Výrobce pneumatik Nokian Tyres slaví 120leté výročí, chystá výraznou modernizaci značky

Nokian Tyres, průkopník v odvětví pneumatik, slaví 120 let. Inovativní produkty, uznávaná značka a závazek sloužit zákazníkům zajistily nejseverněji umístěnému výrobci pneumatik silnou pozici na trhu. Během 120 let existence se společnost stala celosvětovým lídrem v oblasti pneumatik, který hledí do budoucnosti, přizpůsobuje se požadavkům trhu a je připraven řešit výzvy, které přináší nepřetržitě se měnící svět.

„Jsme hrdí na naše kořeny a silné dědictví technologického průkopníka vysoké kvality a podstaty ´Hakkapeliitta Spirit´, jak říkáme u nás ve společnosti. Jako odborníci na náročné podmínky po celá desetiletí prosazujeme a umožňujeme bezpečnou dopravu. To je skvělý základ pro to, abychom společně s našimi zaměstnanci, zákazníky a partnery ještě úspěšněji navázali na naši dlouhou historii,“ říká Hille Korhonen, prezidentka a generální ředitelka Nokian Tyres.

Historie společnosti Nokian Tyres představuje působivý vývoj finského gumárenského průmyslu. Společnost byla založena v roce 1898 pod názvem Suomen Gummitehdas Osakeyhtiö a na svém počátku vyráběla galoše, gumová těsnění a různé druhy hadic a policejních obušků, později pak pneumatiky pro jízdní kola. Výroba pneumatik pro osobní vozidla byla zahájena na počátku 20. století, když začal narůstat počet vozidel.

K prvnímu průlomu v odvětví pneumatik došlo, když Nokian Tyres v roce 1934 vynalezl první zimní pneumatiku na světě, nazvanou „Kelirengas“. O dva roky později společnost vyrobila první zimní pneumatiku Hakkapeliitta, která jí zajistila růst a vstup na mezinárodní trh. Nokian Hakkapeliitta je nejproslulejší zimní pneumatikou již déle než 80 let.

Obnova značky pro lepší budoucnost

V dnešní době je Nokian Tyres nejziskovější společností ve svém oboru. Zaměstnává 4 600 odborníků po celém světě a její čisté prodeje se pohybují okolo 1,6 miliardy eur. Produkty společnosti se prodávají již téměř v 60 zemích. Nejnovější trendy, jako jsou nové formy mobility, digitalizace a klimatické změny, představují náročné výzvy, ale zároveň podnětné příležitosti pro rozvoj.

Přečtěte si také:   Pirelli slaví 25 let na českém trhu. Oficiálně se tu objevilo 3. července 1997

„Na vedoucí pozici nás v našem oboru udrží jen nepřetržitý vývoj a modernizace. To znamená například působení i za hranice tradičního trhu zimních pneumatik a investování do služeb, které ještě více usnadňují péči o vaše pneumatiky. Chceme i nadále pokračovat v našem systematickém a udržitelném vyvíjení inovativních řešení a udržet si naši schopnost rychle a pružně se přizpůsobit změnám kolem nás,“ říká Hille Korhonen.

Na počest výročí Nokian Tyres rovněž modernizuje svou značku. Nová podoba značky odráží dlouhou historii společnosti, její udržitelnou činnost a severské hodnoty.