Pneumatiky Letní pneumatiky

Pirelli představuje nejsportovnější pneumatiku semi-slick pro silniční vozy. Jako první ji dostalo Pagani Utopia

Pirelli P Zero Trofeo RS

Představuje se nová pneumatika Pirelli P Zero Trofeo RS – nejnovější verzi semi-slick pneumatiky, která je určena pro automobilky zaměřující se na výraznější výkon svých nejsportovnějších modelů. Jako příklad můžeme uvést výrobce Pagani Automobili, který jako první požádal o specifickou verzi těchto pneumatik pro své nejnovější hyperauto s názvem Pagani Utopia.

Nově vyvinutá pneumatika vznikla jako technická evoluce pneumatiky P Zero Trofeo R, která byla původně navržena pro trh s náhradními díly a zaměřovala se na zlepšení výkonu automobilů na závodních okruzích.

„Pneumatika Pirelli P Zero Trofeo RS byla navržena jako originální výbava pro supersportovní vozy tak, aby nabízela výkon na trati a bezpečnost na silnici. Výrobcům automobilů umožňuje dodávat vozy, které jsou již primárně připravené pro sportovní jízdu,“ upřesňuje Zdeněk Vacl, marketingový ředitel Pirelli pro Českou republiku.

Tato nová generace semi-slick pneumatik Pirelli poskytuje ještě vyšší výkon na suché vozovce a zajišťuje mimořádnou stabilitu. I při velmi intenzivním používání si pneumatika zachovává svůj výkon po delší dobu. Po celou svou životnost tak umožňuje dosáhnout vyšší rychlosti a bezpečnosti a vydrží hned několik tréninků na trati. Tohoto výsledku dosahuje díky rozsáhlým zkušenostem společnosti Pirelli ve vrcholovém motorsportu.

Přečtěte si také:   Pirelli bude mít pro závody F1 na závodech v Imole, Monaku a Montrealu stejné „měkké“ trio pneumatik

Použité materiály, zejména směs běhounu, plně využívají toto know-how a jsou přizpůsobeny jak pro silniční, tak amatérské použití na okruzích. Vzhledem k tomu, že je pneumatika určena jako originální výbava pro hyperauta a superauta homologovaná pro silniční provoz, inženýři z Pirelli se soustředili také na bezpečnost na mokrém asfaltu.

Pneumatika s technologiemi na vyžádání

Výzkumné a vývojové oddělení společnosti Pirelli při vývoji pneumatiky P Zero Trofeo RS využívalo řadu inovativních technologií, které byly vyvinuty díky působení společnosti ve vrcholovém motorsportu. Tyto technologie jsou k dispozici z portfolia na vyžádání, což umožňuje dosáhnout specifických cílů výrobců pro každý jednotlivý model. Jedná se například o technologii ‚Multi-compound Tread‘, která doplňuje individuální vlastnosti každého vozidla pomocí přizpůsobení směsí dezénu z katalogu Pirelli Prestige.

Výrobce Pagani Utopia požadoval pneumatiky P Zero Trofeo RS, které jsou schopny zvýšit výkon při extrémní sportovní jízdě, jako je tomu u pneumatiky P Zero Corsa, aniž by došlo ke zhoršení vyvážení vozu nebo pocitu z jízdy. Díky správně zvoleným směsím se tato výzva podařila splnit. Zejména pro zadní pneumatiky byly vybrány směsi s největším zaměřením na výkon, které zajišťují rychlost a bezpečnost na trati a současně lehkost a předvídatelnost na silnici.

Další nástrojem, který měli inženýři Pirelli k dispozici, byl ‚Virtual Geometry Development‘, který jim umožnil podrobně posoudit obrovské množství profilů a stop pomocí virtuálního modelování. Díky tomu pak mohli s maximální přesností definovat reakce pneumatik na podněty od řidiče.

V případě modelu Pagani Utopia byl tento virtuální vývojový proces hodně využíván ještě předtím, než se na okruhu objevily první fyzické prototypy. Značná pozornost byla věnována zejména kontaktní ploše, aby byla zajištěna maximální přilnavost a ovladatelnost.

Přečtěte si také:   Bridgestone představuje pneumatiku Potenza Sport A obsahující 55 % materiálů z recyklátů a obnovitelných zdrojů s certifikací ISCC PLUS

Nové pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo RS jsou již k dispozici pro vozy, které je používají jako originální výbavu, následovat bude široká škála pneumatik pro trh s náhradními díly. Pneumatika P Zero Trofeo R bude i nadále k dostání ve specifické škále rozměrů.