
Goodyear má za sebou první napínavou mezinárodní událost motoristického sportu v nové sezóně. První kolo Mistrovství světa cestovních vozů (FIA World Touring Car Cup; WTCR) se o minulém víkendu konalo na okruhu v belgickém Zolderu. Goodyear se stal výhradním dodavatelem pneumatik pro celý tento prestižní seriál závodů a přidal tak do svého portfolia další špičkový světový závodní šampionát.
Sezóna WTCR obvykle zahrnuje závody na celém světě, na ty se ovšem může Goodyear díky své dlouhodobé smlouvě pro výhradního dodavatele pneumatik a oficiálního partnera těšit až v příštím roce.
Letos týmy WTCR po Zolderu čekají už jen závody v německém Nürburgringu na náročné 25,4 kilometrů dlouhé Severní smyčce (Nordschleife), dále pak na Slovakiaringu na Slovensku, Hungaroringu v Maďarsku, španělském Aragónu a italské Adrii. První dva víkendy se konají dva závody, od Slovakiaringu se pak už vždy pojedou závody tři. Všech šest akcí se uskuteční v průběhu pouhých dvou měsíců, celou sezónu uzavře 14. – 15. listopadu závod v Adrii. Kvůli epidemii covid-19 však bohužel zřejmě už bez diváků.
Všechny týmy WTCR budou používat jedinou specifikaci hladkých závodních pneumatik Goodyear Eagle F1 SuperSport za sucha; na mokré trati pak budou moci jezdit na jediné jiné k tomu určené specifikaci. Rozhodnutí o nasazení jediné univerzální hladké pneumatiky, nikoli řady různých směsí, považují partnerské společnosti Goodyear a promotér série WTCR Eurosport Events za důležité. Závody WTCR sestávají z plochých rychlých úseků bez nutnosti výměny pneumatik v polovině závodu.
Sebastian Trinks, Sales Account Manager, je ve společnosti Goodyear zodpovědný za WTCR a PURE ETCR, seriál závodů elektromobilů, jehož promotérem jsou rovněž Eurosport Events. Důvody pro jedinou specifikaci vysvětluje takto: „Je to důležité z hlediska nákladů i dostupnosti pneumatik. V Goodyearu jsme proto vynaložili velké úsilí, abychom vyvinuli vysoce univerzální směs, která zvládá širokou škálu různých podmínek i různých typů vozidel. Díky jediné specifikaci pneumatik a jediné směsí pro jízdu za mokra se výrazně snižují náklady a objem přepravovaného nákladu, což má pro tak globální závody, jako je WTCR, prvořadý význam.“

„Abychom mohli vytvořit tak všestrannou směs, museli jsme mít na paměti různé proměnlivé podmínky na jednotlivých tratích WTCR. V kalendáři pro rok 2020 již nejsou žádné silniční úseky, ale očekáváme, že se v dalších sezónách do programu vrátí. A ulice Marrákeše, Vila Real nebo Macau jsou něco úplně jiného, než závodních okruhy jako je Zolder nebo Aragón, o Nürburgringu, který představuje ještě další řadu nástrah, ani nemluvě. Velice různorodé jsou i vozy používané při závodech WTCR. Při sedmi zastoupených značkách Hyundai, Honda, CUPRA, Lynk & Co, Audi, Renault a Alfa Romeo jsme museli navrhnout takové pneumatiky, které umožní každému týmu a řidiči co nejlépe využít předností jejich vozů.“
Každý tým dostal šestnáct hladkých pneumatik pro Zolder a dvanáct pro Nürburgring. Pro zbývající kola se třemi závody pak budou mít opět nárok na šestnáct pneumatik. Od Nürburgringu budou moci také v případě potřeby přenášet pneumatiky z předchozích kol.
Vedle pozice výhradního dodavatele pneumatik je Goodyear také hrdým oficiálním partnerem WTCR. To, že se k němu staví jako k ústřední události svého comebacku do světa motoristického sportu, je dokladem toho, jakou důležitost mu společnost přikládá. Od letošního roku je nicméně Goodyear výhradním dodavatelem pneumatik také pro PURE ETCR a Britské mistrovství cestovních vozů, a má tak na starosti tři z předních světových seriálů závodů cestovních vozů.
Pneumatiky řady Goodyear Eagle F1 SuperSport pro běžný silniční provoz byly uvedeny na trh nedávno a zahrnují verze, které jsou určeny pro standardní provedení řady modelů účastníků WTCR. To podtrhuje důraz, jaký společnost Goodyear klade na segment vysoce výkonných (UHP) a velmi vysoce výkonných (UUHP) pneumatik pro automobilový trh.