Magazín

Nový Renault Mégane R.S. bude jezdit na pneumatikách Bridgestone Potenza S001

Nový Renault Mégane R.S. obdržel v rámci modernizace nejmodernější techniku, která přináší ještě více agility, hospodárnosti a radosti z jízdy. K uvedeným vylepšením významně přispívají také správné pneumatiky. Bridgestone proto pečlivě optimalizoval veškeré aspekty pneumatiky Potenza S001, aby byly v dokonalém souladu s novou konstrukcí francouzského kultovního sportovního hatchbacku.

Nový Renault Mégane R.S. vyžadoval individuální přístup. „Je to mimořádně odlišné vozidlo,“ vysvětluje Laurent Hurgon, vývojový jezdec pro nový model značky Renault. „Má výkonnější motor a nově zkonstruován byl podvozek i systém řízení všech kol. Bridgestone tomu přizpůsobil vlastnosti pneumatik Potenza S001, aby mohli naši zákazníci využívat maximální přínosy, vyplývající z těchto inovací.“

Bridgestone jako exkluzivní výrobce 19“ pneumatik pro prvovýbavu nového modelu Renault Mégane R.S. chtěl vyvinout pneumatiku, která by přenášela na vozovku veškerý výkon motoru a umožňovala tomuto vozidlu realizovat maximální potenciál v oblasti sportovních výkonů a ovladatelnosti.

„Mégane R.S. je sportovní hatchback. Na základě této skutečnosti jsme vyvinuli pneumatiku Potenza S001. Na vnější okraje běhounu jsme umístili větší bloky, které zlepšují ovladatelnost a brzdění na suchu, zatímco menší bloky ve vnitřní oblasti optimalizují provozní vlastnosti na mokru,“ vysvětluje Christophe de Valroger, viceprezident společnosti Bridgestone Europe, odpovědný za prvovýbavu. „Tím jsme zlepšili kontakt pneumatiky s povrchem vozovky a zvýšili stabilitu ve vysokých rychlostech. Pneumatika je navíc ještě odolnější vůči působení bočních sil, takže řidič může projíždět zatáčky rychleji, což je u sportovního hatchbacku důležitý aspekt.“

Inovace se však netýkaly pouze dezénu běhounu a geometrického řešení drážek. Pneumatiky jsou vyrobeny s vyspělé směsi a vybaveny vyztuženými bočnicemi, které zvyšují tuhost kostry pneumatiky, zrychlují reakce vozu na povely řidiče a umožňují přenášet větší boční síly při průjezdu zatáčkou.

„Snížili jsme valivý odpor, aby pneumatika Potenza S001 splňovala současnou i budoucí legislativu a na informačním štítku EU obdržela hodnocení A za adhezi na mokru,“ vysvětluje de Valroger. „Díky vývoji a výrobě pneumatik v Evropě pro vozidlo vyvíjené v Evropě jsme mohli úzce spolupracovat v každé fázi.“

Přečtěte si také:   Jak mohou řidiči ovlivnit uhlíkovou stopu svých pneumatik? Energeticky účinné pneumatiky mají význam

Přínosy tohoto přístupu mohl v praxi ověřit také Laurent Hurgon, který říká: „Společnosti Bridgestone a Renault byly partnery již u předchozí generace modelu Mégane R.S., ale tato pneumatika posouvá naši spolupráci na novou úroveň. Každé drobné vylepšení jsme jemně dolaďovali tak, aby bylo v souladu s ostatními částmi celku. Za volantem to pocítíte jako neuvěřitelnou preciznost a mimořádnou úroveň sportovních výkonů.“

„Mégane R.S. je již dlouho legendou mezi sportovními hatchbacky,“ říká de Valroger. „Ale jeho pověst ještě vylepší uvedené technické inovace ve spojení s pneumatikami Potenza S001.“

Renault Mégane R.S. 2018 je k dispozici u prodejců od března 2018.