Bridgestone představil pneumatiku Battlax Racing R11, s níž vstupuje do nové éry závodních pneumatik s drážkovaným dezénem. Pneumatika Battlax Racing R11 poskytne jezdcům na supersportovních a hypersportovních motocyklech potřebnou jistotu k vylepšování svých časů na kolo při jízdě na závodním okruhu.
Pneumatika R11 disponuje pozoruhodnou kombinací technologií Bridgestone, zdokonalovaných v motocyklových závodech nejvyšší úrovně, s vyspělou novou směsí a konstrukcí. Díky tomu poskytuje nejvyšší úroveň jízdních vlastností v segmentu závodních pneumatik s drážkovaným dezénem. A to všechno bez kompromisů z hlediska závodní DNA značky Bridgestone.
Nico Thuy, vedoucí evropské motocyklové divize ve společnosti Bridgestone Europe, k tomu říká: „Pocit jistoty je v závodech rozhodující. Bridgestone poskytuje s pneumatikou Battlax Racing R11 jezdcům ještě vyšší úroveň adheze a maximální pocit kontaktu s vozovkou při jízdě na závodním okruhu, a to zejména na vjezdu do zatáčky, kde je pocit jistoty tak důležitý. Jezdci budou s pneumatikou R11 dosahovat ještě lepších časů na kolo hned od startu!“
Cit pro výkon
Bridgestone při vývoji pneumatiky R11 stanovil jako měřítko aktuální pneumatiku Battlax Racing R10 a zaměřil se na vylepšení zpětné vazby pro jezdce z hlediska kontaktu pneumatiky s povrchem vozovky. Jezdec tak může útočit během závodu na rekordní časy v každém kole ve velkém rozsahu provozních podmínek.
Adheze při brzdění a zrychlení
Základem konstrukce přední pneumatiky R11 je nový variabilní bezešvý ocelový nárazník V-MSB (Variable Mono-Spiral Belt), který vytváří vyšší tlak v oblasti styčné plochy a dokáže přenášet vyšší síly při průjezdu zatáčkou. Jezdec může využívat vyšší úroveň adheze a vjíždět do zatáček vyššími rychlostmi. Lepší pocit kontaktu s vozovkou mu přitom dodá ještě větší pocit jistoty.
V konstrukci zadní pneumatiky nalézá uplatnění přídavný nárazníkový pás GP, který se osvědčil v závodních pneumatikách Bridgestone V02 s hladkým dezénem, umístěný nad ocelovým nárazníkem V-MSB s optimalizovanou schopností deformace. Výsledkem je zadní pneumatika s vyšší schopností přenášet spolehlivě hnací sílu na vozovku, konzistentními výkony v průběhu celé životnosti a vyšší úrovní adheze ve všech fázích jízdy.
Co se týče dezénu běhounu, podrobili inženýři společnosti Bridgestone analýze nejprve úhel oděru při zrychlení a deformace při brzdění a průjezdu zatáčkou. To jim umožnilo vyvinout pro pneumatiku R11 inovativní rozmístění drážek, které se vyznačuje maximální tuhostí při průjezdu zatáčkou a maximálním kontaktem s povrchem vozovky ve fázi akcelerace, a to vše při zajištění optimální deformace pro lepší časy během zahřívací fáze.
Rychlejší časy na kolo
Testovací jízdy na závodním okruhu1 prokázaly výrazné zlepšení v porovnání s předchůdcem ve všech oblastech, zejména pak na vjezdu do zatáčky, který dodává jezdci ještě vyšší pocit jistoty. To se projevilo v dosahovaných časech na kolo. Motocykl na pneumatikách R11 zajížděl konzistentně rychlejší časy na kolo, přičemž nejrychlejší čas na kolo byl o 1,3 % lepší.
Nová pneumatika Battlax Racing R11 je určena pro všechny kategorie závodních silničních motocyklů, včetně mistrovství SSP 300, SSP 600 a SST 1000, jakož i všech pohárových závodů jednotlivých výrobců.
Bridgestone uvede od ledna do března 2018 na trh kompletní sortiment dvou rozměrů pro přední kolo a 6 rozměrů pro zadní kolo. Všechny rozměry pneumatiky R11 budou nabízeny se středně tvrdou směsí. Pro některé rozměry bude na přání k dispozici měkká směs.
Bridgestone představil nejnovější závodní pneumatiku Battlax Racing R11 ve Španělsku, kde nejvýznamnější prodejci a novináři z celé Evropy testovali pneumatiku Battlax Racing R11 na proslulé závodní trati Monteblanco a oceňovali její výkony.
https://www.facebook.com/bridgestonemoto/videos/1669190756433704/