Continental_DLG tests TractorMaster

Nejlepší na poli: Continental TractorMaster přesvědčil v sérii testů DLG

V nejnovějším testu Německé zemědělské společnosti (DLG), zvítězily pneumatiky Continental TractorMaster nad konkurenty z řad dalších renomovaných evropských prémiových výrobců. Hodnotil se: výkon, spotřeba paliva, rozsah ošetřené plochy i efektivita jízdy. Pneumatika Continental TractorMaster byla zařazena do srovnávacího testu prémiových pneumatik, který uskutečnila organizace DLG. V listopadu 2019 pláště TractorMaster oficiálně získaly produktovou certifikaci, potvrzující jejich prémiovou kvalitu s platností na pět let.

Vítěz testu na poli i na silnici

Testovací schéma DLG zahrnuje řadu zkoušek, které za různých situací prověřují efektivitu pneumatik pro zemědělské stroje. Testy dokázaly, že při použití pneumatiky TractorMaster je spotřeba paliva výrazně nižší než u referenčních plášťů.

Kvalita prémiového pláště se ukázala především v kombinaci mezi spotřebou paliva a rozsahem ošetřené plochy v hektarech za hodinu: pneumatiky TractorMaster splnily práci o tři procenta rychleji než referenční pláště. Pneumatiky Continental pro zemědělské stroje také vykázaly nejlepší účinnost z hlediska poměru výkonu k síle potřebné pro rozjezd.

Vedle zkoušek, které ověřovaly specifickou spotřebu paliva na poli, rozsah ošetřené půdy i efektivitu jízdy, byly pneumatiky testovány i na výkon na silnici s použitím zkušebních transportních cyklů DLG PowerMix. Testovací jízda zahrnovala přepravu s částečným a plným zatížením za podmínek transportních cyklů DLG PowerMix (36 kilometrů dlouhá trať s různými úrovněmi stoupání) a prokázala, že valivý odpor a nízká úroveň prokluzu na nakloněných částech tratě mají na výkon pozitivní vliv.

V celkovém hodnocení Continental TractorMaster překonal referenční pneumatiky s jasným náskokem ve všech sledovaných hlediscích a oficiálně získal známku kvality od DLG. Zejména nízká spotřeba při jízdě po poli dokazuje, že TractorMaster je správnou volbou pro farmáře, kterým záleží na efektivitě a nízkých provozních nákladech.

Přečtěte si také:   AutoBild testoval ABS brzdění za silného deště. Minimální legální hloubka dezénu může být fatální

Špičkový výkon zajišťuje pružná nylonová kostra a nová technologie dezénu „D.fine“

Pro konstrukci pneumatiky TractorMaster je typický materiál kostry patentovaný pod názvem N.flex. Zcela nový elastičtější nylon je schopen pohltit náraz a opět obnovit svůj původní tvar bez trvalé deformace. To je zárukou dlouhotrvající odolnosti kostry a ideální ovality, nutné pro pohodlnou jízdu. Výrazně méně zploštěných míst na pneumatice běžných po delší odstávce stroje znamená konec ranních jízd s vibracemi. Nová je i technologie patek z jednoho kusu drátu: jejími výhodami jsou pevnost a kompaktnost. Tato patka více drží tvar a lépe se montuje. Inovované patní jádro dodává patce trvanlivost a zajišťuje vysokou deformovatelnost bočnice při nižším hustícím tlaku. Dalším přínosem této konstrukce patek s kombinací s novým nylonem je pružnost bočnice, díky kterému dochází k minimálnímu zhutňování půdy.

Navíc je tato radiální pneumatika vybavena technologií běhounu „D.fine“, která byla vyvinuta speciálně pro vzor TractorMaster. Výhodou je o pět procent větší kontaktní plocha dezénu s podkladem, což přispívá k delší životnosti. Materiál kostry, vyrobený z pružného nylonu, dodává pneumatice vynikající tvarovou stálost a rázovou pevnost. Technologie „D.fine“ také zvyšuje kilometrový nájezd. Stejně jako standardní pneumatiky řady Tractor70 a Tractor85 se i pláště TractorMaster vyrábí v portugalském městě Lousado v moderní továrně společnosti Continental, nacházející se v těsné blízkosti závodu na výrobu pneumatik Continental pro osobní vozy.

Kompletní test si můžete přečíst ZDE.