Magazín

Goodyear se připravuje na velkou zkoušku na Le Mans

24 HOURS LE MANS 16-20 SPETEMBER 2020 PHOTO CLEMENT MARIN

Nadcházející 89. ročník závodu 24 hodin Le Mans bude jako vždy nejprestižnějším vytrvalostním závodem světa, kromě toho však bude tentokrát představovat také mimořádně důležitou událost v kalendáři společnosti Goodyear. Poté, co se značka stala výhradním dodavatelem pneumatik pro evropské i světové závody třídy LMP2, vyvstal před ní velmi náročný a rozsáhlý úkol – zajištění pneumatik všech 26 vozů při Le Mans.

V rámci tohoto úkolu bude Goodyear všem týmům v kategorii LMP2, nejpočetnější třídě startovního pole, pneumatiky nejen dodávat, ale také s týmy během závodního týdne i samotného závodu přímo spolupracovat, aby jim pomohl vytěžit z pneumatik maximum. Goodyear se do závodu 24 hodin Le Mans vrátil teprve v loňském roce, kdy v otevřené soutěži skončil se dvěma vozy na stupních vítězů. Od té doby byl jmenován výhradním dodavatelem pneumatik pro vozy LMP2 ve FIA Mistrovství světa endurance (WEC) a Evropském seriálu Le Mans (ELMS), včetně závodu 24 hodin Le Mans. Tento víkend tak bude na pneumatikách Goodyear závodit celkem 26 vozů, tedy více než při Velké ceně, a závodit budou více než dvanáctkrát déle.

Goodyear ovšem v Le Mans nebude přítomen jen na závodní dráze. Při pohledu na oblohu budou moci fanoušci nad sebou spatřit vzducholoď Goodyear, která bude závody po celou dobu z výšky sledovat. Globální ikona značky Goodyear se letos do Le Mans vrací stejně jako loni a završuje tím své letošní letní evropské turné, během nějž navštívila Velkou Británii, Německo, Itálii, Polsko, Slovinsko, Dánsko a na skok se zastavila i v České republice. Během závodu nabídne vzducholoď Goodyear lety pro vybrané VIP osoby a hosty a bude také snímat unikátní letecké záběry závodů pro televizní přenosy.

Přečtěte si také:   Goodyear přidal nové rozměry pneumatik Goodyear Eagle F1 Asymmetric 6. Dočkali se zejména majitelé velkých aut

Ben Crawley, ředitel pro motoristický sport společnosti Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika: „Le Mans je vrcholem kalendáře závodů endurance a pro společnost Goodyear představuje skutečně velmi důležitý závod. V loňském roce nás potěšilo, že dva naše vozy skončily na stupních vítězů, i když v celém závodním poli LMP2 měly převahu tři ku jedné konkurenční značky. To potvrdilo kvality našich pneumatik a tvrdou práci celého týmu Goodyear. Letos ovšem před námi stojí zcela jiná výzva, protože tentokrát spolupracujeme se všemi týmy LMP2. Le Mans je vždy neuvěřitelnou sportovní událostí. Velice nás těší, že bude letos opět s diváky, už proto, že jim můžeme nabídnout i další atraktivní podívanou v podobě vzducholodi Goodyear létající nad závody.“

Pohled jezdce

Před svou čtvrtou účastí v 24 hodin Le Mans si je portugalský závodník Antonio Felix da Costa jistý, že o tom, kdo bude stát na stupních vítězů a kdo ne, rozhodne volba správné strategie ohledně pneumatik a jejich výměny při zastávkách v boxech. Loni skončil se svými kolegy z týmu Jota Sport Anthonym Davidsonem a Robertem Gonzalezem na druhém místě, letos se bude určitě chtít umístit ještě lépe.

„Na trati v Le Mans se pneumatiky tolik neopotřebovávají, takže s nimi můžeme absolvovat více kol,“ vysvětluje da Costa. „Při přípravě na závod tým vyvíjí různé strategie, zvažujeme třeba možnost výměny vždy jen jedné pneumatiky nebo jen pneumatik na jedné straně vozu. Nabízí se spousta možností, které můžeme vyzkoušet, abychom při zastávkách v boxech ztráceli co nejméně času. Od doby, co je Goodyear výhradním dodavatelem pneumatik pro LMP2, jsou nyní všechny týmy na stejné startovní čáře. Je na nás jako týmu, abychom s pomocí techniků společnosti Goodyear, kteří s námi spolupracují, dokázali najít nejlepší možný směr.“

Přečtěte si také:   Pneumatiky Goodyear jako originální výbava nového Citroënu ë-C3

Dění na trati v Le Mans zahájí v dnes odpoledne první volné tréninky a kvalifikace. Ve čtvrtek budou pokračovat volné tréninky, kvalifikace a hyperpole jako příprava na vlastní start závodu v sobotu 21. srpna v 16:00.