poklice-kryty_na_kola- (1)

Poklice na auto nejsou přežitek. Poradíme, jak nové kryty kol vybírat

I v dnešní době stále existují auta, která mají plechové disky kol. Ty ale nejsou hezké a navíc s přibývajícími léty korodují a nejsou na pohled hezké. Řešením je dát na ně poklice, které už dnes nabízejí velmi zajímavé designy. Ale jak vybrat ty správné?

Velký rozptyl

Kryty kol jsou dnes v nabídkách prodejců v opravdu nepřeberném množství variant. Vyrábějí a prodávají se na kola s průměrem od 13 až do 17 palců. Někteří výrobci automobilů sice nabízejí ještě větší plechové disky (například Renault nabízí pro Scénic 20“ plechové disky), ale také zpravidla prodává vlastní poklice.

poklice-kryty_na_kola- (4)
Obrázek čepic z webu euautodily.cz

Velká nabídka je i u vzhledu. Prodejci už dnes nenabízejí pouze stříbrné „talíře“, ale i poklice, které často připomínají i designově vyvedený litý disk. Poklice mohou být samozřejmě jen stříbrné, ale klidně i s chromovým efektem anebo lakované různými barvami, případně kombinací všeho.

Abyste vybrali správné poklice, musíte znát pouze průměr svého disku. Pokud jej neznáte anebo si jej nepamatujete z hlavy, zjistíte jej jednoduše pohledem na pneumatiky. Na těch je několik údajů – například 195/65 R15 – přičemž právě číslo za ‚R‘ je potřebný průměr.

Pozor na správnou instalaci

Když už poklice vyberete a objednáte, máte vyhráno jen zčásti. Kryty kol je pak potřeba hlavně dobře nasadit. Co by se ovšem nemuselo vůbec zdát jako problém, může nakonec problémem být. I plechový disk má totiž ventilek, který se dá kolo dofouknout, a ten je potřeba do poklice správně vložit. Každý kryt kola má pro ventilek v obvodové obruči vytvořené místo, které lze poznat podle vybrání.

Přečtěte si také:   Fisker a Bridgestone uzavřely partnerství v projektu elektromobilu Fisker Ocean

poklice-kryty_na_kola- (3)Plechový disk ideálně před nasazením poklice očistěte, protože pokud se tak nestane, může se při nasazování poklice poškodit krycí lak a kolo pak může reznout. Kryt kola ideálně nasazujte právě od ventilku. Poklici nejprve správně nasaďte na ventilek a pak poklepem po obvodu poklice jemně zasuňte do plechového disku.

Údržba krytů kol je úplně jednoduchá

Jakkoliv se to nemusí zdát, i o kryty kol byste se měli starat. Je dobré, aby na nich příliš dlouho nezůstal brzdový prach. Ten by se totiž do plastu, ze kterého jsou poklice vyrobeny, mohl zažrat a poklice by mohly zažloutnout. Takové poškození je zpravidla nevratné.

Přečtěte si také:   Lexus LX dostává v rámci tovární montáže pneumatiky Yokohama Geolandar X-CV

Jednoduchá změna vzhledu auta

poklice-kryty_na_kola- (2)Výhodou krytů kol je také to, že pokud vás omrzí, můžete je během chvilky vyměnit za jiné. Na rozdíl od nových alu kol, která byste museli nechat obout a vyvážit – to navíc zabere čas a stojí to peníze – to také vyjde výrazně levněji.

Nové kryty kol se totiž dají pořídit už několika stokorun, přičemž cena může samozřejmě vystoupat i výše. Kupovat můžete nejen originál poklice od výrobce vašeho auta (ty budou dražší) anebo využít nabídku některého z prodejců.

Cena se ale samozřejmě projeví na kvalitě i designu poklic. Ty levnější kryty kol jsou vyrobeny spíše ze slabého a ne moc kvalitního plastu, na výrobu těch dražších se používá kvalitnější ABS plast.