Pirelli_Powergy- (2)

Nová letní pneu Pirelli Powergy se zaměřuje na zážitek z jízdy i na životní prostředí

Nová letní pneumatika Pirelli Powergy se zaměřuje především na bezpečnost a udržitelnost při každodenním provozu. Stává se tak přínosem jak pro řidiče, tak životní prostředí. Pneumatika Powergy je určena pro trh s náhradními díly současných crossoverů, SUV, sedanů a vozů kategorie MPV. Při vývoji nové pneumatiky Powergy byly použity nejnovější simulační technologie Pirelli. Do konce letošního roku budou pneumatiky Powergy dostupné v 55 velikostech od 17 do 20 palců a v rychlostních limitech od H po Y.

Bezpečnost a respekt k životnímu prostředí

Nové Pirelli Powergy garantuje výborné brzdění za mokra, dokladem je štítek s třídou A. Zaručuje tak řidičům klidnou jízdu i za špatného počasí. Zvláštní pozornost byla věnována otázce udržitelnosti a životního prostředí. Díky nízkému valivému odporu pneumatika Powergy snižuje spotřebu paliva a pomáhá redukovat množství emisí, zároveň dochází i ke snížení hlučnosti. Jak ukazuje štítek, hlukové emise jsou na nejnižší možné úrovni a rezistence vůči valivému odporu je klasifikována třídou B. Ve výsledku tak pneumatika přináší jak řidičský komfort, tak zvýšenou úroveň udržitelnosti.

Přečtěte si také:   Pneumatiky Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 zvítězily v testech německého Auto Bild a britského Tyre Reviews (2020)

Vyvinuto virtuální realitou

Společnost Pirelli využila pro dosažení požadovaných cílů pneumatik Powergy pokročilé systémy virtuální reality. Díky tomu bylo možné dosáhnout optimalizace dezénu a profilu pneumatiky s co největší kontaktní plochou. Ta je zároveň perfektně vyvážena a rovnoměrná distribuce tlaku zaručuje snížení brzdné dráhy a přesnější jízdu. Tyto parametry jsou následně spojeny se směsmi obohacenými specifickými polymery, přičemž dochází k vylepšení brždění za mokra a zvýšení životnosti pneumatiky. Konstrukce dezénu charakteristická svými podélnými drážkami protnutými skosenými kanálky dokonale odvádí vodu a předchází riziku aquaplaninku.

Těchto hodnot bylo dosaženo analýzou prostřednictvím statického simulátoru v oddělení výzkumu a vývoje Pirelli v Miláně a závěrečnými jízdami na testovací trati. Výsledkem bylo značné zkrácení doby vývoje, kdy pneumatika byla zcela dokončena už za 18 měsíců. A to i navzdory komplikacím způsobeným restrikcemi z důvodu pandemie Covid-19. Tím, že bylo možné zhotovit méně fyzických prototypů, se celý vývojový proces stal i mnohem zodpovědnějším k životnímu prostředí. Pirelli bude tento způsob vývoje nastolený svým výzkumným a vývojovým centrem pro řadu Powergy používat i pro další nové pneumatiky.