Z předchozích závodů ETCR

Nová sezóna závodů tahačů začala, Goodyear je při tom. Goodyear Cup podporuje mladé talenty

Triumfem domácího závodníka Norberta Kisse na tahači MAN skončilo minulý víkend první kolo FIA Mistrovství Evropy tahačů (European Truck Racing Championship, ETRC) na maďarském okruhu Hungaroring. Celkem patnáct účastníků šampionátu, včetně šestinásobného šampiona Jochena Hahna, se během následující sezóny zúčastní celkem třiceti závodů v sedmi různých lokalitách na speciálně vyvinutých závodních pneumatikách Goodyear.

Díky testování na COVID-19 a přísným bezpečnostním opatřením byly víkendové závody na Hungaroringu jednou z prvních mezinárodních motoristických akcí, kterých se mohli fanoušci zúčastnit osobně. Hungaroring je vzdálený asi dvacet kilometrů od Budapešti a v červnu slaví 35 let od své první Velké ceny Formule 1. Pro fanoušky soutěže tahačů, které lákají závody plné hluku a dramatických momentů se silně obsazeným startovním polem upravených silničních tahačů 4×2 o výkonu 1500 koní, je jedním z nejoblíbenějších podniků v celém kalendáři ETRC, protože je v dosahu několika velkých měst v sousedních zemích.

Přečtěte si také:   Hankook již popáté za sebou v indexu DJSI World

Goodyear je nedílnou součástí závodů ERTC již téměř dvě desetiletí. Pneumatiky, které dodává všem závodním týmům, jsou konstruovány tak, aby zvládaly obrovský točivý moment až 5500 Nm, který dokáže zrychlit kamiony z nuly na sto km/h za pět sekund.

Goodyear Cup pro nové talenty

Goodyear se v evropském šampionátu tahačů FIA angažuje i tím, že podporuje nové talenty. Pohár nesoucí jeho jméno – Goodyear Cup – je určen pro vycházející nové hvězdy závodního pole. Je otevřen pouze pro méně zkušené závodníky ETRC, jsou z něj vyloučeni bývalí šampioni a osm nejlepších soutěžících z předchozí sezóny. To dává i začínajícím závodníkům příležitost, aby na sebe strhli pozornost médií a začali sami soutěžit o ceny a body.

Maciej Szymanski, marketingový ředitel společnosti Goodyear pro nákladní pneumatiky v Evropě: „Goodyear stojí v čele světového motoristického sportu a ETRC se dlouhodobě věnuje. Jsme hrdí na to, že se můžeme podílet na podpoře a oceňování začínajících talentů. Goodyear Cup přitáhne více pozornosti k budoucím špičkovým závodníkům, jejich sponzorům i partnerům.“

Přečtěte si také:   Goodyear spouští novou službu na kontrolu tlaku v pneumatikách fleetových vozidel DrivePoint

Rolf Werner, výkonný ředitel společnosti ETRA: „Jsme velmi rádi, že můžeme Goodyear opět přivítat jako sponzora, který dává Poháru promotérů jméno. Goodyear je náš vážený a dlouhodobý partner a jeho pokračující angažmá v kategorii závodníků Chrome v tomto těžkém období vysílá jasný signál o tom, jak vážně to s podporou sportu myslí.“

Poznatky ze závodní dráhy

Závodní pneumatiky Goodyear pro nákladní vozidla mají stejný rozměr 315/70R 22,5 a stejnou technologii kostry jako řada běžných silničních pneumatik, ale odlišují se unikátním asymetrickým dezénem. Jejich konstrukce byla optimalizována v zájmu co nejlepšího rozložení styčného tlaku při kontaktu s vozovkou, maximální pevnosti a co nejvyšší výkonnosti. Dezénové drážky o průměru 5,1 milimetru umožňují účinný odvod vody a v kombinaci s tuhou konstrukcí a styčnou plochou běhounu s asfaltem 89 % zaručují také optimální přilnavost na suchu, brzdné vlastnosti a trakci.

Goodyear Cup

Závodní pneumatiky Goodyear vyvíjí stejný tým, jaký pracuje na špičkových standardních nákladních pneumatikách značky, včetně uznávaných řad KMAX-GEN 2 a FUELMAX-GEN 2. „Poznatky ze závodní dráhy i silniční dopravy se díky tomu mezi příslušnými experty snadno a rychle vyměňují, což pomáhá udržet vedoucí postavení společnosti Goodyear v oblasti vývoje nákladních pneumatik. Na silnici musí nákladní pneumatiky Goodyear zvládat vysoký počet najížděných kilometrů, musí být pevné a odolné, aby nedocházelo k žádným zbytečným prostojům, a musí se také umět vyrovnat s neustálým zastavováním a opětovným rozjezdem v hustém městském provozu. Silniční pneumatiky využívají technologie odvozené ze zkušeností, které Goodyear nabyl při ETRC. Závody dávají našim konstruktérům možnost nahlédnout, jak pokročilé materiály reagují na boční náraz do obrubníku ve vysoké rychlosti, vysokou provozní teplotu, intenzivní brzdění nebo obrovský točivý moment,“ dodal Szymanski.

Celoevropské závody

Po čtyřech závodech na Hungaroringu šampionát dále zavítá na dvě kola po čtyřech závodech na německém Nürburgringu. Poté budou kamiony závodit ještě v Mostě, Zolderu (Belgie), Le Mans (Francie), Jaramě (Španělsko) a Misanu (Itálie).