peugeot_e2008

Stellantis spoléhá u svých elektrických SUV na pneumatiky Continental

Společnost Continental vyvinula pneumatiku s výrazně vylepšeným valivým odporem pro vozidla Peugeot, DS a Opel s elektrickým pohonem i spalovacím motorem. Všechna elektrická SUV Peugeot e-2008, Opel Mokka-E, plně elektrický DS 3 Crossback E-TENSE a rovněž i všechny verze těchto modelů se spalovacím motorem budou touto 17″ pneumatikou vybaveny již z výroby. Pneumatika vychází z modelu Continental EcoContact 6 (215/60 R17 96H). Její klasifikace energetické účinnosti překonává požadavky třídy A na štítku EU pro značení pneumatik přibližně o 17 %, což znamená, že má mimořádně nízký valivý odpor. Kromě toho tato pneumatika získala nejvyšší hodnocení A na štítku EU pro značení pneumatik v kategorii přilnavost za mokra.

Tento úspěch vývojářů pneumatik a odborníků na materiály ze společnosti Continental je o to pozoruhodnější, že snížení valivého odporu a mimořádně vysoký brzdný výkon jsou protichůdné fyzikální cíle. Při jízdě by měly být energetické ztráty co nejnižší, aby se minimalizoval valivý odpor. Při brzdění však platí pravý opak: Aby bylo možné dosáhnout co nejkratší brzdné dráhy, musí pneumatiky odvádět co nejvíce energie. Lepší výsledky přinesla nová struktura bočnice a speciální pryžové směsi použité v běhounu.

Continental_PP_EcoContact 6
Inovativní koncepce bočnice a nová pryžová směs použitá v běhounu pneumatiky Continental EcoContact 6 umožňují dosáhnout nejlepších hodnocení v rámci valivého odporu a přilnavosti za mokra.

„Vyvinuli jsme pro Stellantis pneumatiku s vynikajícími vlastnostmi, která získala nejvyšší hodnocení v kategorii valivého odporu a brzdného výkonu na mokru. Těchto vlastností jsme dosáhli díky nové koncepci bočnice a speciální pryžové směsi použité v běhounu. Naši odborníci opět posunuli fyzikální hranice, aby pomohli dosáhnout větší bezpečnosti a efektivity na silnicích,“ říká Dr. Holger Lange, vedoucí vývoje pneumatik první výbavy ve společnosti Continental.



V souvislosti s novou koncepcí bočnice inženýři během vývoje a výroby použili také různé vysoce výkonné směsi. Například další směs uvnitř bočnice vytváří menší valivý odpor. Druhá směs zajišťuje, že vnější bočnice pneumatiky je dostatečně robustní, aby odolala každodenním situacím v silničním provozu a vlivům prostředí, jako je kontakt s obrubníkem a UV záření. Třetí směs je navržena za účelem zvýšení odolnosti pneumatiky v oblasti ráfku.

Optimalizace valivého odporu hraje při vývoji pneumatik významnou roli, což platí zejména u elektromobilů. Nižší valivý odpor má ostatně měřitelný pozitivní vliv na životní prostředí. Navíc také pomáhá snížit spotřebu energie vozidla, díky čemuž zvyšuje dojezd elektromobilů o tři až čtyři procenta. Podle interních výpočtů společnosti Continental, které potvrdili přední výrobci vozidel, může snížení valivého odporu o 15 procent u spalovacího motoru (při zachování všech ostatních podmínek) přinést úsporu paliva přibližně 0,1 litru na 100 kilometrů. Výsledkem je snížení emisí CO2 zhruba o dva gramy CO2 na kilometr.

Výrobci automobilů po celém světě spoléhají na společnost Continental jako na předního výrobce pneumatik. Téměř každé třetí vozidlo v Evropě sjíždí z výrobní linky osazené pneumatikami Continental. Šest z deseti nejúspěšnějších výrobců elektromobilů na světě vybavuje svá vozidla pneumatikami Continental. I v oblasti náhradních pneumatik nabízí společnost Continental širokou škálu letních, zimních a celoročních pneumatik pro elektromobily i vozidla se spalovacím motorem skupiny Stellantis, včetně mnoha modelů pneumatik, které se staly vítězi v testech.

Pneumatika Continental EcoContact 6 215/60 R17 96H byla v mnoha zemích schválena pro použití v rámci první výbavy u vozidel Peugeot e-2008, Opel Mokka-E a DS 3 Crossback E-TENSE a jejich verzí se spalovacím motorem.