Magazín

Majitelé automobilů musí pravidelně provádět různé údržby svého vozu. Při přechodu z chladného období na teplé vždy vyvstává otázka výběru letních pneumatik

mercedes-benz amg
Foto: Pixabay

Rozdíl mezi letními a zimními pneumatikami spočívá v jejich konstrukci. Guma pro teplé období má tvrdší typ gumy a pro složité povrchy vozovek se vyrábějí vzorky se speciálním dezénem, ​​bočnicemi a kostrou. Někdy se vyskytují rozdíly v hloubce drážky. Pokud se v horkých ročních obdobích používají zimní pneumatiky, může se gumová vrstva rychle opotřebovat, protože je navržena pro různé provozní podmínky. Před nákupem pneumatik byste si měli přečíst doporučení výrobce, která jsou uvedena v pokynech pro vaše vozidlo.

Cena letní pneumatiky není rozhodujícím faktorem pro její nákup, protože hlavní věcí je dokonalá kompatibilita gumy s vlastnostmi automobilu. Při výběru pneumatik se řiďte svým stylem jízdy, místním podnebím, frekvencí a dobou trvání služebních cest, typem povrchu vozovky.

Zaměřte se na následující věci. Výběr letních pneumatik můžeme analyzovat na příkladu letních pneumatik Michelin PRIM4S1XL pro osobní automobily:

  1. Standardní velikost. Zobrazuje poměr šířky a výšky k vnějšímu průměru. Obvykle to vypadá takto: Rozměr pneumatiky – 205/55 R16. V tomto příkladu:
    • 205 je šířka pneumatiky uvedená v milimetrech.
    • 55 – výška profilu jako procento šířky pneumatiky.
    • R16 je ráfek, vyjádřený v palcích.
  1. Vzor na běhounu. Má své vlastní vlastnosti, které přímo souvisejí s vlastnostmi pneumatik.
  1. Rychlostní index. Indikátor je označen latinskými písmeny. Každý z nich odpovídá maximální možné rychlosti, kterou auto na takových letních pneumatikách vyvine. V našem případě – H = až do 210 km / h
  1. Index nosnosti.
    • Toto číslo označuje zatížení, které pneumatika vydrží při nejvyšší rychlosti. Jinými slovy, jedná se o maximální hmotnost (včetně nákladu, cestujících a řidiče), při které se pneumatiky chovají normálně. Pro náš model pneumatiky шndex zátěže: 94 = až do 670 kg
  1. Konstrukce rámu.
    • Podle tohoto kritéria se pneumatiky dělí na diagonální a radiální.