Pneumatiky Nákladní pneumatiky

Nová řada nákladních zimních pneumatik Continental Conti Scandinavia je nyní kompletní

Continental__Conti-Scandinavia-Gen3__small

Déšť, kašovitý sníh nebo led – zimní období se v Evropě stala nepředvídatelnými, pro přepravní společnosti je tedy obzvlášť důležité zvolit správný koncept pneumatik. Nové zimní pneumatiky Continental mají zásadní význam při zlepšování bezpečnosti na silnicích a při zajištění včasného doručení zboží, což platí zejména v extrémním zimním počasí. Přispívají tím ke komerčnímu úspěchu logistických firem.

Společnosti s nákladními vozidly působící v Evropě musí bojovat s geografickými a povětrnostními podmínkami, které kladou na pneumatiky jejich vozů protikladné požadavky. Nejrůznější úkoly na zimních cestách – spolu se sněhem a ledem, suchými a mokrými úseky – silně zatěžují řidiče, nákladní vozidla i jejich pneumatiky.

Tyto požadavky znamenaly pro inženýry společnosti Continental při vývoji nejnovější generace zimních pneumatik jedinečný podnět. Výsledkem se stala nová produktová řada Scandinavia, nyní doplněná o 22,5palcovou pneumatiku. Tato produktová řada splňuje nejen požadavky na mimořádné zimní podmínky, navíc je všestranně využitelná při všech povětrnostních podmínkách, se kterým se lze během zimních měsíců setkat. Pneumatiky Conti Scandinavia HS3, HD3 a HT3 třetí generace jsou všestranně funkční, aby vynikajícím způsobem přispěly k provozní bezpečnosti vozidel v extrémně širokém spektru silničních a povětrnostních podmínek.

Přečtěte si také:   Nokian Tyres představuje vylepšené letní, zimní i celoroční pneumatiky pro užitkové vozy

Kilometrový výkon modelu Conti Scandinavia HS3 se ve srovnání s druhou generací zvýšil až o deset procent, zatímco spotřeba paliva se zlepšila až o pět procent. Nové obutí Conti Scandinavia HD3 nabízí velmi dobrou trakci na sněhu i vynikající přilnavost na mokré vozovce.

Vysokovýkonné pneumatiky pro splnění nejvyšších očekávání zákazníků

Nová zimní pneumatika třetí generace spojuje desetiletí zkušeností ve vývoji pneumatik a rovněž i know-how s použitím pneumatik v zimních podmínkách. „Jelikož naši zákazníci čelí přísnějším požadavkům trhu, očekávají, že budeme dodávat produkty s vyšším výkonem,“ říká Hinnerk Kaiser, vedoucí vývoje pneumatik ve společnosti Continental. „V případě zimních pneumatik třetí generace jsme spojili naše odborné znalosti v oblasti vývoje pneumatik a použili jsme nové technologie k tomu, abychom posunuli jejich výkonový rozsah.“

Výsledkem je, že nová produktová řada Scandinavia nabízí zvýšenou bezpečnost řidičů a pomáhá udržovat plynulý chod vozidel i v krajně náročných podmínkách. Nové zimní pneumatiky nabízejí nutně potřebnou trakci, aniž by se snižoval počet ujetých kilometrů a životnost.

Nové technologie a optimalizované směsi

Pokroku bylo u této řady zimních pneumatik dosaženo několika způsoby. „Rozhodli jsme se použít vyšší obsah přírodního kaučuku, abychom dále zlepšili valivý odpor a maximalizovali pružnost při nízkých teplotách,“ vysvětluje Hinnerk Kaiser. Tato nová zimní směs nabízí velmi dobrou trakci v náročných zimních podmínkách. Dvoustupňová technologie lamel zvyšuje bezpečnost a optimalizuje valivý odpor. Směsi mají takové složení, díky kterému poskytují pneumatikám lepší vlastnosti z hlediska opotřebení, což jim umožňuje dosáhnout vyššího kilometrového výkonu a zároveň delší životnosti.

ContiScanGen3_Tires_300

Bezpečná jízda na zimních silnicích: produkt v detailu

Obutí Conti Scandinavia HS3 nabízí díky technologii kapesních lamel maximální stabilitu řízení a optimální odtok vody z řízené nápravy. Inovativní podoba dezénu se vyznačuje velkým počtem lamel pro optimální trakci v zimních podmínkách. Zachycování kamínků je minimalizováno geometrií dezénu, přičemž zkosené boky jsou v různých úhlech.

Přečtěte si také:   „Zelená“ pneumatika Continental UltraContact NXT, která obsahuje až 65 % udržitelných materiálů, mimo jiné i PET lahve a bio odpad, je budoucností udržitelného cestování

Nová pneumatika Conti Scandinavia HD3 čelí mnoha nástrahám, které skrývají zimní cesty, pomocí spolehlivého přenosu síly na vozovku, směrového řízení v zatáčkách a schopnosti přenášet plnou brzdnou sílu generovanou provozní brzdou vozidla. Klíčem k dosažení těchto cílů je nová geometrie dezénu. Podélná drážka zabraňuje ulpívání kamínků klikatým uspořádáním se zkosenými boky v různých úhlech, přičemž zkosené hrany vytvářejí tvar, jenž snáze odolává kamenům. Výsledkem je, že tato pneumatika poskytuje nejlepší možný přenos trakce a brzdné síly bez jakýchkoliv kompromisů.

Conti Scandinavia HT3 je vybavena inovativní technologií lamel, která poskytuje vysokou úroveň bezpečnosti. Kapesní lamely disponují vynikající stabilitou při manévrování, zatáčení a brzdění, zatímco široká ramena pneumatiky bezpečně odolávají bočním silám.

Od zimního „experta“ až po celosezónního „hráče“

V průběhu svého užívání přechází nová pneumatika Conti Scandinavia Generation 3 po skončení zimní sezony z úlohy zimního „specialisty“ na celoroční pneumatiku. Když se zimní běhoun pneumatiky opotřebovává, dvoufázový design běhounu poskytuje v létě mnohem větší plochu – z toho plynou výhody ohledně směrové stability. Díky nižšímu valivému odporu a zmiňovanému dezénu jsou nové zimní pneumatiky Scandinavia úsporné i co do spotřeby pohonných hmot. Další navýšení celkového počtu ujetých kilometrů přináší výrazný pokles provozních nákladů. Díky inovativní technologii pláště lze tyto pneumatiky protektorovat, čímž se sníží jejich negativní dopad na životní prostředí.

Důležité změny v doporučeních pro zimní pneumatiky v Evropě

V případech, kdy je v České republice přikázáno použití zimních pneumatik, je u motorových vozidel převyšujících 3,5 tuny povinné mít zimní obutí na všech kolech hnacích náprav s trvalým přenosem hnací síly a zároveň musí být hloubka dezénu pneumatik minimálně 6 mm. Současné německé předpisy pro zimní používání pneumatik nařizují používat pneumatiky se symbolem 3PMSF (sněhová vločka v hoře) na hnané i řízené nápravě. V Rakousku to platí minimálně pro jednu hnací nápravu, i když jsou povoleny i pneumatiky se symbolem M + S. Zde musí mít diagonální pneumatiky nejméně šest milimetrů hloubky dezénu, radiální pneumatiky nejméně pět milimetrů. Při jízdě do nebo přes Švýcarsko musíte dodržovat místní předpisy o pneumatikách. Zpravidla se zde za zimní považují pouze pneumatiky se symbolem 3PMSF.

Přečtěte si také:   Pneumatika Pirelli se směsí C5 debutuje ve Formuli 1

V celé Evropě je minimální hloubka dezénu zimních pneumatik 1,6 milimetru. Doporučená hloubka činí 4 milimetry. V Norsku jsou zimní pneumatiky 3PMSF povinné na hnané nápravě a přední řízené nápravě (pneumatiky M + S nebo 3PMSF na všech ostatních nápravách). Používání zimních pneumatik je povinné od 15. listopadu do 31. března, ve Slovinsku do 15. března.

Společnost Continental poskytuje přehled současných předpisů pro zimní pneumatiky, najdete je zde.

  • Nová pneumatika pro hnanou nápravu Conti Scandinavia HD3 je k dispozici v následujících rozměrech: 295/80 R 22.5, 315/80 R 22.5, 315/70 R 22.5, 385/65 R 22.5, 385/55 R 22.5.
  • Nová pneumatika s řízenou nápravou Conti Scandinavia HS3 je k dispozici v následujících rozměrech: 295/80 R 22.5, 315/80 R 22.5, 315/70 R 22.5.
  • Nová pneumatika pro přívěsy Conti Scandinavia HT3 bude k dispozici od června 2021 v následujících rozměrech: 385/65 R 22.5, 385/55 R 22.5.