Nokian_Tyres_Hakkapeliitta_R5_EV_24_

Nokian Tyres představuje novou zimní pneumatiku Hakkapeliitta R5

Nová pneumatika Hakkapeliitta R5 pro osobní vozidla a nová pneumatika Hakkapeliitta R5 SUV pro sportovní užitková vozidla a crossovery byly vyrobeny tak, aby zajišťovaly nekompromisní bezpečnost a propracované jízdní vlastnosti pro každý zimní den. Nová Hakkapeliitta R5, která nabízí nejčistší formu naprostého bezpečí, představuje inovativní kombinaci naprosté přilnavosti v zimních podmínkách, tichosti a ekologičtějšího jízdního komfortu. Speciálním modelem je v této produktové řadě verze Hakkapeliitta R5 EV určená pro elektrická a hybridní vozidla.

Nokian Tyres představuje novou vlajkovou řadu severských nehrotovaných zimních pneumatik. Nová pneumatika Hakkapeliitta R5, určená pro osobní vozidla a SUV, zajišťuje bezkonkurenční přilnavost na ledu, komfort a ekologicky šetrné jízdní vlastnosti speciálně vyvinuté pro severské zimy. Výjimečná bezpečnost v zimních podmínkách je u těchto nových produktů přímým výsledkem nového dezénu, inovací, jako jsou nové částice v běhounu pro větší přilnavost, přísného testování a neúnavného výzkumu.

„Naším posláním je udržet vás v bezpečí a zajistit, aby vaše jízda byla každý zimní den jasně předvídatelná. Zatímco počasí může být nepředvídatelné a nebezpečné, vaše pneumatiky takové být nemohou. Nepřetržité zdokonalování jedné generace za druhou je hluboce zakořeněno v naší filozofii vývoje. U nové pneumatiky Hakkapeliitta R5 jsme se zaměřili zejména na maximální přilnavost v zimních podmínkách, spolehlivou ovladatelnost a kontrolu nad vozidlem, větší jízdní komfort a co nejmenší dopad na životní prostředí. Výsledkem je čistý požitek z jízdy,“ říká Olli Seppälä, vedoucí výzkumu a vývoje ve společnosti Nokian Tyres.

Nová řada Hakkapeliitta R5 přichází s komplexním výběrem více než 160 produktů. Zahrnuje rozměry od 14 do 22 palců v rychlostních kategoriích Q (160km/h), R (170 km/h) a T (190 km/h). Většina produktů má značení XL prokazující nejvyšší možnou nosnost v daném rozměru. Nabídka bude spotřebitelům k dispozici na podzim 2022. Hlavními trhy jsou severské země, Rusko a Severní Amerika.

Přečtěte si také:   Společnost Nokian Tyres zahajuje kontrolovaný odchod z Ruska

Novou pneumatiku Hakkapeliitta R5 vyvinula společnost Nokian Tyres, celosvětově nejseverněji umístěný výrobce pneumatik a vynálezce zimní pneumatiky. Nokian Tyres patří mezi světové lídry z hlediska bezpečnosti a ekologičnosti a nepřetržitě pokračuje ve svém úsilí zajišťovat bezpečnou, inteligentní a udržitelnou mobilitu.

Naprostá přilnavost

Nejvýraznějšího pokroku z hlediska bezpečnosti bylo dosaženo vyvinutím nového dezénu. Dezén Double Block Grip zajišťuje vynikající přilnavost a ovladatelnost, které jsou patrné především v oblasti ramenou pneumatiky. Řada tuhých dezénových bloků začíná ve středové části pneumatiky a směrem k ramenům se rozděluje do dvou. V porovnání se svým předchůdcem, pneumatikou NOKIAN TYRES Hakkapeliitta R3, má nová pneumatika Hakkapeliitta R5 o 40 % více bloků pryže v oblasti ramenou a ve středové části. Díky tomu je v kontaktu s povrchem množství pryže větší o 4 %, které zvyšuje přilnavost na kluzké vozovce.

Prvotřídní výkony na ledu zaručují jedinečné krystaly Arctic Grip. Mikroskopické krystaly jsou přimíchány do směsi pryže a fungují jako vestavěné hroty, které vytvářejí ostré a pevné hrany uvnitř pryže pro maximální přilnavost. Spolu s tím, jak se pneumatika opotřebovává, objevují se nové krystaly, které zvyšují tolik potřebnou přilnavost.
„Předchůdce, který je již několikanásobným vítězem testů, nasadil laťku vysoko, ale nová pneumatika Hakkapeliitta R5 posouvá výkony na další úroveň. Nový dezén spolu s úžasnými inovacemi, jako jsou krystaly Arctic Grip a dezén Double Block Grip, nám umožnily dramaticky zvýšit zimní bezpečnost a komfort, tedy nejvíce ceněné vlastnosti nehrotovaných zimních pneumatik. Pro řidiče to znamená vyvážené a předvídatelné jízdní reakce a menší náklady na palivo, protože valivý odpor byl snížený tak, aby byla zajištěna udržitelnější jízda,“ říká Samu Lepistö, manažer vývoje ve společnosti Nokian Tyres.

Nekompromisní vývojové práce se jasně projevují na celkové výkonnosti pneumatiky v zimních podmínkách. V porovnání  s pneumatikou Hakkapeliitta R3 se výkony na ledu a sněhu zvýšily až o 4 %. Například brzdná dráha na ledu se v porovnání s brzdnou drahou předchůdce zkrátila při brzdění z rychlosti 80 km/h do úplného zastavení až o 5,6 metru. Nová Hakkapeliitta R5 má také o 10 % více lamel. Hustá síť počítačově optimalizovaných lamel funguje dobře na ledu, sněhu i holých vozovkách. Tyto hluboké lamely zaručují bezpečnou přilnavost, i když se pneumatika opotřebovává. Samoblokující se 3D lamely uzamykají bloky pryže v místě kontaktní plochy k sobě a tím zvyšují ovladatelnost při zatáčení a prudkých manévrech.

Nová Hakkapeliitta R5 zvládá všechny zimní podmínky a nabízí předvídatelné výkony na holých, mokrých, zledovatělých i zasněžených vozovkách. Jednou z nejobtížnějších situací na ovladatelnost je rozbředlý sníh, zejména když se objeví mezi jízdními pruhy na frekventované dálnici. Hlavní drážky na běhounu pneumatiky, vyvinuté pro ochranu před nebezpečným aquaplaningem na sněhové břečce, pomáhají efektivně odvádět vodu a rozbředlý sníh z místa kontaktu pneumatiky s vozovkou. Drážky se od středu směrem k ramenům otevírají a poskytují volnou cestu k odvodu vody pryč z kontaktní plochy. Tím zaručují stabilní a spolehlivou přilnavost na silnicích pokrytých vodou nebo rozbředlým sněhem.

Přečtěte si také:   Nová pneumatika NOKIAN TYRES Outpost AT zajišťuje maximální záběr ve všech podmínkách, extrémní životnost a odolnost vůči průpichu a průrazu

Naprostý komfort

Hlučnost pneumatiky může významně ovlivnit jízdní komfort. S nižší hlučností je pro řidiče jízda pohodlnější a méně vyčerpávající. Příjemně nízké hladiny hlučnosti nové Hakkapeliitta R5 bylo dosaženo odstraněním nejrušivějších hlukových špiček, které lidské ucho dokáže rozeznat uvnitř vozidla. Výsledkem tohoto výběrového odstranění nepříjemných zvuků je nižší hlučnost v kabině vozidla a větší jízdní komfort.

Nový dezén Silent Touch zaručuje pohodlnou a klidnou jízdu díky novému rozložení bloků pryže. Zatímco celkový počet bloků se zvýšil, jednotlivé bloky a drážky jsou menší. V kombinaci s vyváženými bloky pryže poskytuje dezén Silent Touch stabilní ovladatelnost, plynulou jízdu a příjemnou hladinu hlučnosti.

Naprostá ekologičnost

Lehčí odvalování šetří palivo a prodlužuje dojezd baterie u elektrických vozidel. Díky lehce se odvalujícímu dezénu a směsi pryže Green Trace má pneumatika Hakkapeliitta R5 ještě nižší valivý odpor. Pneumatika Hakkapeliitta R5 má až o 4,4 % nižší valivý odpor než její předchůdce a až o 15,5 % lepší valivý odpor v porovnání s průměrem u hlavních konkurentů v prémiovém segmentu pneumatik. Také u elektrických vozidel může být energetický nárůst významný. V porovnání s prémiovým konkurentem nabízí pneumatika Hakkapeliitta R5 o 4,0 % delší dojezd. To může znamenat až 230 km navíc za jednu zimu.

Přečtěte si také:   Goodyear uvádí na trh nové zimní pneumatiky UltraGrip Performance+ SUV

„Při vyvíjení nových pneumatik musí celý výrobní proces a životní cyklus produktu zohledňovat ekologické faktory. Počínaje výběrem materiálu byla nová pneumatika Hakkapeliitta R5 vyvinuta tak, aby zanechávala menší uhlíkovou stopu. Nová, ekologicky šetrná směs pryže Green Trace zajišťuje bezpečnou a ekologickou jízdu díky složkám, jako je přírodní kaučuk, recyklovaná ocel, rostlinné oleje a borovicová pryskyřice. Jedna třetina směsi se skládá z obnovitelných a recyklovaných materiálů, díky nimž pneumatika poskytuje dlouhou životnost, udržitelnost a odolnost vůči opotřebení. S hrdostí můžeme říct, že více než třetina směsi se skládá z obnovitelných a recyklovaných materiálů. Nová pneumatika Hakkapeliitta R5 poskytuje dlouhou životnost, udržitelnost a odolnost vůči opotřebení a zároveň je energeticky nejúčinnější zimní pneumatikou na celém světě,“ říká Katriina Markkula, manažerka vývoje ve společnosti Nokian Tyres.

Palivová účinnost v číslech

Používání zimních pneumatik s nízkým valivým odporem přispívá ke snížení spotřeby energie. V porovnání s podobnými prémiovými zimními pneumatikami spotřebují vozidla s namontovanými pneumatikami Hakkapeliitta R5 o 2,8 % méně paliva. Například ve Finsku tak řidič může ušetřit v průměru až 48 litrů paliva a snížit množství emisí CO2 přibližně o 140 kg za čtyři roky, které odpovídají odhadovanému životnímu cyklu zimní pneumatiky. Orientační výpočty ukazují, že elektromobily jezdící na pneumatikách Hakkapeliitta R5 mohou ušetřit 170 kWh elektrické energie za celou dobu odhadované čtyřleté životnosti pneumatik.

Přečtěte si také:   Test zimních pneumatik 195/55 R 16 H v magazínu auto motor sport (2021)

Pneumatiky s nízkým valivým odporem mají také pozitivní dopad na společnost. Pokud by například všechna osobní vozidla ve Finsku, Švédsku a Norsku, která používají prémiové pneumatiky, jezdila na pneumatikách Hakkapeliitta R5 po celou dobu jejich životnosti, odhadovaná úspora paliva by byla 340 milionů litrů, tedy kapacita přibližně 10 000 cisteren. A emise oxidu uhličitého by se snížily odhadem o 900 000 tun. Přínosy pro společnost vyplývající z tohoto množství snížených emisí CO2 se odhadují na 54 milionů eur s ohledem na společenské náklady uhlíku.

NOKIAN TYRES Hakkapeliitta R5 SUV

Nová pneumatika Hakkapeliitta R5 SUV byla vyvinuta speciálně pro potřeby velkých a výkonných SUV a crossoverů. Hakkapeliitta R5 SUV, vybavená stejnými bezpečnostními prvky a moderními technologiemi jako verze pro osobní vozidla, poskytuje optimalizovanou stabilitu, životnost a odolnost vůči opotřebení a spolehlivě a přesné zvládá i vysoké zatížení.

Směs pryže uzpůsobená pro SUV užití zajišťuje větší stabilitu a odolnost. Tuhá směs pryže funguje v širokém rozpětí teplot a zaručuje vynikající odolnost vůči opotřebení, bezpečnou přilnavost a stabilní ovladatelnost. Pneumatika Nokian Hakkapeliitta R5 SUV má silnou stavbu, která zvyšuje jízdní stabilitu a odolnost.

V zimním počasí čelí řidiči mnoha náročným situacím, od zasněžených a zledovatělých silnic až po velké trhliny a výmoly vzniklé v důsledku střídání mrznutí a tání, které oslabují a poškozují asfalt. Stejně jako u všech svých SUV pneumatik použila společnost Nokian Tyres u pneumatiky Hakkapeliitta R5 SUV svou revoluční technologii silných aramidových bočnic.

Přečtěte si také:   Jízda na letních pneumatikách se nevyplácí. I bez ledu a sněhu přijdete o odškodnění

Technologie aramidových bočnic zajišťuje odolnost a ochranu v náročných jízdních podmínkách. Pevné, syntetické aramidové vlákno použité ve směsi pryže zpevňuje bočnice pneumatiky. Díky němu je pneumatika odolnější vůči průrazům a průpichům, které by ji jinak mohly poškodit. Náhodné poškození pneumatiky může vést k vysokým následným výdajům, ale aramidové bočnice mohou poškození pneumatiky zcela zabránit.

NOKIAN TYRES Hakkapeliitta R5 EV

Při výběru pneumatik pro hybridní a elektrická vozidla jsou nejvíce ceněnými vlastnostmi bezpečnost, stabilita, nízký valivý odpor a nízká hlučnost. Pneumatika Hakkapeliitta R5 EV představuje speciální verzi v produktová řadě Hakkapeliitta R5. Hakkapeliitta R5 EV, vyvinutá a vyrobená s užitím technologií šetrných k životnímu prostředí, poskytuje maximální bezpečnost, komfort a delší dojezd pro elektromobily a hybridní vozidla.

„Elektrická vozidla jsou tišší než tradiční modely automobilů, díky čemuž se nízká hladina hluku valení stává otázkou komfortu. Při vývoji nové Hakkapeliitta R5 jsme z hlediska tiché jízdy udělali obrovské kroky vpřed. To je velice důležité, protože chceme, aby řidiči měli v kabině vozidla klid a abychom minimalizovali hlukové znečištění životního prostředí. Nová Hakkapeliitta R5 EV je ideální volbou pro moderní elektrické vozidlo,“ říká Hannu Onnela, hlavní inženýr ve společnosti Nokian Tyres.

Přečtěte si také:   Goodyear spustil cashback. Vrací peníze za zakoupené pneumatiky

Jediné zvuky, které elektromobily zpravidla vytvářejí, jsou způsobeny odporem větru nebo pneumatikami. Při vývoji pneumatiky Hakkapeliitta R5 EV věnovala společnost Nokian Tyres zvláštní pozornost izolaci zvukových vln. Přestože jsou hladiny hluku velice nízké už u modelu pro osobní vozidla, technologie SilentDrive posouvá jízdní komfort na maximum. Výjimečně nízké hladiny hluku bylo dosaženo přidáním vrstvy akustické pěny do vnitřní strany pneumatiky. Technologii SilentDrive využívají všechny rozměry verze Hakkapeliitta R5 EV.

Elektrická vozidla mají obvykle vysoký výkon a váží více než auta se spalovacími motory. To klade specifické nároky na jejich pneumatiky. Aby pneumatika Hakkapeliitta R5 EV reagovala na tyto požadavky, má silnější stavbu a zpevněný profil běhounu s větším množstvím pryže. Pevná stavba poskytuje vynikající stabilitu, zatímco běhoun je vyvinutý tak, aby vydržel vysoký točivý moment a vysoké zatížení kol.

Nižší valivý odpor prodlužuje dojezd vozidla. Pro ještě nižší valivý odpor byla směs pryže Green Trace optimalizována speciálně pro užití u elektromobilů. Aerodynamický design bočnice minimalizuje odpor vzduchu, protože všechny nápisy jsou zapuštěné.

Přísné testování v extrémních podmínkách

Vývoj celosvětově nejlepších zimních pneumatik vyžaduje více než čtyři roky výzkumu a vývoje a bezpočet kilometrů testování ve skutečných podmínkách užití. Práce na vývoji dezénu, kostry a směsí pryže nové pneumatiky Hakkapeliitta R5 si vyžádaly tisíce hodin počítačového modelování, laboratorního porovnávání a autentického testování v různých podmínkách, zejména pak v arktickém Laponsku v testovacím centru Bílé peklo společnosti Nokian Tyres, které se nachází ve Finsku. Hakkapeliitta R5 představuje skandinávskou prémiovou kvalitu a nejmodernější odborné znalosti, kterými je společnost Nokian Tyres proslulá.

Přečtěte si také:   Pneumatiky Bridgestone: Japonská tradice a kvalita

Indikátor opotřebení běhounu pro vaši bezpečnost

Patentovaný indikátor zimní bezpečnosti (WSI) na běhounu pneumatiky ještě více zvyšuje bezpečnost. Ukazuje zbývající hloubku běhounu v milimetrech spolu se symbolem sněhové vločky. Sněhová vločka zůstává viditelná do hloubky čtyř milimetrů. Jakmile se symbol sněhové vločky opotřebuje, doporučuje se koupit nové zimní pneumatiky, aby byla zaručena bezpečnost jízdy. Všechny produkty řady Hakkapeliitta R5 nesou na evropském klasifikačním štítku značení přilnavosti na sněhu a přilnavosti na ledu, které dokazuje jejich vhodnost do severských zimních podmínek.

Hlavní inovace

  • Dezén Double Block Grip. Výjimečná přilnavost a ovladatelnost. Nový dezén s dvojitými bloky pryže zajišťuje maximální přilnavost na kluzkých zimních površích.
  • Krystaly Arctic Grip. Dokonalá přilnavost na ledu. Mikroskopické krystaly třetí generace jsou přimíchány do směsi pryže a fungují jako vestavěné hroty, které vytvářejí ostré a pevné hrany uvnitř pryže pro maximální přilnavost. Spolu s tím, jak se pneumatika opotřebovává, objevují se nové krystaly, které zvyšují tolik potřebnou přilnavost.
  • 3D samoblokující se lamely. Přesná a předvídatelná ovladatelnost. Samoblokující se 3D lamely uzamykají k sobě jednotlivé bloky pryže v místě kontaktní plochy, čímž zvyšují ovladatelnost při zatáčení a prudkých manévrech.
  • Směs pryže Green Trace. Bezpečnější a ekologičtější jízda. Vynikající přilnavost ve všech zimních podmínkách, delší kilometrová životnost a nízký valivý odpor. Vysoké množství přírodního kaučuku udržuje směs pryže pružnou ve všech podmínkách. Více než třetina směsi se skládá z obnovitelných a recyklovaných materiálů.
  • Technologie SilentDrive. Maximální komfort. Výjimečně nízké hladiny zvuku je dosaženo přidáním vrstvy akustické pěny na vnitřní stranu pneumatiky.  Akustická pěna absorbuje rezonanci ze vzduchových dutin pneumatiky, čímž snižuje hlučnost a zvyšuje tak jízdní komfort. Technologii SilentDrive využívají všechny rozměry pneumatiky Hakkapeliitta R5 EV.
  • Dezén Silent Touch. Pohodlná a příjemná jízda. Většího komfortu pneumatiky Hakkapeliitta R5 bylo dosaženo odstraněním nejrušivějších hlukových špiček.
  • Technologie aramidových bočnic. Odolnost a ochrana v nečekaných situacích. Směs pryže na bočnicích pneumatiky je výjimečně odolná vůči průpichu či průrazu, protože obsahuje extrémně silná aramidová vlákna. Stejný materiál se používá také v leteckém a obranném průmyslu. Aramidová vlákna zpevňují pryž na bočnicích, které tak lépe odolávají vnějším nárazům a tlaku v místě kontaktu s ráfkem. Tuto technologii využívá řada Hakkapeliitta R5 SUV.