
Nemusí jít přitom nutně o „přetížení“ auta nad výrobcem stanovenou hranici. Stačí, pokud stěhujete části domácího vybavení. Naložené auto se chová výrazně jinak než to prázdné, proto je dobré, vyzkoušet si na pár prvních kilometrech, jak se chovají pneumatiky, motor a další části automobilu. Continental připravil přehled třech nezanedbatelných rizik, které je nutné vzít v potaz při řízení naloženého auta.
Delší brzdná dráha
Zákony fyzicky nepřelstí žádný řidič. Brzdy přetíženého vozu nejsou schopny fungovat s takovou intenzitou, jako u vozu bez nákladu. Kromě toho, brzdění silně zatíženého auta brzdy více namáhá a je tedy nutné brzdit opatrněji, jinak riskujete deformaci brzdových destiček.
Poškození pneumatik
Pokud dodržujete doporučení výrobce automobilu, nemělo by se stát, že pneumatiku zatížíte nad hmotnostní index. Nicméně, jistě bude docházet k nadměrnému opotřebování pneumatik, plus zvýšené náchylnosti na poškození od překážek na vozovce (kameny, výmoly apod.).
Pneumatiky přetíženého vozu se rovněž více zahřívají a je tak nutné přizpůsobit rychlost vozu, která by měla být ideálně s větším odstupem od rychlostního indexu, v opačném případě hrozí až exploze pneumatiky.
Horší ovladatelnost vozu
Při nakládání vozu nepřeceňujte své řidičské schopnosti, tj. dbejte na to, abyste měli při jízdě dostatečný výhled všemi směry a náklad Vás zároveň neomezoval v řízení.
Zároveň počítejte s tím, že pneumatiky přetíženého automobilu hůře drží směr v zatáčkách. Motor vozu pak není schopen takového zrychlení, pečlivě tedy važte předjíždění.