Testy pneumatik Testy letních pneumatik

Medailová pozice pro novou vlajkovou loď v sortimentu Hankook v prvním nezávislém testu 53 značek (225/45 R17)

BMW-Hankook_ventusS1evo3_6

Nová pneumatika Hankook Ventus S1 evo 3 je výsledkem kompletně nového vývoje a navazuje na úspěchy předchozích vysoce výkonných pneumatik z dílny Hankook. Stejně jako její předchůdce, tak i Ventus S1 evo 3 poskytuje mimořádně bezpečnou a sportovní jízdu, avšak při současném zachování vysoké míry komfortu, a to na suché i mokré vozovce. Nejnovější přírůstek úspěšné produktové série Ventus, uvedené prvním modelem na světové trhy v roce 1994, ztělesňuje nová důležitá témata, mimo jiné z oblasti šetrnosti k životnímu prostředí a ochrany přírodních zdrojů, a to bez jakýchkoliv kompromisů v oblasti bezpečnosti jízdy.

Autobild, přední evropský automobilový magazín, testoval v letošním roce celkem 53 renomovaných značek letních pneumatik) v rozměru 225/45 R17, a to na automobilu BMW řady 1. Jedná se tak zřejmě o největší nezávislý test pneumatik na světě, ve kterém pneumatika Hankook Ventus S1 evo 3 získala hodnocení dobrá nebo velmi dobrá, a to ve všech testovaných kritériích se závěrečným hodnocením „…vyvážená pneumatika s vynikajícími výkony, zcela bez výtek, nabízí precizní ovladatelnost s dobrou zpětnou vazbou na suchu a vůbec nejkratší brzdnou dráhu na mokrém povrchu…“

„Naše vysoce výkonné pneumatiky dodáváme na globální trhy již více než 25 let. Naše produkty se mezitím etablovaly jako prémiová originální výbava u předních výrobců automobilů, a to včetně segmentu velmi výkonných sportovních vozů,“ vysvětluje Han-Jun Kim, president společnosti Hankook Tire Europe. „Naší novou vlajkovou lodí pokračujeme důsledně v započaté cestě. V poslední době jsme do sériové výroby zavedli několik nových technologií, a proto jsem si jistý, že počínaje rokem 2019 bude naše nová pneumatika Ventus S1 evo 3 slavit úspěch přímo u našich zákazníků.“

Díky neustálému základnímu výzkumu lze při výrobě pneumatik Ventus S1 evo 3 používat novou generaci inovativních materiálů. Prostřednictvím aktivního přístupu odborníků Hankook na pryžové směsi bylo možné optimalizovat jízdní vlastnosti pneumatik Ventus S1 evo 3 na mokré i suché vozovce, a to pomocí integrace nových vysoce výkonných přírodních pryskyřic v běhounové směsi. To však nezpůsobuje pouze celkové zvýšení výkonnosti, ale také znatelně rozšiřuje teplotní rozsah, ve kterém je pneumatika schopna podávat optimální výkony. Vysoce přilnavá směs běhounu s vysokým podílem siliky využívá speciální technologie mísení směsí, které zajišťují lepší rozptyl částic polymerů a plnidel. To vede ke znatelnému zkrácení brzdné dráhy na mokré vozovce, jakož i ke snížení valivého odporu.

Přečtěte si také:   Hankook vybavil Mercedes-AMG GT Coupé pneumatikami Ventus S1 evo Z

Na redukci valivého odporu se podílí i zcela nová jedinečná směs bočnic pneumatiky, čímž bylo možné docílit snížení valivého odporu pneumatiky Ventus S1 evo 3 o dalších 2,5 procent.

Nová ochranná vrstva nárazníkových pásů vyrobená z aramidových kompozitních vláken zamezuje v porovnání s běžnými tkaninami na bázi nylonu nežádoucímu navyšování valivého obvodu při vysokých a velmi vysokých rychlostech (300 km/h a více), a to až o 60 procent. To zajišťuje pneumatice Ventus S1 evo 3 znatelně lepší jízdní stabilitu a delší životnost v důsledku omezení tvorby tepla.

Nová ochranná vrstva nárazníkových pásů ještě dále zlepšuje přilnavost v zatáčkách, a to o 5 procent. Zkosené hrany středových bloků zvětšují při zatížení (např. při prudkém manévru) styčnou plochu a zlepšují tak ovladatelnost a stabilitu jízdy. Vysoce tuhé a široké vnější bloky asymetrického dezénu jsou ještě dále vyztuženy tzv. spojovacími můstky, což zlepšuje preciznost a stabilitu při zatáčení.

Nápadný tvar vykrojené vnější drážky je po designové stránce převzatý z prvního modelu Ventus S1 evo. Z technického hlediska se tato zapadající drážka ve spojení s optimalizovaným provedením čtyř obvodových drážek účinně projevuje lepší prevencí vzniku akvaplaningu a znatelně zvyšuje přilnavost k mokré vozovce bez omezení výkonů na suchu.

Dipl.-Ing. Klaus Krause, ředitel Evropského centra pro výzkum a vývoj v Hanoveru prohlásil: „Během vývoje pneumatiky Ventus S1 evo 3 si naši vývojáři stanovili cíl zlepšit výkony doposud nejúspěšnější pneumatiky Hankook na trhu, a to v prakticky ve všech oblastech. Výsledkem jejich práce je vysoce výkonná pneumatika, jejíchž chování a jízdní vlastnosti byly optimalizovány takovým způsobem, aby se moto společnosti Driving Emotion doslova projevilo na jízdě. Kromě toho jsou v rámci vývoje S1 evo 3 zohledněné také budoucí požadavky nové metody měření emisí simulující provozní testy“.

Vývoj pneumatiky Ventus S1 evo 3 probíhal z velké části v Evropském centru pro výzkum a vývoj, jakož i za globální účasti ostatních výzkumných center společnosti Hankook Tire. Realizace výroby se plánuje v moderním výrobním závodu v maďarském Rácalmási. Od svého uvedení na trh se S1 evo 3 bude prodávat také ve verzi pro vozy SUV s upravenou dvojitou kostrou z umělého hedvábí. Některé rozměry této pneumatiky již získaly homologaci od předních výrobců německých automobilů jako originální výbava nových modelů. Nová vlajková loď výrobce Hankook bude uvedena nejprve plošně na evropské trhy začátkem roku 2019. Rozměrová škála bude zahrnovat více než 72 rozměrů pro ráfky od 17 do 22 palců, s profily 50 až 25 a v šířkách od 205 do 315 mm.

Název brzdná dráha sucho (m) brzdná dráha mokro (m) místo
GoodYear Eagle F1 Asymmetric 5 34,7 28,8 1.
Michelin Pilot Sport 4 34,2 29,6 2.
Hankook Ventus S1 evo3 K127 35,2 28,7 3.
Pirelli P ZERO 35,1 28,9 4.
Nokian WetProof 35,2 29,7 5.
Falken Azenis FK510 36 29 6.
Kenda KR41 Emera A1 34,9 30,3 7.
Continental PremiumContact 6 35,8 29,9 8.
Vredestein Ultrac Vorti 35,3 30,8 9.
Bridgestone Turanza T005 35,6 30,9 10.
Dunlop SP Sport MAXX RT2 35,4 31,4 11.
Fulda SportControl 2 35,1 32 12.
Firestone Roadhawk 35,2 32 13.
Apollo Aspire XP 36,3 31 14.
Kleber Dynaxer UHP 35,9 32,1 15.
Yokohama Advan Fleva V701 35,2 32,9 16.
Sava Intensa UHP 2 35,7 32,8 17.
Kumho Ecsta PS71 37,1 31,6 18.
Toyo Proxes T1 Sport 37,1 31,7 19.
Maxxis Premitra HP5 36,3 33,2 20.
Uniroyal Rainsport 3 37,4 32,3 21.
Goodride Sport SA-37 36,3 33,5 22.
General Altimax Sport 37,3 32,7 23.
Federal Evoluzion ST-1 37 33,4 24.
Avon ZV7 35,3 35,1 25.
GT radial Sport Active 36,2 34,8 26.
Linglong Green-Max 37,7 33,3 27.
Mabor Sport-Jet 3 36,8 34,4 28.
Cooper Zeon CS8 37,3 34,3 29.
Semperit Speed-Life 2 37,2 34,7 30.
BF Goodrich g-Grip 36,5 36 31.
Gislaved Ultra Speed 38,2 34,3 32.
CST Medallion MD-A1 38,1 34,8 33.
Tomason Sportrace 37,8 35,2 34.
Dayton Touring 2 37 36,1 35.
Matador MP47 Hectorra 3 37,9 35,2 36.
Barum Bravuris 3 HM 38,7 34,5 37.
Kormoran UHP 36,2 37,1 38.
Nankang Sportnex AS-2+ 37,6 35,9 39.
Tigar UHP 36,3 37,4 40.
Imperial Ecosport 2 37,1 37,2 41.
Paxaro Summer Performance 39,9 34,7 42.
Firemax FM601 37,4 37,3 43.
Laufenn S Fit EQ 37,5 37,5 44.
Zeetex HP2000 38,7 36,4 45.
Viking Pro Tech HP 38,9 36,5 46.
Neolin Neosport 40,3 35,6 47.
Sailun Atrezzo ZSR 37,9 38,2 48.
Cratos CatchPassion 37,6 38,6 49.
Mazzini Eco607 39,7 36,8 50.
Tyfoon Successor 5 39,1 37,6 51.
Milestone Greensport 39,5 38 52.
Star Performer TNG UHP-1 39 39,4 53.