Magazín

Historická replika pneumatik Pirelli Stella Bianca úspěšně zvládla 10 400 km dlouhou cestu na Nordkapp a zpět

Na pneumatikách Pirelli Stella Bianca, které byly vytvořeny jako věrná replika modelu z roku 1927, bylo ujeto celkem 10 400 kilometrů bez nutnosti jejich výměny. Tuto epickou cestu absolvoval vůz OM 665 Superba z roku 1929 na pneumatikách Collezione, což je řada určená pro historické sběratelské vozy od 20. let až po současnost.

Vůz, který vyrazil z Poggibonsi u Sieny, řídil jeho majitel Gianni Morandi se spolujezdcem Marcem Morosinottem. Svoji odyseu oficiálně zahájili z centrály Pirelli v Miláně. Po patnáctidenní cestě dorazili na severní mys Norska a po dalších dvou týdnech se vrátili zpět do Itálie. Celé dobrodružství bylo podniknuto po malebných trasách, bez jediného kilometru dálnice. Pro pneumatiku Pirelli Stella Bianca to byla přelomová cesta. Má přesně stejný historický vzhled jako originál, ale nyní využívá materiály a technologie, které zajišťují větší bezpečnost.

Přečtěte si také:   Pneumatiky Pirelli pro motorsport FSC debutují ve Velké ceně Formule 1

Z Toskánska na Nordkapp a zpět

Cesta trvala 28 dní, během kterých posádka urazila 10 400 kilometrů a strávila přibližně 190 hodin jízdou přes některé z nejkrásnějších evropských krajin. Na cestě posádka čelila celé řadě náročných terénů, včetně strmých stoupání a klesání, a především neustále se měnících podmínek, od suchého a hrubého asfaltu po mokrý a kluzký. Za volantem svého vozu OM 665 Superba, který dokáže dosáhnout maximální rychlosti 120 km/h a udržovat průměrnou rychlost 80–90 km/h, zažil toskánský sběratel celé spektrum evropských klimatických podmínek, počínaje teplým počasím Toskánska až po chladnější oblasti Dánska a Norska, kde teploty klesaly až na 10 stupňů Celsia.

Po dosažení Severního mysu – nejsevernějšího bodu Evropy – se cestovatelé vydali na zpáteční cestu přes Finsko, Švédsko a Německo s přestávkou v Driver centru ve Frankfurtu, významném prodejním místě pneumatik Pirelli.

Návštěva Pirelli Sottozero centra ve švédském Laponsku

Jedním z významných milníků cesty byla zastávka na slavném testovacím okruhu Pirelli ve švédském Laponsku: Pirelli Sottozero Center. Zde OM 665 Superba absolvoval několik kol na trati za suchých i mokrých podmínek. Testovací okruh Sottozero se rozkládá na 120 hektarech, z toho 250 000 metrů čtverečních je věnováno rozmanitým okruhům a 1 300 metrů čtverečních dalším infrastrukturám. Tato zařízení hrají klíčovou roli ve vývoji zimních a celoročních pneumatik Pirelli, v jehož rámci se využívají jedinečné zimní podmínky regionu. Nicméně toto zařízení lze využívat po celý rok.

Přečtěte si také:   Nokian Tyres v indexu udržitelnosti Dow Jones. Patří mezi nejudržitelnější kótované společnosti v Evropě

Historie pneumatik Pirelli Stella Bianca

Pneumatika Pirelli Stella Bianca byla uvedena na trh v roce 1927 jako diagonální pneumatika, která byla tehdy skutečnou inovací z hlediska výkonu a technologie. Byla součástí nabídky po celá desetiletí a stala se nejdéle používaným designem běhounu Pirelli. Název „Stella Bianca“, což znamená „Bílá hvězda“, se také stal symbolem zlatého věku motorsportu. Tato pneumatika byla používána na nejvyšších úrovních motoristických závodů, které, stejně jako dnes, sloužily jako testovací základna pro produkty určené na silniční vozy. Není náhodou, že vůbec první závod formule 1, který se konal v Silverstone v roce 1950, vyhrál legendární Giuseppe Farina s vozem Alfa Romeo vybaveným pneumatikami Pirelli Stella Bianca.