test-honda-volkswagen-hyundai-dunlop-snih-garaz_tv-video

Test čtyřkolek se zimními pneu Dunlop Winter Sport 5 v hlubokém sněhu i na dráze

Jaké bude srovnání trojice SUV na stejných pneumatikách v hlubokém sněhu a na ledu? To zjišťoval Slovák Rasťo Chvála se svými kolegy z pořadu Garáž.TV. Vzali Hondu CR-V, Hyundai Tucson a Volkswagen Tiguan a rozhodli se to vyzkoušet. Vzniklo z toho poměrně dlouhé, ale velmi obsáhlé video, na které se teď můžete podívat.

Auta v testu jsou si podobná, přesto se liší. Zatímco Hyundai a Volkswagen pohání naftové motory, Honda má pod kapotou benzinový motor, protože už naftový motor v nabídce nemá. Všechna auta mají pohon všech kol, přesto to každé auto řeší jinak. A konečně i převodovky. Ani v jednom autě nemusí řidič řadit, stačí zvolit jen jízdní režim “D” pro jízdu dopředu, případně “R” pro jízdu dozadu a převodovky se o to postarají samy. Jediný opravdový automat s hydrodynamickým měničem má však pouze Hyundai (8°), Volkswagen má dvouspojkové DSG a Honda má bezestupňovou převodovku CVT.

V testu ale všechna auta dostanou stejné pneumatiky Dunlop Winter Sport 5 ve stejných rozměrech 225/60 R17, které jsou navíc obuté na stejné disky. Podmínky tak mají všechna auta prakticky stejné.

K testu je připraveno několik disciplín – od těch objektivních, u nichž se bude měřit čas, až po ty subjektivní s osobními dojmy. Od začátku je tak možné se podívat na objektivní disciplíny s měřením času, jimiž jsou: ovladatelnost na ledu na zimním stadionu, výjezd lesní cesty s odlehčením kol a křížením náprav, ale také rozjezd z 0 na 100 km/h a následné brzdění ze 100 km/h opět do zastavení a jízda po velkém kruhu. Subjektivními jsou pak jízda po zasněžené cestě a v hlubokém sněhu.

nove zimni pneumatiky banner

Mimochodem v takových testech má největší výhodu Volkswagen Tiguan, který má možnost přepínání jízdních režimů (včetně terénního a sněhového). Hyundai má ve výbavě možnost “Lock” pro pohon všech kol, který zapříčiní rychlejší reakce pohonu všech kol, ale Honda nemá nic. Musí si tak vystačit s jedním nastavením čtyřkolky.

A jak to dopadlo? To se můžete v přiloženém videu podívat sami.