News

Německý magazín provedl test letních pneumatik 225/45 R17

Michelin Pilot Sport 4

Německý magazín Automotorsport prověřil v nové sezóně letní pneu v rozměru 225/45 R17. Test se zaměřil na ovladatelnost, v níž redaktoři hodnotili brzdění, stabilitu i handling na suchu a mokru, ale zajímala je také ekologická stránka věci. Za jednotlivé disciplíny dostávaly pneumatiky body, maximum bylo 10 za každou ze zkoušek. Nejvýrazněji se však ve výsledcích testu promítly jízdní vlastnosti.

Do testu si redaktoři vybrali tyto pneumatiky: Continental PremiumContact 6, Cooper Zeon CS8, Falken Azenis FK510, Giti Sport S1, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3, Michelin Pilot Sport 4, Nankang Sportnex AS-2+, Nokian zLine, Pirelli P ZERO, Toyo Proxes T1 Sport a Vredestein Ultrac Vorti.

Vítězství jednoznačně pro Michelin

Pneumatika Michelin Pilot Sport 4 měla jako jediná v obou testech ovladatelnost více než 9 bodů (ovladatelnost na mokru 9,8 a na suchu 9,3). Téměř plný počet bodů na mokru byl mezi soupeři zdaleka nejlepší, pneu zaostala jen v ekologičnosti (8,3). Potěší také krátkou brzdnou dráhou na suchu či slušným kilometrovým nájezdem.

S celkovým výsledkem 9,4 své soupeře zcela deklasovala, na druhém a třetím místě skončily shodně pneumatiky výrobců Continental a Falken, ty měly „jen“ 8,5 bodu.

Značka Michelin navíc se svými pneumatikami slaví již třetí vítězství v řadě. Zadařilo se mu v testech magazínu Autozeitung i autoklubu ADAC.

Druhé místo je vyrovnané

Souboj o druhé místo byl vyrovnaný, se shodným počtem 8,5 bodů byla však nakonec o něco lepší pneumatika Continental PremiumContact 6 před Falken Azenis FK510. Zajímavý je ale jejich rozdíl, protože zatímco Continental nabízí vyrovnané jízdní vlastnosti na suchu i na vodě, Falken je výrazně lepší na mokru.

Druhé místo Continentalu tak příliš nepřekvapilo, jde o prémiovou pneumatiku, která obvykle vysokou kvalitu nabízí, naopak u Falkenu takové umístění překvapením bylo. Falken si ho zasloužil právě i díky mimořádné ochraně auta před aquaplaningem, v níž získal druhý nejvyšší počet bodů v testu. Tato pneumatika je také o 0,6 bodu ekologičtější než Continental.

Přečtěte si také:   Pirelli vybavuje Hyundai Ioniq 5 N speciálními pneumatikami P Zero Elect

Obě pneumatiky testéři bez výhrad doporučují.

Continental PremiumContact 6
Continental PremiumContact 6

Pirelli jen o fous horší než Continental

Čtvrté místo Pirelli P ZERO je ve výsledku celkově o dvě desetiny horší než v případě druhého, respektive třetího místa. I když má takřka stejné hodnocení ovladatelnosti jako Continental, výrazněji ztrácí v kolonce ekologie, kde získává pouze 5,9 bodů kvůli složitější recyklaci.

Goodyear je pátý celkově, je ale druhý nejekologičtější

Páté místo s celkovými rovnými 8 body vybojovala pneumatika Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3. Tato letní pneumatika předvedla vyvážené výkony na mokru (7,6) i na suchu (8,3), za což může zejména její asymetrický vzorek.

Potěšila také vysokým bodováním v rámci ekologičnosti. S udělenými 9,4 body jde o druhý nejvyšší výsledek v testu. Lepší byla pouze pneumatika Giti Sport S1 s plnými 10 body.

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3

Výsledek potvrzuje úspěch tradičních výrobců a propadák asijských značek

I tento test letních pneumatik s rozměrem 225/45 R17 ukázal, že tradiční výrobci pneumatik se umisťují na předních příčkách, ale cenově často výhodnější asijští výrobci jsou naopak na chvostu. Velkým překvapením bylo umístění pneumatiky Falken na druhém místě, protože jde o cenově poměrně výhodnou pneumatiku.

Z pohledu ekologičnosti zaujme zejména pneumatika Giti, která si odváží plný počet 10 bodů, nejhorší je naopak Nankang s pouhými 4,4 body.

Ekologická Giti Sport S1 je ale nejhorší pneumatikou na mokru, na suchu si toto nelichotivé prvenství odváží Toyo Proxes T1 Sport.

Celkové výsledky 

225/45 R17 Mokro Sucho Životní prostředí Celkem
Michelin Pilot Sport 4 9,8 9,3 8,3 9,4
Continental PremiumContact 6 8,5 8,7 8,0 8,5
Falken Azenis FK510 9,2 7,5 8,6 8,5
Pirelli P ZERO 8,5 8,6 5,9 8,3
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 7,6 8,3 9,4 8,0
Nokian zLine 8,0 7,3 9,0 7,8
Giti Sport S1 6,3 7,6 10 7,2
Toyo Proxes T1 Sport 7,6 7,0 5,8 7,1
Cooper Zeon CS8 7,1 7,2 6,9 7,1
Nankang Sportnex AS-2+ 7,5 7,2 4,4 7,1
Vredestein Ultrac Vorti 6,6 7,7 5,5 6,9