Více než dvě třetiny řidičů zažily v posledních pěti letech technický problém, který jim zabránil v další jízdě. Každého druhého řidiče postihl defekt pneumatiky, více než 70 % šoférů se potýkalo s vybitou baterií. Třetině již také za jízdy došlo palivo. Většina řidičů se tedy setkala se situací, ze které jim mohou pomoci asistenční služby, jejichž využití od loňského podzimu nabízí společnost Shell Czech Republic a.s. členům věrnostního programu Shell ClubSmart. Tuto novinku již aktivně využily desítky řidičů a řidiček, a to především kvůli záměně paliva a defektu pneumatiky.
Zkušenost s defektem zabraňujícím další jízdě má většina řidičů a společnost Shell Czech Republic a.s. zjišťovala, jakým způsobem lidé tyto problémy řeší. V rámci představení inovovaného věrnostního programu Shell ClubSmart si nechala vypracovat výzkum, který se zaměřil na přístup řidičů k řešení častých problémů, které je na cestách potkávají – defektu pneumatiky, natankování špatného paliva, došlého paliva a vybité baterie. Průzkumu se zúčastnilo 374 českých řidičů a byl realizován ve 4. čtvrtletí uplynulého roku.
Nejčastějším problémem, který postihl téměř tři čtvrtiny dotázaných, byla vybitá baterie. Tuto situaci řidiči řešili nejčastěji sami nebo za pomoci známého či kolemjdoucího. Naopak nejméně častou krizovou situací bylo natankování špatného paliva, které zažilo pouhých 8 % dotázaných. Pokud se jim podařilo palivo zaměnit, nejčastěji volali známému, do svého servisu, případně žádali o pomoc obsluhu čerpací stanice, kde k natankování nesprávného paliva došlo. Poměrně běžnou situací je pro řidiče defekt pneumatiky, který v posledních pěti letech zažila nejméně jednou polovina dotázaných, téměř 90 % řidičů také zná alespoň teoreticky postup výměny kola u svého vozu.
Čeští řidiči jsou dosud zvyklí řešit problémy na cestách svépomocí. Nadpoloviční většina dotázaných si sama v minulosti vyměnila poškozené kolo, třetina pak osobně řešila případ, kdy jim v průběhu cesty došlo palivo. Velmi často řidiči využívali pomoci svých známých. V případě defektu pneumatiky se na známého obrátila necelá desetina dotázaných řidičů, ale také téměř polovina řidiček. U dalších typů defektů byl poměr v rámci pohlaví mnohem vyrovnanější – například vybitou baterii řešilo s pomocí známého nebo kolemjdoucího 30 % mužů a 39 % žen. Asistenční služby využívala u všech typů defektů pouze menšina dotazovaných.
Asistenční služby motoristům v rámci věrnostního programu
Shell nabízí členům věrnostního programu Shell ClubSmart využití asistenčních služeb ve spolupráci s partnerem Allianz Assistance, kde podmínkou pro jejich využití je získání alespoň jednoho věrnostního Shell ClubSmart bodu v uplynulém měsíci a registraci v rámci Shell ClubSmart Online. Pravidelní návštěvníci čerpacích stanic Shell tak nemusí uzavírat smlouvu s poskytovatelem asistenčních služeb či je využívat v rámci pojištění jejich vozu, stačí pouze sbírat body ve věrnostním programu a být registrován v Shell ClubSmart Online. Poskytované služby zahrnují pomoc při vybité baterii, opravu poškozené pneumatiky, odčerpání špatného paliva a dovoz paliva, pokud řidičům dojde. Po změně legislativy v oblasti povinné výbavy navíc asistence opravy poškozené pneumatiky stačí v případě, že řidič nemá ve voze rezervu nebo lepící sadu.
Od spuštění této novinky na podzim loňského roku jí už využili desítky řidičů a řidiček a nejčastějším důvodem pro zavolání asistence byla záměna paliva následovaná defektem pneumatiky. „Z prvních čísel o využití asistenčních služeb vidíme, že jsme našim zákazníkům nabídli praktický benefit, který členové programu Shell ClubSmart aktivně využívají. Mezi věrnostními programy čerpacích stanic se jedná o unikátní nabídku a naši zákazníci to oceňují,“ vysvětluje Petr Šindler, manažer komunikace společnosti Shell Czech Republic a.s.
Další novinky programu Shell ClubSmart
Kromě nabídky asistenčních služeb zavedl program Shell ClubSmart i další vylepšení. Věrnostní body je nyní možné vyměnit za slevu na zboží a služby v obchodě na čerpací stanici. Výhody věrnostního programu mohou mít zákazníci vždy po ruce, respektive ve svém mobilu, díky digitální kartě, která je nově k dispozici ve stávající aplikaci Shell. Další sbírání věrnostních bodů Shell ClubSmart při cestování nyní umožňuje spolupráce s novými partnery Booking.com a Rentalcars.com, kde mohou zákazníci získat extra body, pokud na dané stránky vstoupí přes online stránky věrnostního programu.
Obměnou prošel také katalog odměn, který nyní obsahuje sezonní nabídky atraktivních odměn. Chybět nadále nebudou odměny od našich dlouholetých technických partnerů Ferrari, BMW nebo Ducati stejně jako možnost výměny věrnostních bodů za vybrané odměny přímo na čerpací stanici.