20201102_DTM_Video_1

Na trati za společným úspěchem: Hankook a DTM spolu absolvují již desátou sezónu

Od svého debutu na DTM v roce 2011 proběhla hladká pneumatika Hankook již čtyřmi vývojovými fázemi. Již v roce 2012 představil výrobce prémiových pneumatik druhou generaci — větší a širší pneumatiku přizpůsobenou novým vozům DTM. V roce 2013 Hankook vyvíjí kromě základního hladkého modelu ještě jeden volitelný model. Díky velmi měkké směsi, ze které je pneumatika vyrobena, bylo možno dosahovat na okruhu skvělých časů, ale poté se po určité vzdálenosti dramaticky zhoršuje, jak je uvedeno v konstrukčních pokynech. Čtvrtá a nejnovější evoluční etapa Ventus Race, která byla představena v roce 2017, obsahuje o něco měkčí směs běhounu. Ve době uvedení nové pneumatiky na trh bylo na závodech zavedeno i nové pravidlo, které zakazuje předehřívání hladkých pneumatik. Proto je schopnost řidiče ovládat pneumatiky v DTM velmi důležitým faktorem.

Navzdory veškerému technickému vývoji a inovacím přináší exkluzivní partner DTM pro pneumatiky svým týmům trvale vysokou kvalitu. Skvělá podpora, kterou poskytují inženýři Hankook přímo na místě zajišťuje, že všichni řidiči DTM mohou plně využívat potenciálního výkonu Ventus Race, a závody jsou tak skvělé a vzrušující. Manfred Sandbichler, ředitel společnosti Hankook Motorsport Europe, na konci sezóny 2014 prohlásil: „Již od počátku našeho působení v DTM jsme dokončili 40 závodů bez jediného píchnutí pneumatiky. Tento čistý štít je také výsledkem dobré spolupráce výrobců automobilů, techniků, konstrukčních inženýrů a řidičů.

Přečtěte si také:   Elektromobil NIO ET7 je nyní z výroby vybaven pneumatikami Continental

Následující rok DTM zvyšuje své tempo. Místo jedné kvalifikace a jednoho závodu v každém kole se během každého závodního víkendu konaly dvě kvalifikace a dva závody. Vysoký výkon závodní pneumatiky Hankook je v mezinárodní sérii cestovních vozů i nadále spolehlivý. V sezóně roku 2018 se poprvé v historii DTM konaly dva noční závody. Ventus Race opět zazářila v Misanu (Itálie), jak na horké trati během dne, tak i během silného deště v noci. „Byl jsem opravdu ohromen, jak neuvěřitelně konzistentní je závodní pneumatika Hankook za všech podmínek. Inženýři Hankook odvedli skvělou práci,“ řekl bývalý jezdec Formule 1 a hostující závodník Alessandro Zanardi, který skončil v druhém závodě v Misanu na pátém místě. Na podzim roku 2018 oslavil DTM a Hankook již 111. společný závod na ikonickém Nürburgringu.

Sezóna roku 2019 byla pro Hankook velkou výzvou. Vozy DTM jsou vybaveny novým turbo motorem, který je až o 100 koní výkonnější než jeho předchůdce, zatímco závodní pneumatika Hankook zůstává beze změny. Výkon pneumatiky Ventus Race však nebyl ovlivněn výrazně vyšším výkonem turbo motoru ani nelineárním přenosem. Ředitel BMW Motorsport, Jens Marquardt, po finále v Hockenheimu: „Nové, výkonnější turbo motory byly výzvou pro všechny, ale Hankook jako vždy odvedl dobrou práci a s pneumatikami nebyly žádné problémy. Řidiči se učili rychle a vždy zvládli závody úspěšně se dvěma stinty. Skvělou spolupráci se společností Hankook si nadále užíváme.“

Přečtěte si také:   Bridgestone spolupracuje se společností Microsoft na urychlení integrace pokročilé analytiky pneumatik napříč globálním portfoliem síťově propojených řešení pro pneumatiky a mobilitu

Cena Hankook Best Pit Stop Award letos běží již po desáté. Od roku 2011, kdy se Hankook zapojil do DTM, ocenil prémiový výrobce pneumatik tým, který v této sezóně zvládl nejrychleji vyměnit pneumatiky. Na konci každého závodního víkendu se udělují body za nejrychlejší výměnu pneumatik ze dvou závodů, přičemž se používá stejný bodový systém jako v pořadí DTM. Cílem tohoto prestižního ocenění je nejen ocenit výkon vítězné posádky, což je v této stále více konkurenční mezinárodní sérii cestovních vozů nejdůležitější. Díky ocenění Best Pit Stop Award Hankook ale také zvyšuje povědomí o tom, jak důležitá a rozhodující může být práce všech týmů mimo závodní trasu. Obhájcem titulu je Audi Sport Team Phoenix, který v loňském roce vyhrál a získal tak hattrick, a je to tak celkem jeho čtvrté vítězství. Na trofeji jsou jména pěti různých týmů: Audi Sport Team Phoenix (2011,2017 — 2019), BMW Team MTEK (2016), Audi Sport Team Abt (2012,2015), Mercedes-AMG Team HWA (2014) a BMW Team Schnitzer (2013).

I nyní, již v desátém roce se partnerství Hankook a DTM stále ukazuje jako úspěšné. Navzdory koronavirové krizi si fanoušci užívají vzrušující sezónu, kde zatím proběhlo 16 závodů. Finále DTM se uskuteční během nastávajícího víkendu (6. až 8. listopadu) na Hockenheimringu v Bádensku-Württembersku. Ještě se budou konat dva rozhodující závody, souboj o titul je tedy ještě stále otevřený. V čele tabulky je Němec René Rast s 304 body, což je o 19 bodů více než má Švýcar Nico Müller. Velkou šanci na výhru má taky Holanďan Robin Frijns, který je na třetím místě s 263 body. Bez ohledu na to, který z těchto tří závodníků na konci sezóny zvítězí, dvě věci jsou jisté již teď: vítěz DTM 2020 bude za volantem Audi a na závodních pneumatikách Hankook.

Hankook & DTM v kostce:

  • 10 let spolupráce Hankook a DTM
  • Čtyři generace pneumatik
  • Více než 150 společných závodů v deseti zemích
  • Sedm různých vítězů na pneumatikách Hankook
  • Pět týmů vyhrálo cenu Hankook Best Pit Stop
  • Každý řidič má na DTM víkend k dispozici sedm sad hladkých pneumatik (14 předních a 14 zadních pneumatik)
  • Zadní pneumatika (slick) má šířku 356 mm a průměr 712 mm