Bridgestone-European_Proving_Ground-1

Bridgestone otevřel na svém evropském zkušebním polygonu nejmodernější zkušební dráhu pro testování ovladatelnosti na mokrém povrchu

Bridgestone, globální lídr v oblasti pneumatik a gumárenských produktů, který poskytuje řešení pro bezpečnou a trvale udržitelnou mobilitu, slavnostně otevřel novou zkušební dráhu pro testování ovladatelnosti na mokrém povrchu na svém evropském zkušebním polygonu EUPG (European Proving Ground) nedaleko Říma v Itálii. Tento projekt si vyžádal investici ve výši cca 3 milionů eur. Nová zkušební dráha byla před výstavbou navržena ve virtuálním prostředí a umožňuje testovat prémiové pneumatiky za různých povětrnostních podmínek tak, aby u nich byly zajištěny optimální provozní vlastnosti na mokru.

Bridgestone spolupracoval s partnery z řad výrobců tradičních vozidel i elektromobilů a novou zkušební dráhu přizpůsobil široké škále požadavků ohledně nejrůznějších možností testování ovladatelnosti na mokru. Společnosti Bridgestone pomohly vytvořit nejmodernější zkušební dráhu také analýzy odpovědí a dat získaných od výrobců vozidel a zkušebních jezdců EUPG, virtuální simulace i modulární přístup v jednotlivých oblastech designu a vývoje – výsledkem je například nový povrch, vylepšené uspořádání a efektivnější využívání vody.

Přečtěte si také:   Lamborghini Urus zajelo rekord na Pikes Peak. Obouvalo při tom speciální pneumatiky Pirelli P Zero Trofeo R

Úspěšný projekt na základě virtuálního vývoje a úzké spolupráce

Povrch zkušební dráhy byl navržen ve spolupráci s univerzitou v Pise. V jeho složení jsou obsažena pečlivě vybraná plniva, která jsou odolnější vůči opotřebení. To je obzvlášť přínosné z hlediska konzistence v čase. Tím je zajištěno konstantní tření spolu s vyšší úrovní adheze, což usnadňuje vyhodnocování celkových provozních vlastností pneumatik.

Bridgestone-European_Proving_Ground-2

Nejmodernější uspořádání zkušební dráhy přináší řadu výhod, mezi něž patří:

  • Podmínky pro testování jízdních vlastností při dynamických změnách s kombinovaným ovládáním jednotlivých systémů vozu a častějším uvolňováním a sešlapováním pedálu plynu
  • Možnost uskutečňovat slalomové testy v rychlém sledu zatáček a možnost projíždět tímto úsekem v obou směrech
  • Více kombinovaných zrychlení než u původního uspořádání
  • Intenzivnější podélná zrychlení než u původního uspořádání (zrychlení a brzdění)

Tyto výsledky v souhrnu umožní společnosti Bridgestone vyvíjet a testovat prémiové pneumatiky, které splňují požadavky zákazníků.

Přečtěte si také:   Continental PremiumContact 6 a SportContact 7 jsou úspěšné v testech letních pneumatik (2022)

Díky virtuálnímu vývoji, který využíval simulace zkušební dráhy pro testování a detailní optimalizaci designu před zahájením výstavby, nabídl projekt významné výhody, poněvadž umožnil předem vyhodnotit různé scénáře a následně vybrat nejlepší možnou konfiguraci. Virtuální vývoj také přinesl významné přínosy v oblasti trvalé udržitelnosti, protože tento proces umožňuje mnohem efektivnější využívání zdrojů. Nový zavlažovací systém s 6 km potrubí dokáže navíc odvádět vodu zpět do nádrže s objemem 4 miliony litrů. Díky tomu je možné recyklovat až 90 procent vody, a ještě více tak snížit vliv nové zkušební dráhy na životní prostředí.

Bridgestone-European_Proving_Ground-

U nové zkušební dráhy je zásadní bezpečnost ve spojení s novými funkčními prvky

Bezpečnost má na zkušební dráze pro testování ovladatelnosti na mokrém povrchu vysokou prioritu. Argex – expandovaný jíl – v únikových zónách pomáhá zkracovat brzdné dráhy v místech, kde je to nejvíce zapotřebí.

Výstavba nové zkušební dráhy pro testování ovladatelnosti na mokrém povrchu byla také příležitostí k zavedení nového systému řízení bezpečnosti EUPG, který přinesl zlepšení celkové úrovně bezpečnosti.

Nový systém umožňuje zcela digitální a automatizované řízení provozu na zkušebních dráhách polygonu. Zkušební jezdci dostávají potřebné informace v reálném čase. Preventivní bezpečnostní upozornění jsou navíc zobrazována na displeji prostřednictvím vizuálních řídicích panelů, a jejich dodržování je vynucováno automatickými hlasovými zprávami. Tím je zajištěno, aby se řidiči mohli zcela soustředit na řízení a současně dostávali důležité bezpečnostní informace. Mezi další nové funkce patří digitální přístup ke všem zkušebním dráhám na polygonu prostřednictvím registrovaných povolení, ve spojení s virtuálními bránami, které pomáhají řídit specifické zóny.

Přečtěte si také:   Goodyear dodává pneumatiky pro originální výbavu elektromobilu Renault Mégane E-TECH Electric

Bridgestone získá ucelenější obraz

Evropské výzkumné a vývojové centrum a zkušební polygon společnosti Bridgestone tvoří centrum vývoje produktů a řešení v tomto regionu. Jako jeden z nejvyspělejších zkušebních polygonů ve světě pneumatik je navržen specificky pro testování pneumatik a disponuje nejmodernější technickou výbavou. Různé specifické materiály a jejich kombinace vytvářejí širokou škálu povrchů, reprezentující téměř všechny silniční podmínky v Evropě. Na polygonu byla rovněž vyvinuta patentovaná technologie virtuálního vývoje pneumatik společnosti Bridgestone.

Emilio Tiberio, provozní a technický ředitel společnosti Bridgestone EMIA, k tomu poznamenal: „Bridgestone je jedním z předních investorů do výzkumu a vývoje v našem odvětví, a naše nejmodernější testovací areály jsou zásadní součástí našeho nepřetržitého úsilí o inovace. Díky tomu, že našim zákazníkům a partnerům poskytujeme pro testování různá prostředí včetně nových silničních povrchů a podmínek, si dokážeme lépe poradit s vlivem ročních období na úroveň adheze pneumatiky, a tím zvyšujeme bezpečnost pro řidiče. Stejně jako bezpečnost má v našem podnikání nejvyšší prioritu také trvalá udržitelnost – proto nepřetržitě optimalizujeme naše procesy, abychom snižovali spotřebu surovin, a zvyšovali tak naše pozitivní přínosy pro lidi i planetu.“