Magazín

Continental a Forsa institut vypracovaly průzkum na téma „Pneumatika budoucnosti“. Měla by šetřit palivo

ContiSeal is a technology developed by Continental designed to seal damages in the tire tread resulting from the penetration of foreign objects such as nails. ContiSeal is a sticky viscous sealant. It is applied to the inside of the tire under the tread. ContiSeal seals 80 % of all tire punctures., ContiSeal ist eine von Continental entwickelte Technologie konzipiert um Verletzungen im Laufstreifen durch eingedrungene Fremdkörper wie z. B. Nägel abzudichten. ContiSeal ist eine selbsthaftende viskose Dichtmasse. Sie wird auf der Reifeninnenseite unter der Lauffl äche des Reifens aufgetragen. ContiSeal deckt 80 % aller auftretenden Reifendurchstiche ab.,

Technologické trendy, například elektrické koloběžky, sociální fenomény, jako aktuální „flight shame“ (omezování letecké dopravy), dlouhodobá témata, jako jsou alternativní pohonné systémy a automatizovaná nebo autonomní jízda automobilu – to vše dokresluje neustálý vývoj mobility. Tyto trendy přivedly technologickou společnost Continental a institut pro výzkum trhu Forsa ke společnému průzkumu: co řidiči očekávají, kromě maximální bezpečnosti, od automobilové pneumatiky budoucnosti. Reprezentativního průzkumu se v listopadu 2019 zúčastnilo více než 1 000 řidičů. Výsledek? Pro více než 40 procent respondentů byl nejdůležitější aspekt, u pneumatik v budoucnosti, aby zabezpečovaly ještě větší úsporu paliva. Druhé místo obsadila odolnost vůči defektu.

Jak prozradil výzkum, odpovědi se liší mezi jednotlivými věkovými skupinami: pro řidiče ve věku 18 – 29 let byla například odolnost pneumatik vůči propíchnutí nejdůležitějším faktorem. Přání energeticky efektivnější pneumatiky bylo nejsilnější pro respondenty ve věku 45 – 59 let, zatímco trvalá udržitelnost materiálů a výroby byla nejvyšší prioritou pro osoby ve věku 30 – 44 let.

Důležitý aspekt cena/výkon

Anketa také kladla otázky ohledně cen pneumatik v budoucnosti, výsledek nebyl překvapivý: 92 procent respondentů vyhodnotilo poměr cena/výkon jako důležitý. Zároveň se 75 procent řidičů vyjádřilo, že nižší valivý odpor a související pokles ve spotřebě paliva je pro ně důležitý. Pneumatika, optimalizovaná z hlediska valivého odporu a dojezdu, má samozřejmě pozitivní vliv i na celkové provozní náklady vozidla.

„Spotřebitelé, kteří mají konkrétní a specifické požadavky, by měli vždy věnovat pozornost evropským štítkům na pneumatikách,“ vysvětluje Andreas Schlenke, inženýr z oddělení vývoje pneumatik společnosti Continental. „Hodnocení A pro valivý odpor vám napoví, že pneumatika využívá valivou energii velmi efektivním způsobem. Pokud má hodnocení A také pro mokré brzdění, víte, že si kupujete velmi bezpečnou pneumatiku. Společenská diskuze o mobilitě budoucnosti bude mít určitě vliv i na budoucnost automobilových pneumatik,“ říká dále Schlenke.

Přečtěte si také:   Test letních pneumatik 215/55 R17 podle ADAC (2024)

Continental už má našlápnuto do budoucnosti

„Naše produkty budou mít stále větší význam v oblasti bezpečnosti i zvyšování energetické efektivnosti, odolnosti vůči defektu a trvalé udržitelnosti. Stojí však za zmínku, že již dnes jsou v naší nabídce produkty, které splňují tyto požadavky na pneumatiky budoucnosti. Například naše aktuální pneumatika EcoContact má o 20 procent nižší valivý odpor než její předchůdkyně a navíc ještě o 12 procent delší životnost. Další nová technologie Taraxagum z naší dílny ukázala, že pampeliškový kaučuk představuje alternativu ke kaučuku pocházejícímu z tropů,“ říká Schlenke dodává: „Pro elektromobily jsme vyvinuli speciální technologie, které zabezpečují velmi nízký valivý odpor pneumatik a současně nabízejí vysoký výkon z hlediska kritérií souvisejících s bezpečností. Naše technologie ContiSeal zvyšuje odolnost vůči propíchnutí a úniku tlaku okamžitým utěsněním běhounu. Věřím, že se brzy dočkáme i pneumatik, které samy dokážou říci, kdy jsou opotřebované. V budoucnosti budou pravděpodobně také monitorovat svůj tlak a upravovat ho bez potřeby přerušení jízdy.“