Continental_ContiAttack

Motocyklové pneumatiky Continental ContiAttack z Korbachu jsou jedinečné díky technologii TractionSkin

Po pečlivém spojení všech komponent pneumatiky dohromady následuje další proces její výroby: vulkanizace. Při běžné vulkanizaci se pryžová membrána potáhne separačním činidlem, aby se zajistilo, že se nepřichytí k pneumatice. Výhoda: Pneumatika lehce vyklouzne z formy. Nevýhoda: Zbytky separačního činidla přilnou k povrchu pneumatiky a před první jízdou vysokou rychlostí je třeba je nejprve ojet. Než se tak stane a pneumatika získá požadované záběrové vlastnosti, můžete urazit spoustu kilometrů.

Pneumatiky ContiAttack vyráběné v Korbachu jsou však zcela odlišné: Tajemstvím úspěchu je jedinečná technologie TractionSkin od společnosti Continental. Forma na pneumatiky je opatřena speciální vrstvou, která umožňuje pneumatiku vyjmout z formy bez použití separačního činidla. Tento proces separace nejenže vytváří mikro-hrubý povrch pneumatiky, ale navíc nabízí mimořádné záběrové vlastnosti již od prvního kilometru. Jezdci vyznávající dynamický styl jízdy tak nebudou muset urazit několik kol na okruhu jen proto, aby z pneumatik odstranili nežádoucí zbytky z výroby.

Přečtěte si také:   Continental představuje pro rok 2020 tři sportovní, dvě silniční a jednu terénní pneu pro motocykly

Doba potřebná pro zajetí pneumatiky zůstává i navzdory „efektu okamžitého záběru“ beze změny. V závislosti na charakteru vozovky a jízdním stylu odpovídá přibližně 160 kilometrům. Během této doby byste se měli vyvarovat silné akcelerace, prudkého brzdění a extrémních náklonů v zatáčkách. „Zpočátku je třeba pneumatiku zatěžovat mírně a souměrně, aby dosáhla optimálních vlastností po vulkanizaci v závodu a přizpůsobila se provozním podmínkám extrémně výkonných motocyklů,“ vysvětluje Volker Plett z oddělení technického zákaznického servisu pro motocyklové pneumatiky společnosti Continental. Během zajíždění pneumatiky jsou ideální dlouhé a pohodové trasy, zato dálniční úseky projížděné na plný plyn jsou zcela nepřípustné. Platí totiž, že čím vyšší je rychlost a výkon motocyklu, tím větší je zatížení pneumatik.