Pneumatiky Letní pneumatiky

Nová letní pneu Pirelli Powergy se zaměřuje na zážitek z jízdy i na životní prostředí

Pirelli_Powergy- (2)

Nová letní pneumatika Pirelli Powergy se zaměřuje především na bezpečnost a udržitelnost při každodenním provozu. Stává se tak přínosem jak pro řidiče, tak životní prostředí. Pneumatika Powergy je určena pro trh s náhradními díly současných crossoverů, SUV, sedanů a vozů kategorie MPV. Při vývoji nové pneumatiky Powergy byly použity nejnovější simulační technologie Pirelli. Do konce letošního roku budou pneumatiky Powergy dostupné v 55 velikostech od 17 do 20 palců a v rychlostních limitech od H po Y.

Bezpečnost a respekt k životnímu prostředí

Nové Pirelli Powergy garantuje výborné brzdění za mokra, dokladem je štítek s třídou A. Zaručuje tak řidičům klidnou jízdu i za špatného počasí. Zvláštní pozornost byla věnována otázce udržitelnosti a životního prostředí. Díky nízkému valivému odporu pneumatika Powergy snižuje spotřebu paliva a pomáhá redukovat množství emisí, zároveň dochází i ke snížení hlučnosti. Jak ukazuje štítek, hlukové emise jsou na nejnižší možné úrovni a rezistence vůči valivému odporu je klasifikována třídou B. Ve výsledku tak pneumatika přináší jak řidičský komfort, tak zvýšenou úroveň udržitelnosti.

Přečtěte si také:   Hankook iON GT je nová letní pneumatika speciálně pro kompaktní elektromobily

Vyvinuto virtuální realitou

Společnost Pirelli využila pro dosažení požadovaných cílů pneumatik Powergy pokročilé systémy virtuální reality. Díky tomu bylo možné dosáhnout optimalizace dezénu a profilu pneumatiky s co největší kontaktní plochou. Ta je zároveň perfektně vyvážena a rovnoměrná distribuce tlaku zaručuje snížení brzdné dráhy a přesnější jízdu. Tyto parametry jsou následně spojeny se směsmi obohacenými specifickými polymery, přičemž dochází k vylepšení brždění za mokra a zvýšení životnosti pneumatiky. Konstrukce dezénu charakteristická svými podélnými drážkami protnutými skosenými kanálky dokonale odvádí vodu a předchází riziku aquaplaninku.

Těchto hodnot bylo dosaženo analýzou prostřednictvím statického simulátoru v oddělení výzkumu a vývoje Pirelli v Miláně a závěrečnými jízdami na testovací trati. Výsledkem bylo značné zkrácení doby vývoje, kdy pneumatika byla zcela dokončena už za 18 měsíců. A to i navzdory komplikacím způsobeným restrikcemi z důvodu pandemie Covid-19. Tím, že bylo možné zhotovit méně fyzických prototypů, se celý vývojový proces stal i mnohem zodpovědnějším k životnímu prostředí. Pirelli bude tento způsob vývoje nastolený svým výzkumným a vývojovým centrem pro řadu Powergy používat i pro další nové pneumatiky.