Magazín

Pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperSport RS získaly homologaci pro modely Porsche 911 GT2 RS a 911 GT3 RS

Foto Goodyear EF1SS pro GT2 RS 2

Goodyear, který nedávno uvedl na trh novou řadu Eagle F1 SuperSport, oznamuje, že pneumatiky Eagle F1 SuperSport RS byly v rozměrech 265/35 ZR20 (99Y) XL a 325/30 ZR21 (108Y) XL homologovány pro vozy Porsche 911 GT2 RS a Porsche 911 GT3 RS.

Jan Frank, vedoucí inženýr Porsche Motorsport, k tomu uvedl: „Nové Goodyear Eagle F1 SuperSport RS prokázaly, že mohou nabídnout užitné vlastnosti na tak vysoké úrovni, jakou pro vozy Porsche vyžadujeme. Goodyear pro nás zkonstruoval skvělé pneumatiky, které perfektně splňují extrémně vysoké nároky našeho vozu Porsche 911 GT2 RS.”

V poslední fázi vývoje nových Eagle F1 SuperSport RS, které označují návrat značky Goodyear do tržního segmentu velmi vysoce výkonných pneumatik (UUHP), probíhalo i měření okruhového času na zkušebním okruhu Porsche v italském Nardò. Nick Harley, výkonný ředitel originální výbavy Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika (EMEA) při něm uvedl: „Při vývoji pneumatik SuperSport RS jsme využili našeho talentovaného inženýrského týmu a našich vývojových kapacit světové třídy, abychom vyrobili bezkonkurenční pneumatiky UUHP. Jsou navrženy tak, aby podpořily výkonnost a ovladatelnost technicky výjimečných strojů, ať už skutečně jezdí na silnicích nebo jsou teprve ve vývojových laboratořích automobilek.”

Foto Goodyear EF1SS pro GT2RS 3

Požadavky na pneumatiky

Vzhledem k účelu využití modelu GT2 RS s pneumatikami 265/35 ZR20 (99Y) XL (vpředu) a 325/30 ZR21 (108Y) XL (vzadu) měl Goodyear před sebou velmi těžký úkol. Porsche Motorsport vyžadoval pneumatiky schopné předvídatelně a bezproblémově přenášet na zadních kolech výkon 700 koňských sil a točivý moment 750 Nm. Zadání, obsahující dále maximální točivý moment již od 2500 otáček, využití maximálního výkonu při pohybu v přímém směru a maximální výkonnost v zatáčkách, však nakonec přineslo vynikající okruhové časy.

Přečtěte si také:   Pneumatiky Goodyear jako originální výbava nového Citroënu ë-C3

„Seznam pneumatik, které se mohou účastnit soutěže za takových podmínek, je krátký,” pokračuje Harley. „A pochvala pro Eagle F1 SuperSport RS od výrobce, který tak neúnavně jde po stále lepších výkonech, jako Porsche, velmi dobře ilustruje, jak daleko Goodyear segment UUHP posunul.”

Homologace přinese také to, že Porsche bude majitelům jeho vozů, kteří požadují co největší výkonnost a co nejpřesnější řízení na suchém povrchu, prodávat pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperSport RS s označením N0 ve své vlastní dealerské síti.

Technické charakteristiky: Goodyear Eagle F1 SuperSport RS

Goodyear vyvinul pneumatiky Eagle F1 SuperSport RS speciálně pro Porsche Motorsport, aby podpořil rekordy vozů značky na závodní dráze. Xavier Fraipont, viceprezident pro produktový vývoj v regionu EMEA, je, pokud jde o vlastnosti nových pneumatik, pln optimismu: „Goodyear se v motoristickém sportu může vykázat velmi bohatou historií,” vysvětluje. „A teď veškeré tyto naše zkušenosti a znalosti vkládáme do nových Goodyear Eagle F1 SuperSport RS, které jsme vyvinuli v Evropě s cílem maximálně zvýšit výkonnost supersportů, a to zejména při všech volných jízdách na okruhu.“

Pneumatiky Eagle F1 SuperSport RS jsou výsledkem rozsáhlého vývoje ve výzkumném centru v německém Hanau, v němž několik stovek inženýrů, vědců a techniků pracuje na nových materiálech, dezénech běhounu a výrobních technologiích. Do segmentu UUHP přinášejí řadu nových poznatků jeho intenzivního vývoje.

Vysloveně závodní směs spolu s velmi tuhými bloky běhounu a nižší hloubkou běhounu maximálně zvyšuje přilnavost za sucha. Společně také dovolují maximální zrychlení, ale současně omezují pohyby dezénu běhounu v extrémních zatáčkách. Díky tomu mohou řidiči využívat jak maximální přilnavosti, tak i mimořádně přesné reakce při řízení.

Upravená konstrukce pneumatik využívá další poznatky získané během automobilových závodů. Například profil pneumatik Eagle F1 SuperSport RS byl zdokonalen s cílem zvětšit kontakt s jízdní dráhou, což spolu s aramidovou vrstvou přispívá ke konstantnímu rozložení tlaku za různých podmínek jízdy a v různých rychlostech.

Přečtěte si také:   Proč jsou pneumatiky černé? Důvod je praktický i bezpečnostní

A konečně – dezén běhounu pneumatik zahrnuje masivní vnější rameno. Bylo navrženo tak, aby co nejvíce zlepšovalo přenos všech bočních sil a dopomáhalo k extrémní stabilitě v zatáčkách.

Foto Goodyear EF1SS pro GT2 RS