
Goodyear dosud v testech celoročních pneumatik obsadil více prvních míst než kterákoli jiná světová značka. Nové pneumatiky Vector 4Seasons Gen-3 v této tradici pokračují. Tento týden vyhrály test prestižního německého motoristického časopisu Auto Bild (číslo 39-2020) a britského serveru Tyre Reviews, který slouží jako přední světový zdroj nezávislých informací ze světa pneumatik.
Segment celoročních pneumatik rychle roste, během posledních pěti let zaznamenal v celé Evropě nárůst o 21 procent. Jde současně o segment, na nějž řidiči kladou vysoké nároky a očekávají od něj dobře vyladěné pneumatiky, které jim budou dobře sloužit za jakýchkoli silničních a povětrnostních podmínek.
Redakce časopisu Auto Bild označila Vector 4Seasons Gen-3 za vítěze svého aktuálního testu celoročních pneumatik a zejména přitom poukázala na „jejich přesvědčivé užitné vlastnosti za všech povětrnostních podmínek. Dynamická ovladatelnost na sněhu, za mokra i za sucha. Velmi dobrá výkonnost v zimě, vysoký kilometrový proběh“. Auto Bild pneumatikám udělil rovněž prestižní titul „EcoMaster“ jako uznání za nejlepší dosažené hodnoty při hodnocení kilometrového proběhu, valivého odporu a poměru kilometrového výkonu a ceny.
Testovány byly tyto pneumatiky: Bridgestone Weather Control A005 Evo, Vredestein Quatrac, Hankook Kinergy 4S², Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, Michelin CrossClimate +, Firestone Multiseason Gen 02, Pirelli Cinturato All Season SF, Continental AllSeason Contact, Nexen N’blue 4Season, Kumho Solus 4S HA32, Falken EuroAll Season AS 210, BF Goodrich G-Grip All Season2, Maxxis Premitra All Season AP3, Kleber Quadraxer 2, Achilles Four Seasons, Uniroyal AllSeasonExpert 2, General Tire Altimax A/S 365, Barum Quartaris 5, CST Medallion All Season ACP1, Sailun Atrezzo 4 Seasons, Viking Four Tech, Nokian Weatherproof, Yokohama BlueEarth-4S AW21, Toyo Celsius, Berlin Tires All Season 1, Fulda MultiControl, Giti AllSeason AS1, Apollo Alnac 4G All Season, Rotalla Setula 4 Season RA03, Nankang Cross Seasons AW-6, Momo M-4 Four Season a Atlas Green 4S. Kompletní test si můžete přečíst zde.
Jon Benson, majitel a testovací řidič Tyre Reviews vyhlásil pneumatiky Vector 4Seasons Gen-3 za vítěze testu 2020 17” All Season Tyre Test s komentářem, že „nové Goodyear Vector 4Season Gen-3 získávají vítězství při svém prvním testu, což dokládá jejich nejvyváženější schopnosti ze všech zúčastněných celoročních pneumatik“.
Testovány byly tyto pneumatiky: Goodyear Vector 4Seasons Gen 3, Hankook Kinergy 4S2, Continental AllSeasonContact, Bridgestone Weather Control A005, Michelin CrossClimate+, Giti GitiAllSeason AS1, Nexen N Blue 4 Season, Vredestein Quatrac Pro a Cooper Discoverer All Season. Kompletní test si můžete prohlédnout zde.
„Je skvělé, že jsme svědky vítězství pneumatik Vector 4Seasons Gen-3 tak krátce po jejich uvedení na trh. Obzvlášť nás přitom těší uznání ze strany tak prestižních periodik, jako jsou Auto Bild a Tyre Reviews,“ řekl Mike Rytokoski, marketingový ředitel společnosti Goodyear Europe.
Osmkrát kolem celé zeměkoule
Vývoj celoročních pneumatik představuje pro konstruktéry jeden z nejobtížnějších úkolů. Zahrnuje totiž vlastně současný vývoj letních i zimních pneumatik. Nový výrobek pak musí být před uvedením na trh také podroben zkouškám v širokém rozsahu různých povětrnostních a silničních podmínek.
Goodyear za tímto účelem celoročně využívá zkušební dráhy po celém světě. „Lze říci, že pro zkušební jezdce to představuje skutečný maraton, protože za volantem zkušebních vozidel ujedou asi 320 tisíc kilometrů. Během vývojovém projektu tak vlastně osmkrát objedou zeměkouli. Kromě toho je pro dosažení žádoucí výkonnostní úrovně nových pneumatik zapotřebí také přibližně 36 tisíc pracovních hodin konstruktérů a 3800 hodin laboratorních testů,“ vysvětluje Alexandre Scharis, technický projektový manažer pro zimní a celoroční osobní pneumatiky Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika.
Tři inovace v jediné pneumatice
Výsledkem tak propracovaného vývojového procesu jsou pneumatiky Goodyear Vector 4Seasons Gen-3, které v zájmu dosažení optimální rovnováhy mezi výkonnostními kritérii v provozu na sněhu a mokrých i suchých vozovkách spojují tři klíčové technologie.
První z nich – technologie Snow Grip – zajišťuje lepší přilnavost na sněhu3. Druhá technologie – Dry Handling – zvýšila mimo jiné o pět procent účinnost brzdění na suchém povrchu ve srovnání s předchozí generací pneumatik4. A díky technologii Aqua Control si nové pneumatiky zachovávají působivou odolnost předchozí generace vůči aquaplaningu i při menší hloubce dezénu běhounu.
„Společnost Goodyear přistoupila k významným investicím, aby v podobě nejnovější generace ještě dále zlepšila naši vysoce ceněnou řadu pneumatik Vector 4Seasons,“ uvedl dále Mike Rytokoski, „Díky tomu můžeme řidičům nabídnout pneumatiky s vyváženými užitnými vlastnostmi, a navíc díky využití našich zkušeností ze závodů endurance jim k nim přidat benefit v podobě zvýšení kilometrového proběhu o 14 % 5a energetické účinnosti o 6 % 6ve srovnání s předchozí generací.“