Život řidiče

Většina řidičů obouvá zimní pneu k 1. listopadu, každý 7. motorista už v zimě využil asistenční služby

Goodyear UltraGrip Performance Beauty shots

Více než polovina motoristů přezouvá na zimní pneumatiky už se startem zimní sezóny kolem 1. listopadu, ostatní až dle aktuálního počasí. Každý 7. motorista již přitom v zimě využil asistenční služby, ať už kvůli nestartujícímu vozu, nehodě nebo jinému důvodu, vyplývá z aktuálního průzkumu ČPP Servis.

Podle aktuálního průzkumu ČPP Servis stále zhruba dvě procenta řidičů v zimě riskují a nepoužívají zimní pneumatiky. „Zpravidla se odvolávají na to, že kvůli klimatickým podmínkám to není nutné. Jsou také přesvědčeni o svých řidičských schopnostech a myslí si, že zimní pneumatiky jim stejně nepomůžou. Hazardují tak se zdravím nejen svým, ale i dalších účastníků silničního provozu,“ upozorňuje předseda sboru jednatelů ČPP Servis David Krňávek.

Více než polovina (57 %) řidičů říká, že přezouvá okolo 1. listopadu, tedy v termínu uvedeném v zákonu o silničním provozu. Ten uvádí, že použití zimních pneumatik je povinné do 1. listopadu do 31. března v případě, že je na silnici sníh a led, nebo to lze vzhledem k povětrnostním podmínkám očekávat.

Přečtěte si také:   Goodyear pokračuje v rozšiřování nabídky zimních pneumatik UltraGrip Performance 3

Dalších 25 % lidí říká, že mění pneumatiky až podle aktuálního počasí, 17 % řidičů tvrdí, že má stále oblíbenější celoroční pneumatiky. „Jednoznačně doporučuji nespoléhat na to, že ‚už zimy nejsou to, co bývaly’, a proto nemá smysl na zimní gumy přezouvat. Je to zbytečný hazard,“ dodal David Krňávek. „Celoroční pneumatiky mohou mít smysl, pokud v zimě jezdíte jen výjimečně a po městě, v případě opravdové zimy bych na ně nespoléhal,“ vysvětluje.

„Povinné“ přezutí na zimní pneumatiky se blíží. Jak je vybírat a na co si dát pozor?
„Povinné“ přezutí na zimní pneumatiky se blíží. Jak je vybírat a na co si dát pozor?

Z průzkumu ČPP Servis rovněž vyplynulo, že 14 % řidičů už má zkušenost se zimním využitím asistenčních služeb, nejčastěji z důvodu nestartujícího auta nebo nehody. „Pomoc asistenčních služeb motoristé ocení až v okamžiku, kdy jejich služby využijí. A věří, že je nikdy potřebovat nebudou. Přesto jsou při sjednávání pojištění vozu velmi poptávané, majitele auta zajímá především rozsah asistenčních služeb a často si připlácejí za nadstandardní benefity. Mezi nejčastější patří logicky odtah vozu a zajištění jeho opravy, nicméně autoasistence umí daleko víc,“ říká předseda sboru jednatelů ČPP Servis David Krňávek.

Motoristů, kteří si sjednávají pro své vozidlo pouze povinné ručení, je čím dál méně. Většinu dnes už tvoří ti, kteří si vedle zákonného pojištění smluvně zajistili i další pojistné doplňky. Kromě pojištění čelního skla jsou nejoblíbenější právě asistenční služby.

Přečtěte si také:   Pirelli a BMW Group uvedly na trh inovovanou verzi pneumatiky P Zero Winter 2

„Kromě základních služeb jako je odtah vozu, asistenční služby nabízejí i řadu dalších možností, jako je např. zajištění náhradního ubytování, úhrada nákladů na cestu zpět domů nebo úschova nepojízdného vozidla. Právě v těchto benefitech jsou často mezi jednotlivými pojistnými smlouvami velké rozdíly, proto je vhodně prozkoumat i tyto možnosti. V případě nesnází bude řidič vědět, s čím vším mu může pojišťovna pomoci,“ uzavřel David Krňávek.


Průzkum zrealizovala společnost ČPP Servis v září letošního roku na vzorku 1 000 respondentů z celé České republiky. Sběr dat byl realizován prostřednictvím aplikace Instant Research agentury Ipsos.