210608_PR_Continental_OE_E-Mobility1

Pneumatiky Continental pro elektrovozy se prosazují na silnicích i na závodních tratích

Celý automobilový svět v současnosti prochází velkou přeměnou, spočívající v přechodu na elektrický pohon. K co nejhladší transformaci přispívá také společnost Continental, protože pneumatiky této značky se v případě elektrovozů často stávají první volbou světových automobilek. Potvrzují to i čísla, když v loňském roce většina z deseti největších producentů elektrovozů u první výbavy využívala ke svým modelům obutí Continental. Osvědčený výrobce pneumatik se přitom neztrácí ani na závodních tratích a jeho technologie přispívají k hladkému průběhu první sezony seriálu offroadových elektrospeciálů Extreme E.

Americká Tesla, německý Volkswagen či čínská automobilka BYD. To je jen základní výčet značek, které u první výbavy pro své vozy sázejí na pneumatiky značky Continental. V roce 2020 šest z deseti celosvětově největších výrobců elektrovozů schválilo použití plášťů Continental v rámci první výbavy.

Důvodů, proč přední automobilky důvěřují pneumatikám Continental, je hned několik. Mezi ty nejdůležitější patří technologická odbornost, kvalita a široké portfolio výrobků společnosti Continental. Pro dosažení maximálního dojezdu je u pneumatik pro elektromobily často rozhodujícím faktorem nízký valivý odpor plášťů. Tyto parametry splňuje model EcoContact 6 se speciální pryžovou směsí Green Chili 2.0. Ta zaručuje podstatně lepší chování při mechanické deformaci, výsledkem čehož je menší valivý odpor – už při vývoji dosáhl EcoContact 6 15% snížení valivého odporu, oproti svému předchůdci. Díky těmto vlastnostem elektromobil spotřebovává méně energie a zvládne zdolat delší vzdálenost.

Přečtěte si také:   KAMAZ-master a Goodyear chtějí bojovat o vítězství v Rallye DAKAR

Continental nabízí i pneumatiky, které se hodí k využití i pro elektrovozy, pro něž je prioritou sportovní jízda. To se týká například nového elektricky poháněného vozu Ford Mustang Mach-E, který v originální konfiguraci míří k zákazníkům osazen pneumatikami PremiumContact 6. Tyto pláště poskytují elektrickému Mustangu vynikající ovladatelnost, přesné řízení a vysokou bezpečnost a to i při vysokých rychlostech. Samozřejmostí je mimořádně nízký valivý odpor, který zvyšuje dojezd vozidla.

Šest z deseti nejúspěšnějších výrobců elektromobilů na světě spoléhá na pneumatiky Continental

Continental přispěl k úspěšnému startu plně elektrického šampionátu Extreme E

Automobilový sport je historicky osvědčenou platformou k vyvíjení nových technologií, což platí i v případě společnosti Continental, která se nyní v úloze výhradního dodavatele pneumatik angažuje v revolučním šampionátu elektrických speciálů Extreme E.

Continental představuje pneumatiku CrossContact Extreme E: Zvládne i to největší zatížení

Úvodní ročník pětidílného seriálu, jehož cílem je upozorňovat na klimaticky ohrožené oblasti, má za sebou první dvě zastávky – v Saúdské Arábii a v Senegalu. Písčité a kamenité tratě představovaly pro speciální pneumatiky CrossContact velkou výzvu, s níž se však velmi dobře vypořádaly a přispěly k úspěšnému zrození nového šampionátu.

V prvních dvou kláních se nejvíce dařilo týmu bývalého mistra světa F1 Nika Rosberga, jehož závodníci – Švéd Johan Kristoffersson a Australanka Molly Taylorová – společně ovládli oba hlavní závody a do druhé poloviny sezony vstoupí v roli lídrů průběžného hodnocení týmů i jezdců. Další X-Prix, jak se jednotlivé podniky nazývají, přijde na řadu koncem srpna v Grónsku, kde se závodníci i technika budou muset popasovat s ledovým terénem.

Nico Rosberg, zakladatel a CEO týmu Rosberg X Racing, navíc spojil síly se značkou Continental a stal se jejím novým ambasadorem. Kromě kladného vztahu k rychlým kolům obě strany spojuje i zodpovědnost k životnímu prostředí a k udržitelnosti.

Nico Rosberg

„Značka Continental byla vždy synonymem pokroku a jsme rádi, že to můžeme prokazovat i nadále, kdy se do popředí dostává elektromobilita. Pneumatikám Continental věří celá řada předních výrobců automobilů na elektrický pohon, díky tomu rozšiřujeme náš podíl na trhu i v tomto segmentu. Pozadu navíc nejsme ani v oblasti automobilového sportu, kde se podílíme na rozvoji seriálu Extreme E, a se zaujetím sledujeme výkony závodníků v mimořádně těžkých podmínkách,“ říká Magda Nagy, ředitelka Divize marketing ve společnosti Continental Barum s.r.o.