Nokian-factory-summer-2015

Strategie společnosti Nokian Tyres pro střední Evropu – Růst s podporou celoročních pneumatik

Společnosti Nokian Tyres se již nyní podařilo zvýšit její podíl na trhu ve střední Evropě. Na zářijovém Dni kapitálových trhů společnost potvrdila svůj střednědobý cíl (3–5 let) uchopit a urychlit příležitosti s vysokou hodnotou ve střední Evropě a zvýšit celkový objem obchodů o 50 %. Z hlediska pneumatik to představuje nárůst přibližně z šesti na devět milionů pneumatik prodaných za rok.

„I přes neobvyklé okolnosti, které s sebou přinesl Covid-19, odvedl náš tým skvělou práci a náš podíl na trhu významně vzrostl. Jsme na dobré cestě k dosažení celkového cíle nárůstu ve výši 50 %,“ říká Bahri Kurter, výkonný viceprezident pro střední Evropu.

Co podporuje náš růst ve střední Evropě?

Změny v odvětví pneumatik se řídí dvěma velkými spotřebitelskými trendy: pohodlím a udržitelností. V praxi to znamená zvýšenou poptávku po celoročních pneumatikách, větší rozměry ráfků, rostoucí obchod s vozovými parky, upřednostňování elektrických vozidel a narůstající vliv e-shopů.

Přečtěte si také:   Hankook je zastoupen v renomovaném světovém Dow Jonesově indexu udržitelnosti již pošesté za sebou

„Už nyní rozšiřujeme naše produktové portfolio o další nabídky významné pro trh. S pomocí našeho nového testovacího centra ve Španělsku uchopíme příležitosti na trhu s letními pneumatikami. Chceme posílit naši přítomnost na největším trhu pneumatik v Německu a dále rozšiřovat svoje geografické působení na trzích, kde je náš podíl nižší, jako jsou trhy v Itálii, ve Francii a ve Španělsku,“ říká B. Kurter.

Pevným bodem je východní Evropa, kde společnost bude stavět na své silné pozici z hlediska zimních pneumatik.

Až 80 % pneumatik je v současnosti v Evropě vyhledáváno online a 10–40 % pneumatik nakupováno online. Nokian Tyres bude i nadále rozvíjet svůj systém rozličných velkoobchodních, maloobchodních a online kanálů a bude se prosazovat v rostoucím obchodu s vozovými parky. Společnost také zefektivňuje organizaci dodavatelského řetězce, který byl spolu se zákaznickým servisem přemístěn do Prahy.

Pro podporu růstu ve střední Evropě investuje společnost více do marketingu, který zvýší povědomí o značce a aktivuje spotřebitele. Na evropské úrovni byl představen nový senior prodejní tým. Všechny tyto změny pomohly zvýšit podíl na středoevropském trhu o 3 %.

„Zaznamenali jsme silný růst v segmentu celoročních pneumatik, ale ne na úkor našeho nejsilnějšího segmentu zimních pneumatik. Naše zaměření se na velké rozměry ráfků bylo velice úspěšné, protože jsme získali podíl na trhu a rostli jsme rychleji než trh. Nyní chceme navázat tam, kde jsme byli úspěšní,“ říká B. Kurter.

Přečtěte si také:   Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 vyhrály test celoročních pneumatik časopisu Auto Bild (2021)

Posílí se digitální marketing, ale rozšíří se také maloobchod kamenných prodejen prostřednictvím sítě autorizovaných prodejců a konceptu NAD (Nokian Authorized Dealers). Koncept NAD funguje v Evropě a tito autorizovaní prodejci Nokian Tyres vytvářejí až 27 % obchodní činnosti firmy ve střední Evropě. Nokian Tyres v současnosti vyvíjí novou generaci NAD konceptu.

„Postupovat stále vpřed. To je pro nás klíčové. A víte proč? Protože tak posouváme vpřed cítění i myšlení evropských spotřebitelů,“ dodává Kurter.