Bridgestone Battlax Hypersport S22

Bridgestone představuje novou pneumatiku Battlax Hypersport S22 bez kompromisů

Bridgestone představil inovativní a průkopnickou motocyklovou pneumatiku Battlax Hypersport S22. Bridgestone nečiní u nového přírůstku vrcholné řady pneumatik Battlax žádné kompromisy a nabízí ještě vyšší úroveň výkonů ve všech oblastech.

Vývoj pneumatiky S22 byl zaměřen na dosažení excelentních výkonů na mokru při zachování výjimečné adheze na suchu, jíž jsou pneumatiky Battlax Hypersport proslulé. Vývojáři se ve zvláštní míře zaměřili také na vnímání kontaktu s vozovkou a průjezd zatáčkou. Díky tomu si mohou jezdci maximálně užívat výkony svého silničního motocyklu.

„Pneumatiku S22 jsme vyvinuli v souladu s potřebami a požadavky jezdců hypersportovních motocyků,“ vysvětluje Nico Thuy, vedoucí evropské divize motocyklových pneumatik ve společnosti Bridgestone EMEA. „S tak snadnou ovladatelností, a ještě intenzivnější zpětnou vazbou, zejména při průjezdu zatáčkou, budou mít jezdci na hypersportovních motocyklech maximální jistotu při dosahování ještě vyšší úrovně výkonů.“

Výsledky testů dokládají vylepšení ve všech ohledech. Na suchém povrchu umožňuje nová pneumatika o 15 % rychlejší průjezdy zatáčkami. Celkové časy na kolo jsou o 1,2 % rychlejší na suchu a o 5 % rychlejší na mokru. Údaje platí pro porovnání s předchůdcem (Battlax Hypersport S21) při interních testech s motocyklem BMW S1000RR, závodní okruh Autopolis v Japonsku, zkušební polygon Bridgestone v Japonsku, rozměry 120/70 a 190/55.

Bridgestone Battlax Hypersport S22

Recept na nejvyšší úroveň adheze

Bridgestone zkonstruoval pneumatiku s různým složením směsi v jednotlivých částech běhounu. Prostřední část je tvořena tvrdší směsí, oblasti důležité pro trakci jsou měkčí a okraje mají dokonce ještě měkčí směs, která optimalizuje vlastnosti pneumatiky z hlediska adheze a průjezdu zatáčkami. Tato originální kombinace směsí používá optimalizovanou kaučukovou směs v oblastech dezénu, které jsou zásadní pro trakci. Směs v centrální části dezénu obsahuje o 25 % více drobných molekul siliky, které zlepšují kontakt s povrchem vozovky. Počet molekul siliky, přicházejících do kontaktu s povrchem vozovky, je o 25 % vyšší než u pneumatiky S21.

Navzdory enormním zlepšením provozních vlastností nebylo nutné přijímat žádné kompromisy z hlediska životnosti ani u přední, ani u zadní pneumatiky.

Pozitivní vliv na dezén

Kombinace směsí je dokonale sladěna s dezénem pneumatiky, zejména na okrajích styčné plochy, a to především ve dvou aspektech, aby došlo ke zvýšení adheze a minimalizaci prokluzu. Neuvěřitelné 5% zlepšení na mokru umožnila vylepšení dezénu, díky nimž je účinněji odváděna voda ze stopy a která posouvají ještě výš limity ovladatelnosti. Dalším pozitivním faktorem je zvýšení podílu drážek v ramenní oblasti pneumatiky.

Optimalizace umístění a uspořádání drážek zajišťuje, aby síly působící na pneumatiku umožňovaly dosahovat nejvyšších výkonů při průjezdu zatáčkami i na rovinkách, a to na mokru i suchu. Další změny dezénu pozitivně přispěly ke snadné ovladatelnosti a intenzivní zpětné vazbě.

Bridgestone Battlax Hypersport S22

Vyšší tuhost

Bridgestone využil také své nejmodernější konstrukce bezešvého ocelového nárazníku MSB (Mono-Spiral Belt) a vysokotažného pogumovaného kordu HTPC (High Tensile Penetration Cord), které jezdci poskytují snadnou ovladatelnost a pocit jistoty a stability pneumatiky ve vysokých rychlostech. Dalším opatřením jsou prostorově výrazně tvarované hrany drážek v dezénu přední pneumatiky. Jedná se o zásadní prvek pro optimalizaci tuhosti pneumatiky. Výsledkem je zdokonalená pneumatika, poskytující nejvyšší úroveň provozních vlastností ve všech oblastech.

Nové pneumatiky Battlax Hypersport S22 jsou dodávány v širokém sortimentu rozměrů od ledna 2019. Další rozměry budou uvedeny na trh v lednu 2020.

Bridgestone Battlax Hypersport S22