Magazín

Pirelli má nové logo pro označení pneumatik s nejméně 50 % udržitelných materiálů

pirelli_p-zero-e_sustainable-materials-logo_optimized

Společnost Pirelli vytvořila speciální logo pro označení pneumatik, které obsahují alespoň 50 % materiálů biologického a recyklovaného původu. Nové označení, znázorňující dvě šipky v kruhu a používané na nových výrobcích, zdůrazňuje závazek společnosti Pirelli vůči životnímu prostředí a zachovává vysokou úroveň bezpečnostních parametrů, které jsou vlastní každé jednotlivé pneumatice vyráběné italskou firmou. Toto nové logo také slouží jako jasný ukazatel pro zákazníky, aby mohli vybírat pneumatiky s ohledem na udržitelnost.

Nejnovější označení Pirelli bylo poprvé použito na pneumatikách P Zero E. Tyto pneumatiky obsahovaly při uvedení na trh více než 55 % materiálů biologického a recyklovaného původu*ve svém sortimentu, což bylo potvrzeno společností Bureau Veritas, světovým lídrem v ověřování shody a certifikaci v oblasti kvality, životního prostředí, zdraví, bezpečnosti a norem sociální odpovědnosti (ISO14021). Ověřování ekologických materiálů třetí stranou bude i nadále standardem u všech budoucích výrobků, které budou nést toto nové logo.

Přečtěte si také:   Hankook vybavil Mercedes-AMG GT Coupé pneumatikami Ventus S1 evo Z

Giovanni Tronchetti Provera, vedoucí oddělení udržitelnosti a budoucí mobility společnosti Pirelli, řekl: „Tuto politiku potvrdily všechny hlavní indexy udržitelnosti, které ocenily naši angažovanost a transparentnost jak z hlediska výsledků, tak z hlediska etiky. Z tohoto důvodu například uvádíme procento udržitelných materiálů slovy „alespoň“, nikoliv „až“. V této cestě budeme nyní pokračovat, což uznávají a oceňují i naši partneři z řad výrobců automobilů.“

pirelli_sustainable-materials-logo_optimized

Pirelli snižuje dopady na životní prostředí

Původní cíl společnosti Pirelli, stanovený na rok 2025, byl splněn už o dva roky dříve díky projektu P Zero E. Další krok, vytyčený pro vybrané produktové řady do roku 2030, předpokládá použití nejméně 60 % materiálů biologického původu a 12 % recyklovaných materiálů, přičemž méně než 30 % složek bude pocházet z fosilních zdrojů. Společnost Pirelli se snaží tyto cíle pravidelně zlepšovat díky technologickým inovacím všech různých oddělení, která se podílejí na vývoji pneumatik.

Tyto inovace uvedly do pohybu příznivou cestu jak na kvantitativní úrovni – díky stále většímu podílu udržitelných materiálů, tak na kvalitativní úrovni, a to prostřednictvím certifikace dodavatelských řetězců podle mezinárodně akreditovaných norem.

Přečtěte si také:   Porsche 911 GT3 RS bude jezdit na pneumatikách Goodyear Eagle F1 SuperSport R a RS

Vývoj s ohledem na přírodu i komunitu

V roce 2021 například společnost Pirelli jako první vyrobila pneumatiku s certifikací FSC® (Forest Stewardship Council), která využívá přírodní kaučuk a hedvábí FSC®. Zákazníci tak měli záruku, že všechny materiály pocházejí z lesů a plantáží, které podporují biologickou rozmanitost a zároveň přinášejí ekonomickou udržitelnost do života místních komunit a pracovníků.

Hlavním úkolem při vývoji nové pneumatiky P Zero E bylo skloubit potřebu udržitelnosti s vysokým výkonem, který se od pneumatiky UHP vyžaduje. Tohoto cíle bylo dosaženo díky novým materiálům, mezi něž patří:

LIGNIN

Lignin pochází ze šrotu celulózového a papírenského průmyslu. Lignin přispívá k odolnosti pneumatiky a předpokládanému snížení valivého odporu.

POPEL Z RÝŽOVÝCH SLUPEK OXID KŘEMIČITÝ

Křemelina z popela rýžových slupek pochází z odpadu z pěstování rýže. Křemelina se široce používá v běhounových směsích k dosažení vysoké úrovně výkonu za mokra. Křemelina z popela z rýžových slupek je dobrou náhradou za fosilní křemelinu v těchto běhounových aplikacích.

CIRKULÁRNÍ SAZE

Cirkulární saze pocházejí z pyrolýzního oleje z vyřazených pneumatik. Pyrolýza je způsob, jak zabránit skládkování vyřazených pneumatik. Saze se používají v pryžových směsích k optimalizaci stability, pevnosti a trvanlivosti pneumatik.

BIOCIRKULÁRNÍ POLYMERY

Tyto polymery se vyrábějí z monomerů získaných z použitých kuchyňských olejů nebo z pyrolýzního oleje z pneumatik. Jsou náhradou polymerů z fosilních zdrojů.

PŘÍRODNÍ GUMY

Přírodní kaučuk se získává z latexu kaučukovníku brazilského (Hevea Brasiliensis). Jedná se o materiál získaný z biomasy v 100 %.

BIO-RESINS

Biopryskyřice jsou změkčovadla získaná z rostlinné biomasy, jako jsou semena rostlin (slunečnice nebo řepka) nebo pryskyřice na bázi lesních dřevin. Biopryskyřice jsou univerzální složky, které poskytují lepší rovnováhu mezi suchou a mokrou funkcí.

RAYON

Rayon je textilní výztuž pneumatiky, jejíž vlákna pocházejí z celulózy.