Spousta řidičů řeší, zda jsou lepší na zimu, kdy jsou silnice plné děr a výmolů, plechové disky nebo litá kola. A to nejen z pohledu vzhledu a odolnosti proti soli a dalšímu posypovému materiálu, ale i vzhledem k mechanickému poškození. Pojďme se podívat na to, jak oba typy disků obstojí v hydraulickém lisu.
V úplně první řadě je ale potřeba dodat, že ať si vyberete plechový, respektive ocelový disk nebo alu disk, je potřeba vybírat pečlivě a nekupovat levné čínské disky bez potřebné homologace. Pokud si nejste jistí, poraďte se před koupí s někým, kdo tomu rozumí. Tyto zpravidla čínské disky jsou sice levné, ale naprosto úměrně tomu odpovídá jejich kvalita. Pokud plánujete, že na nich bude auto stát v garáži, pak vám jejich koupi klidně můžeme doporučit, ale pokud na nich chcete jezdit, raději si připlaťte.
A teď pojďme k samotnému videu. Hydraulický tlak, v němž budou obě kola podrobena tlaku 150 tun. Alu kola vydržela tlak 25 tun, ale plechové disky se začaly ničit už při 10 tunách. Jenže alu kola se při opravdu extrémní ráně rozlámou nebo rozpadnou, zatímco plechové disky se „jen“ ohnou.