Bugatti Veyron bylo prvním sériovým autem, které překonalo magickou hranici jednoho tisíce koní. Nebylo to jednoduché a vyžádalo si to spoustu nových, revolučních řešení. A speciální jsou i kola a pneumatiky, které musí vydržet rychlosti přes 400 km/h.
Bugatti Veyron obouvá speciální pneumatiky s rozměry 265 / 680 R500 99 ZR(Y) na přední nápravu a 365 / 710 R540 108 ZR(Y) na zadní nápravu. Pro automobilku je vyrábí Michelin, jmenují se Michelin PAX a jsou to pneumatiky typu run-flat. Aktuálně ale v (českém) konfigurátoru nejsou.
Pneumatiky mají u Veyronu striktně omezenou životnost. Měnit by se měly každých pět let, protože díky možnosti dosahovat rychlostí až téměř 408 km/h je třeba mít pneumatiky, tedy tu jedinou věc, která vás při této rychlostí drží ve spojení se zemí, ve 100% stavu. Jejich výměna ale není nic jednoduchého, protože se musí provádět ve speciálním servisním středisku, které je jen ve Francii. Sada všech čtyř pneumatik vyjde přibližně na tři čtvrtě milionu.
Stejně tak je předepsaná výměna disků a to buď po 16 tisících najetých kilometrech a nebo po čtyřech výměnách pneumatik. Čtyři disky vyjdou přibližně na jeden milion Kč. Ale Bugatti Veyron je drahé auto obecně, kolik vyjde jeho provoz si můžete přečíst v tomto článku.
Pokud byste Bugatti Veyron chtěli vidět naživo, máte nyní skvělou možnost, protože až do neděle 23. 7. 2017 je přesně tento kus z fotografií vystaven na akci Skvosty s vůní benzínu v Plzni.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“1″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“240″ thumbnail_height=“160″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“1″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Ukázat prezentaci]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]