Magazín

Pirelli obouvá Lamborghini Countach již 50 let. Pneu Pirelli dostává i nejnovější Countach LPI 800-4

Lamborghini Countach LPI 800-4 obouvá pneumatiky Pirelli P Zero Corsa

Lamborghini Countach z roku 2021 je hybridní superauto s výkonem 814 koní a maximální rychlostí 355 km/h. Je poctou ikonickému originálnímu modelu, který letos slaví 50. narozeniny. Pirelli vybavilo nový vůz pneumatikami P Zero o rozměrech 255/30 R20 pro přední a 355/25 R21 pro zadní nápravu. Pneumatiky byly vyvinuty za účelem zvýšení výkonu, bezpečnosti, kontroly a ovladatelnosti vozidla. Struktura a směs pneumatiky byla optimalizována tak, aby dosáhla co nejlepší možné přilnavosti k vozovce ve všech jízdních situacích a zaručila vysokou úroveň trakce a brzdění za mokra i za sucha.

Pirelli P Zero je ultra-vysoce výkonná pneumatika (UHP), v níž se snoubí know-how Pirelli získané v oblasti motorsportu. Řidiči, kteří hledají pro jízdu na závodní dráze ještě vyšší výkon, mohou zvolit právě pneumatiky P Zero Corsa: ty přenáší to nejlepší z technologií využívaných v motorsportu přímo na silnici nebo závodní trať. Dvousložkový běhoun a asymetrický design dodávají správné vyvážení pro dosažení vysoké rychlosti na trati a zároveň zajišťují potřebnou úroveň přilnavosti a trakce. P Zero Corsa kromě toho nabízí i silnou odolnost vůči vysoké termodynamické zátěži, kterou vozy, na které jsou obuty, způsobují.

https://auto-mania.cz/lamborghini-countach-lpi-800-4-oficialne-dostalo-pohon-vsech-kol-a-hybridni-pohon/

Od Pirelli P7 po P Zero Corsa

Původní Lamborghini Countach se zrodilo jako revoluční vůz, který byl rychlejší a technicky vyspělejší než kultovní model Miura. Stal se ikonickým sportovním vozidlem sedmdesátých let a také předchůdcem moderní generace vysoce výkonných superautomobilů. V této době bylo vůbec nejsportovnější pneumatikou Pirelli Cinturato CN12, to vybavilo právě Miuru. Šlo o nízkoprofilovou pneumatiku z kaučuku, která následně vedla k vývoji nového Pirelli P7. To bylo nakonec roku 1971 zvoleno jako originální vybavení modelu Countach LP 500. O dva roky později přišlo nové Countach LP 400, od kterého bylo do roku 1977 vyrobeno pouze 152 kusů a dnes je mezi sběrateli nejvyhledávanějším modelem. LP 400 následně ustoupil novému LP 400 S s novými nízkoprofilovými pneumatikami Pirelli P7 obutými na novou konstrukci hořčíkových kol. V letech 1982−1985 přišel model Countach LP 5000, který mezi lety 1985 a 1988 vystřídal LP 5000 Quattrovalvole. Edice Countach vytvořená k oslavě 25. výročí modelu debutovala v roce 1988, šlo o vůbec první lamborghini, které obulo pneumatiky Pirelli P Zero.

Pneumatiky pro historické verze Lamborghini Countach jsou dnes k dispozici jako součást Pirelli Collezione: rodiny pneumatik vyhrazené ikonickým automobilům vyráběným v letech 1950 až 1980. Pneumatiky této řady si zachovávají původní dobový vzhled, ale přinášejí výhodu moderních technologií.

lamborghini-countach-lpi-800-4-2-scaled

Dlouhotrvající partnerství

Spolupráce mezi Pirelli a Lamborghini se datuje již od roku 1963. Tehdy Ferruccio Lamborghini požádal společnost Pirelli, aby pneumatikami vybavila první vůz 350 GTV této nově vzniklé firmy. Šlo o historicky první krok ke vzájemné spolupráci. Ta funguje dodnes a vzešly z ní jedny z nejdůležitějších momentů automobilové historie. Pirelli tak vyrobilo pneumatiky na míru třeba pro Lamborghini LM002 s názvem Pirelli Scorpion. Lamborghini Diablo z roku 1990 obulo Pirelli P Zero, Murciélago z roku 2001 a Gallardo z roku 2003 zase P Zero Rosso. Na oslavu již půlstoletí trvající spolupráce vytvořil italský automobilový výrobce speciální verzi Lamborghini Aventador LP 700-4 Pirelli Edition.

Přečtěte si také:   Goodyear na Le Mans: logistika největšího závodu motoristického sportu

Řada vozidel Lamborghini se neustále rozrůstá a Pirelli dále pokračuje ve svém poslání vytvářet pro značku specializované pneumatiky na míru – od modelů Scorpion určených pro SUV Urus po P Zero a P Zero Corsa pro verze coupé, spyder nebo roadster. Řada pneumatik P Zero je zaměřena na superautomobily z celého světa, svou pozici si drží dodnes a stále vybavuje nejsilnější automobily současnosti od Aston Martinu nebo Bentley, přes Ferrari či Jaguar až po Maserati, McLaren a Porsche.