Magazín

Nové Audi SQ8 TDI také s pneumatikami Hankook jako originální výbavou

20191211_New_Audi_SQ8_TDI_also_with_Hankook_tyres2

Výrobce pneumatik Hankook nyní vybavuje pneumatikami ex works i nové Audi SQ8 TDI. Pokrokový design a průkopnické technologie charakterizují řadu Q automobilky z Ingolstadtu. Zejména Audi SQ8 TDI zdůrazňuje sportovnost řady Q8: motor o výkonu 435 koní s permanentním pohonem všech kol Quattro a maximálním točivým momentem 900 newton metrů akceleruje vozidlo na 100 km/h během 4,8 sekundy. Kombinace kupé, sportovního vozu a SUV s typickými designovými prvky Q8, jako je osmiúhelníková jednorámová mřížka chladiče, je doplněna originálními pneumatikami Hankook o rozměrech 21 nebo 22 palců. Pro čtyřdveřové SUV se používají dvě řady pneumatik Hankook: vysoce výkonné letní i zimní Ventus S1 evo 3 SUV a zimní i*cept evo 2 SUV vzorky, respektive 285/45 R21 113 Y XL a V XL. V budoucnu bude následovat 22palcová letní dimenze pneumatik (Hankook Ventus S1 evo 3 SUV v 285/40 R22).

„Jsme velice potěšeni, že i Audi SQ8 TDI budou doprovázet pneumatiky Hankook,“ vysvětluje Han-Jun Kim, prezident Hankook Tire Europe. „Jako dlouholetý partner vybavujeme mnoho modelů Audi, zejména těch sportovních. Stejně jako u Audi Q8 jsme hrdí na to, že i pro Audi SQ8 TDI dodáváme naše moderní ultra výkonné pneumatiky. “

„Základním požadavkem v průběhu vývoje byl design pneumatik. Jako u Audi Q8 i Audi SQ8 TDI jako velký SUV má obecně vyšší index zatížení vozidel, aby bylo možné zajistit zatížení vozidla v kombinaci s možnými vysokými rychlostmi. Trvanlivost konstrukce pneumatiky byla samozřejmě obzvlášť důležitá. Kromě toho jsme věnovali zvláštní pozornost požadovaným vlastnostem vozidla jak v mokrém, tak v suchém prostředí,“ vysvětluje Dipl.-Ing Klaus Krause, vedoucí Evropského výzkumného a vývojového centra společnosti Hankook.

Mimochodem Ventus S1 evo 3 je konstruována s tzv. ‚kuličkovým obalem‘, speciálním nylonovým materiálem v oblasti boční stěny, který zvyšuje pevnost boční stěny. Dvouvrstvé tělo a použití aramidového kompozitního materiálu snižuje nežádoucí růst valivého obvodu při vysokých a velmi vysokých rychlostech (více než 300 km/h) až o 60 % v porovnání s dříve používaným materiálem. To dává pneumatice významně lepší stabilitu při jízdě a delší životnost kvůli menší produkci tepla, a tak zůstává na trvale vysoké úrovni přilnavosti i při vysokých teplotách. Sportovní dynamika na suché i mokré vozovce je garantována speciálním běhounem pneumatiky vyrobeným z vysoce výkonných přírodních pryskyřic.