Magazín

Více než jeden rekord ročně pro Pirelli na Nürburgring Nordschleife. Nejnověji s Audi RS 3 a Audi RS Q8 Performance

audirs3

Od roku 2019 až do současnosti dosáhla společnost Pirelli na legendárním okruhu Nürburgring Nordschleife v Německu v průměru více než jednoho rekordu na kolo ročně. Tyto rekordy byly zaznamenány s různými typy vozidel, od elektrických supersportů přes SUV až po kompaktní hatchbacky. Pirelli však zůstává konstantou při zlepšování časů na kolo na Nordschleife ve všech kategoriích automobilů.

Všechny pneumatiky z řady P Zero, s výjimkou nedávno představených novinek, si během posledních pěti let připsaly rekord na okruhu Nürburgring Nordschleife: P Zero Trofeo R na Audi RS 3 a P Zero na Audi RS Q8 performance v roce 2024; P Zero Trofeo RS na Porsche Taycan Turbo GT v roce 2023; P Zero Corsa na Porsche Taycan Turbo S v roce 2022; P Zero Corsa na Porsche Cayenne Turbo GT a P Zero Trofeo R na Audi RS 3 v roce 2021; a nakonec P Zero na Audi RS Q8 v roce 2019.

Přečtěte si také:   Rumunská továrna Nokian Tyres vyrobila první pneumatiku podle harmonogramu a v roce 2025 zahájí komerční výrobu

Nejnovější rekordy byly letos zaznamenány vozy Audi RS 3 na pneumatikách P Zero Trofeo R – semi-slick pneumatikách určených pro použití na závodních okruzích – a Audi RS Q8 Performance, vybaveném pneumatikami P Zero: Ultra High Performance pneumatikami, které výrobci nejčastěji volí pro své špičkové modely.

Modernizované Audi RS 3 zajelo rekord na Nürburgringu. Na to, jak kolo zajede za čas 7:33,123, se podívejte ve videu
Modernizované Audi RS 3 zajelo rekord na Nürburgringu. Na to, jak kolo zajede za čas 7:33,123, se podívejte ve videu

Audi RS 3 s časem 7 minut a 33,123 sekundy snížilo dosavadní rekord pro kompaktní vozy o více než pět sekund, zatímco Audi RS Q8 Performance se stalo nejrychlejším sériově vyráběným SUV na okruhu Nürburgring Nordschleife s časem 7 minut a 36,698 sekundy, čímž překonalo předchozí rekord o více než dvě sekundy.

Přečtěte si také:   Pirelli vybavuje všechny superautomobily Ferrari GTO novými pneumatikami P7

Tytéž modely již dříve stanovily rekordy ve svých třídách v letech 2021 a 2019, a to rovněž na pneumatikách P Zero Trofeo R a P Zero.

audirsq8performance

„Nürburgring Nordschleife, jeden z nejnáročnějších závodních okruhů na světě, slouží naši společnosti jako klíčové testovací místo. Důkladně zde ověřuje kvality svých pneumatik a nejnovější inovace na vysoce výkonných vozidlech, zejména ve spolupráci s německými automobilkami,” říká Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli Česká republika.

Výrazným příkladem je P Zero Trofeo RS, vyvinutá pro Porsche Taycan Turbo GT – nejsportovnější pneumatika z řady P Zero, určená pro použití na okruzích, ale zároveň plně schválená pro silniční provoz. Ve speciálně upravené verzi pro tento elektrický supersport přinesly tyto pneumatiky na trať inovativní technologii Pirelli Elect, navrženou ke zlepšení výkonnostních parametrů elektrických a plug-in hybridních vozidel. Výsledky hovoří za vše: Taycan Turbo GT dosáhl času 7 minut a 7,55 sekundy, čímž si vysloužil titul nejrychlejšího sériově vyráběného elektromobilu na Nürburgringu, překonávajícího předchozí rekord Taycanu Turbo S, vybaveného pneumatikami Pirelli P Zero Corsa.

Přečtěte si také:   Bridgestone, Grupo BB&G a Versalis vytvářejí ekosystém s uzavřeným koloběhem, který recykluje staré pneumatiky na nové

Pneumatiky P Zero Corsa, navržené pro vozy s maximálním důrazem na výkon, zároveň pomohly Porsche Cayenne Turbo GT dosáhnout předchozího rekordu v kategorii SUV. Začátkem letošního roku tyto pneumatiky umožnily elektrickému crossoveru Hyundai Ioniq 5 N dosáhnout pozoruhodného času 7 minut a 45,59 sekundy.