Magazín

Goodyear vyvinul pneumatiky na míru pro nové Maserati GranTurismo

Maserati GranTurismo Trofeo

Společnost Goodyear úzce spolupracovala s italským výrobcem luxusních sportovních vozů Maserati na vývoji pneumatik na míru pro různé verze jeho nového modelu GranTurismo. Nový vůz bude v prodeji jako šestiválec s dvěma turbodmychadly ve dvou různých výkonových variantách.

Maserati si pro nový model vybral pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperSport, součást řady velmi vysoce výkonných (UUHP) pneumatik značky Goodyear. Nový model GranTurismo tak bude standardně dodáván s vyhlášenými užitnými vlastnostmi pneumatik SuperSport, které ovšem byly pro účely nového modelu Maserati ještě doladěny dodatečným vývojem. Pneumatiky nesou označení MGT, indikující, že byly speciálně vyvinuty pro italskou značku.

Goodyear vyvinul řadu pneumatik Eagle F1 SuperSport s cílem zajistit vynikající výkonnost pro extrémní silniční a závodní vozy. Využil přitom stejné vývojové technologie jako v případě závodních pneumatik, které přivedly týmy k vítězství v některých z nejprestižnějších závodů světa, včetně 24 hodin Le Mans. Poznatky, které Goodyear získal při své účasti v řadě předních šampionátů, přímo využil při konstrukci silničních pneumatik Eagle F1 SuperSport, která řidičům poskytuje vynikající přilnavost, ovladatelnost a stabilitu za sucha i mokra.

Přečtěte si také:   Goodyear spolupracuje na konceptu Opel Experimental. Dodává na něj pneumatiky

Pneumatiky vyvinuté s pomocí virtuální simulace

Goodyear a Maserati spolupracovaly na vývoji pneumatik, které se budou montovat na GranTurismo, za pomocí virtuální simulace. Simulace pomáhá snížit počet potřebných prototypů pneumatik a přispívá tak k trvalé udržitelnosti celého procesu návrhu a vývoje vysoce výkonných pneumatik. Odklon od vytváření nových a nových fyzických prototypů pneumatik se příznivě projevuje i na nákladové stránce a zvyšuje efektivitu díky obrovskému množství dat, které lze pomocí virtuálních metod výzkumu a vývoje shromažďovat.

Maserati GranTurismo Trofeo Prima Serie

Goodyear je jedním z prvních výrobců, kteří tuto technologii používají a dále tak pohání inovace v tomto rychle se vyvíjejícím odvětví. Simulace se nyní stala nedílnou součástí jeho vývoje silničních a závodních pneumatik.

Výroba malých sérií prototypů pneumatik je již minulostí a šetří se tak suroviny, které se na ni dosud spotřebovávaly. Pokročilé modely pneumatik se nyní vytvářejí ve virtuálním světě: v simulátoru lze spočítat a provádět experimenty s tisíci jejich různých permutací, což šetří i logistické náklady spojené s tradičním testováním.

Stefano Sangermano, hlavní modelový inženýr společnosti Maserati, uvedl: „Velice nás těší, že jsme pro nové GranTurismo navázali spolupráci se společností Goodyear. Jejich speciálně upravené pneumatiky Eagle F1 SuperSport dokonale odpovídají charakteru našeho nového modelu a vývoj za pomoci virtuální simulace byl velmi přínosný a usnadnil spolupráci mezi výzkumnými a vývojovými týmy obou stran.“

Přečtěte si také:   Nokian Tyres v indexu udržitelnosti Dow Jones. Patří mezi nejudržitelnější kótované společnosti v Evropě

Hans Vrijsen, výkonný ředitel společnosti Goodyear pro originální výbavu, řekl: „Od okamžiku, co si Maserati vybralo Goodyear jako svého dodavatele pneumatik UUHP pro nové GranTurismo, bylo velice zajímavé sledovat postup vývoje nových pneumatik. Technické prostředí se dnes velice rychle vyvíjí a simulace už proto hrají při výzkumu a vývoji společnosti Goodyear důležitou roli. Měly zásadní význam při stanovování cílových parametrů pneumatik a vozidla, omezení počtu možných konstrukcí a praktické výroby různých fyzických prototypů. Goodyear je odhodlán nadále uplatňovat nejnovější technologie a metody a společný projekt s Maserati představuje případovou studii toho, co nás v budoucnu čeká.“

Maserati GranTurismo (Nettuno): Goodyear Eagle F1 SuperSport

  • Přední náprava: 265/30ZR20 (94Y) XL MGT
  • Zadní náprava: 295/30ZR21 (102Y) XL MGT