skoda-kodiaq-scout

Škoda Kodiaq jezdí na pneumatikách Continental ContiSportContact 5

I SUV dnes obouvají pneumatiky určené původně pro sportovní vozy. Výborným příkladem je i žádaná novinka Škoda Kodiaq. Continental pro ni vyrábí 18“ pláště ContiSportContact 5, jež patří do řady UHP (Ultra High Performance) a jsou charakteristické velkou kontaktní plochou a speciální technologií „Black Chilli“. Špičkové obutí proto do velké míry stojí za (na třídu SUV) výbornými jízdními vlastnostmi, které vozu Škoda Kodiaq dopomohly i k řadě vítězství v nezávislých srovnávacích testech. Kodiaq také skvěle brzdí, ze 100 km/h mu podle srovnávacího testu německého magazínu auto motor und sport stačí jen 34,6 m, čímž překonává řadu menších a lehčích aut. Uvedená hodnota byla naměřena právě na pneumatikách Continental ContiSportContact 5 235/55 R 18 100V.

Svůj podíl na vysoké bezpečnosti nového českého SUV ale nemají jen sportovní pláště, Continental pro vůz dodává i řadu dalších součástek. Jedná se například o řídicí jednotku a čidla ESP, radarový senzor systému nouzového brzdění nebo brzdové hadice. Všechny tyto součástky se vyrábí v českých závodech Continental Automotive. „Škoda Kodiaq je výkladní skříní strategie společnosti Continental: Vision Zero, v níž jde především o bezpečnost a minimalizaci těžkých zranění a úmrtí při dopravních nehodách,“ řekl Juraj Ižvolt, ředitel divize Marketing Continental Barum s.r.o.

Od pneumatik po navigaci: díly, které Continental dodává pro Škodu Kodiaq

  • Pneumatiky Continental ContiSportContact 5 235/55 R 18 100V

  • Podvozek a bezpečnost:

    • Radarový senzor systému nouzového brzdění

    • Senzory a řídicí jednotky ESP v základním i tzv. Plus provedení (pro vozy s adaptivním tempomatem)

    • Brzdové hadice

    • Systém elektronické parkovací brzdy

    • Řídicí jednotka a senzory adaptivního podvozku

    • Modul diagnostiky baterie

    • Ostřikovače

  • Pohonné ústrojí

    • Řídicí jednotka zážehových motorů EA888

    • Řídicí jednotka samočinné převodovky DQ250

    • Vzduchový regulační ventil

    • Ventil systému zpětného vedení výfukových plynů (EGR)

    • Elektrické ovládání plynu

    • Senzor klepání

    • Senzor NOx

    • Čidlo váhy vzduchu

  • Interiér

    • Palubní přístroje

    • 8“ displej palubního systému

    • Světelné čidlo

    • Řídicí jednotky elektronického příslušenství, zámků dveří, střešního okna a otevírání pátých dveří

    • Jednotka bezklíčového vstupu a startování

Přečtěte si také:   Nová pneumatika Bridgestone Turanza 6 podává bezkonkurenční výkony na mokru