prezuti-pneu-vymena-kola- (1)

Průzkum společnosti Continental ukázal, že někteří řidiči stále nepřezuli na letní pneumatiky, na vině je koronavirus

I přes teplé počasí a postupné uvolňování opatření proti šíření koronaviru se stále najdou řidiči, kteří ještě nepřezuli na letní obutí. V průzkumu společnosti Continental Barum s.r.o.* řidiči rovněž uvádějí i vysoký zájem o domácí značky pneumatik. Mnoho z nich takové pláště vlastní a jsou rozhodnuti uvažovat nad lokálními značkami i do budoucna, v rámci podpory domácí ekonomiky.

Krize má dopad i na přezouvání vozidel

Podle průzkumu společnosti Continental 69,5 % řidičů vyměnilo na svém autě zimní sadu za letní. Z dlouhodobých interních dat společnosti vyplývá, že je to přibližně o 15 % méně než očekávaný počet přezutých automobilů. Po celoročních pneumatikách sáhlo pouze 5 % dotázaných.

„Pocítili jsme dopad koranaviru na přezouvací sezonu, věříme však, že se spolu s uvolněním opatření podaří přezout ještě přibližně 15 % řidičů. Jízda na zimních pneumatikách mimo zimní období vyžaduje zvýšenou opatrnost, protože nejsou konstruovány pro jízdu v letních podmínkách. Na zimních pláštích v létě musí řidiči počítat s delší brzdnou dráhou, s horším bočním vedením i s vyšší hlučností,“ uvádí Aleš Langer z oddělení Technického zákaznického servisu Continental Barum.

Přečtěte si také:   Continental uvádí novou pneumatiku pro zimní podmínky pro vlečené nápravy s označením 3PMSF

Pandemie výrazně ovlivnila i aktuální situaci a vývoj v pneuservisech, které musely omezit své kapacity. Značná část řidičů sice svá auta přezula, ale stále se najde dost takových, kteří jezdí na zimním obutí. Důvodů mají hned několik, přičemž nejčastější, který uvádí téměř 27 % řidičů, jsou jiné priority, vyvolané koronavirovou pandemií. Necelých 17 % dotázaných plánuje letos dojet zimní pneumatiky, přičemž dalších skoro 6 % respondentů tak činí každoročně. Koronavirová krize zasáhla spotřebitele značnou silou, někteří z nich mají finanční problémy, kvůli kterým si novou sadu nemohou dovolit. Se získáním termínu v pneuservisu mělo při objednávání potíže téměř 8 % řidičů.

Podpora lokálních značek

Spolu s podporou české ekonomiky je často skloňováno i upřednostňování tuzemských výrobců a značek. Výroba pneumatik má v Česku téměř stoletou tradici a má velké ambice se rozvíjet i do budoucna. Tradiční českou značku pneumatik Barum má na svém autě 36 % dotázaných řidičů. Oblibu si udržují i pláště od našich slovenských sousedů značky Matador. Čeští řidiči si potrpí i na prémiové pneumatiky, 21 % z nich využívá pneumatikách značky Continental.

V zájmu oživení české ekonomiky zvažuje podpořit české výrobce koupí lokální značky až 82 % respondentů průzkumu.

„Vážíme si skutečnosti, že si Češi vybírají domácí značky, a máme radost z jejich dlouholeté oblíbenosti. Naši zákazníci jejich koupí podporují českou ekonomiku, protože se pneumatiky vyrábějí i v otrokovickém závodu Continental Barum. Zároveň získávají bezpečné pneumatiky s vynikající životností a kvalitou,“ uvádí Magda Nagy, ředitelka Divize marketing ve společnosti Continental Barum s.r.o.

Na letní dovolenou autem

Českou ekonomiku je třeba podporovat ve všech oblastech, výjimkou není ani turismus. Téměř 58 % Čechů se letos určitě chystá na dovolenou a až 84 % z nich ji chce prožít ve vlastní zemi s využitím vlastních dopravních prostředků.

Přečtěte si také:   AutoExpress testoval celoroční pneumatiky 205/55 R16. Jak to dopadlo? (2019)

* Statistické údaje pocházejí z online průzkumu společnosti Continental Barum s.r.o., realizovaného v ČR během května 2020 na vzorku 367 vlastníků automobilů, pečujících o výměnu pneumatik na svém vozidle.