Pneumatiky Letní pneumatiky

Proč se na léto rozhodnout pro prémiové pneumatiky. Stojí víc na začátku, ale déle vydrží a jsou bezpečnější

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6

V březnu končí v řadě evropských zemích platnost předpisů upravujících použití zimních pneumatik. Pro řidiče je to vhodná doba zamyslet se nad výběrem správných pneumatik pro bezpečnou, pohodlnou a úspornou letní jízdu.

Vzhledem k obrovské nabídce pneumatik na trhu je pro řidiče velmi důležité, aby si uvědomovali, jak velké jsou rozdíly v užitných vlastnostech různých pneumatik. Výběr správných pneumatik může například zásadně ovlivnit délku brzdné dráhy: rozdíl může činit na mokré vozovce při rychlosti 80 km/h až 15 metrů a na suchém povrchu při rychlosti 100 km/h sedm metrů.

I když se počáteční investice do pořízení kvalitních letních pneumatik může zdát dost vysoká, dlouhodobé výhody zahrnují nejen lepší výkon a komfort, ale také značné provozní úspory.

Přečtěte si také:   Bridgestone Duravis Van Winter ENLITEN: nová zimní pneumatika pro lehké užitkové vozy se představuje

Najeďte dvakrát více kilometrů

Německý automobilový magazín Auto Bild porovnal kilometrový proběh dvaceti různých letních pneumatik. Úplně nejlépe ze srovnání vyšly prémiové pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6, které s celkovým nájezdem 63 200 kilometrů ujely více než dvojnásobek toho, co pneumatiky, které se v testu umístily na posledním místě.

Auto Bild u dvaceti testovaných letních pneumatik srovnával rovněž cenu/1000 ujetých kilometrů. Jako nejlevnější vyhodnotil opět pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 s cenou 8,70 €/1000 km, tedy přibližně o 50 % nižší, než byla průměrná cena/1000 km sedmi nejhůře hodnocených pneumatik (16,14 €).

To představuje úsporu přibližně 50 % na každých 1000 ujetých kilometrů.

Připraveny pro elektrická vozidla

Moderní, vysoce kvalitní letní pneumatiky jsou již optimalizovány pro speciální potřeby elektromobilů. Ve skutečnosti jsou všechny pneumatiky Goodyear navrženy tak, aby splňovaly požadavky jak elektromobilů, tak i klasických vozů se spalovacím motorem.

Nejnovější letní pneumatiky Eagle F1 Asymmetric 6 obsahují inovativní technologie, díky nimž zvládají vyšší hmotnost a vyšší točivý moment typický pro elektromobily, a jejich novátorský dezén současně potlačuje hluk a snižuje hlučnost v kabině.

Vynikající komfort

Technologie Goodyear SoundComfort dokáže snížit hluk v interiéru vozu na polovinu (až o 4 dB), takže se pneumatiky skvěle hodí právě pro elektromobily, u nichž hluk pneumatik a vozovky zpravidla tvoří dominantní zvukovou kulisu v interiéru.

Přečtěte si také:   Firestone uvádí na trh novou cestovní pneumatiku Roadhawk 2 ENLITEN

Řidiči navíc mohou těžit z vynikajícího komfortu, který zajišťují špičkové funkce, jako je technologie Goodyear SealTech, která zvládá utěsnit defekty běhounu až do průměru 5 milimetrů. Touto dodatečnou funkcí jsou vybaveny vybrané rozměry pneumatik Eagle F1 Asymmetric 6.

Oceňované užitné vlastnosti zvyšují požitek z jízdy

Letní pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 získaly řadu ocenění. V roce 2023 jim časopis Auto Bild udělil ocenění „Eco-Master“ a společnosti Goodyear také již podruhé za sebou ocenění „Nejlepší výrobce letních pneumatik“.

Pneumatiky jsou vybaveny nejmodernějšími prvky, jako je třeba technologie Dry Contact Plus, která je pomáhá přizpůsobit stylu jízdy a požadavkům vozidla a zlepšuje jejich výkonnost na suché vozovce. Za mokrých povětrnostních podmínek zvětšuje technologie Wet braking Pro, která vychází ze zkušeností společnosti Goodyear z automobilového sportu, mikrokontakt pneumatiky s povrchem vozovky, což zlepšuje ovladatelnost a brzdné vlastnosti pneumatik.

Pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6 jsou dobře připraveny na další vývoj automobilového trhu

Sonia Leneveu, ředitelka marketingu osobních pneumatik Goodyear v Evropě, k tomu uvedla: „Goodyear staví na více než 125 letech formování budoucnosti mobility a vývoje špičkových pneumatik. Jsme hrdí na to, že pro letošní léto můžeme nabídnout ještě širší sortiment našich oceňovaných pneumatik Eagle F1 Asymmetric 6, které řidičům nabízejí vynikající jízdní vlastnosti, vynikající účinnost a hospodárnost, ať používají jakýmkoli vůz.“

V létě jen letní pneumatiky

Společnost Goodyear doporučuje řidičům, aby hned když se na jaře zvýší teploty, přezuli vůz na letní pneumatiky. Nejnovější testy prokázaly, že při brzdění na mokru z rychlosti 80 km/h při 15 °C na zimních pneumatikami je brzdná dráha přibližně o dva metry delší než při použití letních pneumatik.

Také německý autoklub ADAC doporučuje při letních teplotách vyměnit zimní pneumatiky za letní, a to z důvodu vyššího rizika nehod.

Čím vyšší teplota, tím je rozdíl v jejich výkonnosti větší,“ vysvětluje Laurent Colantonio, regionální technologický ředitel společnosti Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika. „Jízda se zimními pneumatikami v létě negativně ovlivňuje dynamické chování vozidla, zatímco specifické směsi a konstrukce používané u letních pneumatik zaručují optimální míru opotřebení a mají pozitivní dopad na kilometrový výkon, efektivitu a udržitelnost.“

Přečtěte si také:   Goodyear přidal nové rozměry pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6. Dočkali se zejména majitelé velkých aut

Tipy pro údržbu pneumatik

Pouze při správné údržbě řidiči získají ze svých prémiových pneumatik maximum a mohou dlouhodobě šetřit náklady.

  • Pravidelně kontrolujte, zda nejsou pneumatiky poškozené, a zajistěte, aby splňovaly minimální zákonem požadovanou hloubku dezénu. Příliš sjeté pneumatiky mají horší vlastnosti zejména za mokra, protože opotřebovaný běhoun hůře odvádí vodu.
  • Kontrola tlaku by se měla provádět jednou měsíčně. Nedostatečně nahuštěné pneumatiky způsobují nejen vyšší spotřebu paliva, ale také vyšší opotřebení a v krajním případě i selhání pneumatik. Vždy dodržujte pokyny výrobce ohledně tlaku v pneumatikách, které najdete v příručce k vozidlu. Nikdy nepoužívejte pneumatiky s nižším než doporučeným zátěžovým indexem.
  • Pokud je to možné, vyhněte se kontaktu s obrubníky a výmoly. Hledání nejefektivnější trasy a plynulá jízda mohou navíc prodloužit životnost pneumatik a snížit spotřebu paliva.