Pneumatiky Motocyklové pneu

Nová pneumatika Continental ContiAttack SM 2 nabízí vysoký kilometrový výkon pro silnice i závodní tratě

Continental ContiAttack SM 2

Na tuto pneumatiku čekala I česká supersportovní otoscéna čekala! Continental představuje ContiAttack SM 2, nástupce ContiAttack SM EVO – čistě supersportovní pneumatiku, která je určena I pro použití na silnici. Nová pneumatika těží z inovativních technologií, směsi Continental BlackChili Compound, a přesvědčí vynikajícím výkonem na závodní trati s výrazně zvýšeným kilometrovým výkonem: pro podstatně delší potěšení z jízdy.

Pneumatiky na silnici i trať

Pneumatika ContiAttack SM 2 má jedinečnou přednost: je to silniční pneumatika vyvinutá speciálně pro segment supersporotvních motocyklů, které mohou jezdit I na závodních okruzích. Raphael Michels, produktový manažer pro motocyklové pneumatiky společnosti Continental: „Pneumatika pro lehké, ale výkonné supersportovní motocykly musí splňovat zcela jiné požadavky než cestovní nebo sportovní pneumatika: Důležitá je zde optimální stabilita a tlumení při neustálém střídání extrémního brzdění a brutální akcelerace v typickém stylu jízdy těchto motocyklů. Jde také o trakci v maximálních úhlech náklonu, stejně jako o krátkou dobu zahřívání pro okamžitou jistotu a silnou přilnavost i na mokré vozovce. To vše pneumatika ContiAttack SM 2 perfektně zvládá – a navíc je schválena pro každodenní použití na veřejných komunikacích.“

Přečtěte si také:   Zažijte Itálii na motorce

Inovace pro maximální potěšení z jízdy

Pneumatika ContiAttack SM 2 používá nejsportovnější moto kostru Continental a je inspirována závodními slicky ContiTrack tohoto výrobce prémiových pneumatik. Nízký záporný podíl profilu zaručuje nejvyšší možný výkon v náklonu. Nová supermoto pneumatika na testovací trati Continental, především na mokré vozovce, drtivě překonává časy (na kolo’ svého předchůdce a referenční trať absolvuje přibližně o tři procenta rychleji. Také na suché trati je oproti předchozí generaci pneumatik rychlejší a testovací kolo absolvuje přibližně o dvě procenta rychleji. Kromě toho zvládne ContiAttack SM 2 výrazně více jízd na trati než její předchůdce – zejména díky větší hloubce dezénu vpředu a vzadu.

Hlavními důvody skokového nárůstu výkonu v porovnání s pneumatikou ContiAttack SM EVO jsou dvě technologie:

  • Inovativní technologie GripLimitFeedback zvyšuje úroveň bezpečnosti v extrémních úhlech náklonu, protože zajišťuje přesnou zpětnou vazbu v součiniteli tření a propojení pneumatiky s vozovkou. To přináší vyšší úroveň kontroly a větší důvěru v limitních situacích
  • RainGrip znamená vynikající optimalizaci přilnavosti za mokra, což je možné díky speciálně aktivované směsi oxidu křemičitého. Výsledek: nejlepší možná přilnavost až na mikroskopickou úroveň povrchu vozovky, a to i za ztížených podmínek. Nová směs oxidu křemičitého na přední pneumatice rovněž zlepšuje přilnavost na mokru za studených a kluzkých podmínek, aniž by to mělo negativní vliv na kilometrový výkon.

Continental ContiAttack SM 2

Nové pneumatiky ContiAttack SM 2 budou k dispozici od prvního čtvrtletí roku 2024 v rozměrech 120/70 R 17 (vpředu) a 160/60 R 17 (vzadu). Od druhé poloviny roku 2024 doplní nabídku rozměry 110/70 R 17 (vpředu) a 140/70 R 17 a 150/60 R 17 (vzadu).

Přečtěte si také:   Letní pneumatiky Continental PremiumContact 7 vládnou testům napříč Evropou (2024)

Vývoj třetí generace

Pneumatika ContiAttack SM 2 těží ze zkušeností, které společnost Continental získala v tomto segmentu od roku 2011, kdy představila pneumatiku ContiAttack SM a jejího nástupce ContiAttack SM EVO v roce 2018. Z hlediska konstrukce sází nejnovější model na pevnou základní konstrukci kostry a také na větší kontaktní plochu pro větší komfort a lepší přilnavost při brzdění v extrémních úhlech náklonu.

Poprvé je v pneumatice pro supermoto použita směs BlackChili Compound – exkluzivní běhounová směs společnosti Continental, která vychází z nejnovějších poznatků výzkumu polymerů a surovin. Inženýři pneumatik Continental kombinují nově vyvinuté syntetické kaučuky a vytvářejí vysoce výkonnou běhounovou směs, která je smíchána s nanometrickými částicemi sazí. Povrchové a tvarové vlastnosti lze individuálně přizpůsobit požadovanému použití pneumatiky. Výsledkem je, že směs BlackChili Compound umožňuje lepší přilnavost a vyšší kilometrový výkon. Kromě toho se pneumatiky se směsí Continental BlackChili Compound rychleji zahřívají.

Continental ContiAttack SM 2

Stále aktuální: osvědčené technologie předchůdců

Stejně jako její předchůdkyně je i pneumatika ContiAttack SM 2 vybavena technologií MultiGrip pro homogenní odstupňování úrovní přilnavosti s jedinou směsí. To znamená, že při přechodu z centrální oblasti běhounu na rameno nejsou patrné žádné nepříjemné přechody mezi různými směsmi. Technologie TractionSkin odstraňuje potíže s novou pneumatikou – díky mikrohrubému běhounu – nabízí přilnavost od prvního metru. Konstrukce ocelového nárazníku ZeroDegree 0° s vyrovnáním polohy ve směru jízdy na kostře přední a zadní pneumatice zaručuje vynikající stabilitu při vysokých rychlostech a nízkou tendenci ke zpětnému rázu.

Přečtěte si také:   Pneumatiky Bridgestone BATTLAX HYPERSPORT S23 byly vybrány pro originální výbavu modelu Yamaha MT-09

„Nová pneumatika ContiAttack SM 2 dokazuje technologický náskok společnosti Continental v segmentu supersportovních pneumatik určených pro silniční provoz. Během vývoje se nám podařilo výrazně zlepšit časy na kolo na suchu i na mokru. Zároveň jsme dosáhli až o 28 procent vyššího kilometrového výkonu pro delší radost z jízdy na jednu sadu pneumatik. Díky extrémně sportovní směsi pneumatiky s technologií GripLimitFeedback je naše pneumatika velmi předvídatelná pro styl jízdy supermoto a svým agresivním designem dotváří sportovní vzhled,“ říká Rafael Kascha, produktový vývojář motocyklových pneumatik společnosti Continental.