aez-vyroba-kola-03

Jak vzniká alu kolo od prvního náčrtu až po dodání? Podívejte se

Pěti, sedmi nebo vícepaprsková kola? Překřížené nebo dvojité paprsky? “Nejdůležitější věcí je vášeň,” vysvětluje hlavní designér AEZ Christian Haderer. “Již od puberty mě strašně bavily auta a design”, dodává. Pro značku AEZ, jako výrobce spolehlivých a bezpečných součástí pro automobily, je vášeň jedním z hlavních pilířů její činnosti. Toto “životní motto” se prolíná všemi stupni vývoje nového kola od prvních náčrtů až po hotový výrobek.

AEZ production “Made in Germany”

Během celého výrobního procesu podstupují všechna litá kola průběžné testy podle nejpřísnějších kritérií kvality pro rozměrovou přesnost, homogenitu materiálu, bezvadnost povrchu, hustotu i vizuální defekty. Nové designy a celý vývoj kol jsou pod kontrolou TÜV Austria a TÜV Nord, které certifikují mimo jiné maximální nosnost kol ještě před započetím sériové výroby.

Ruční práce

Přes vysoký stupeň automatizace je v komplexním výrobním procesu nepostradatelný lidský faktor. Výroba litých kol probíhá procesem nízkotlakého lití, kdy je tekutý hliník vytlačován zespodu do permanentní formy. Po vyjmutí odlitku jsou otřepy na hranách kola ručně odstraněny a v dalším kroku jsou vyvrtány otvory na šrouby a otvor pro ventilek.

Lak SR3

Zkratka SR3 znamená “Salt Resistant – soli odolný“ a číslo odkazuje na tři vrstvy použitého laku – základní lak, barevný lak a svrchní bezbarvý lak. Základním lakem je vždy černý nebo šedý extrémně tvrdý práškový lak nanášený elektrostaticky a poté vypalovaný při teplotě 210 °C po dobu 45 minut. Barevný lak se aplikuje v tekutém stavu a stabilizuje se dalších 40 minut při teplotě 180 °C. Jako první linie ochrany před nástrahami venkovního prostředí se poté nanáší svrchní bezbarvá vrstva laku.

DOTZ představuje novinky mezi litými koly speciálně pro zimní provoz

Organizovaný chaos

Je 49 metrů široký, 100 metrů dlouhý a 24 metrů vysoký a uvnitř je zdánlivý chaos. Hovoříme o moderním plně automatizovaném skladu skupiny ALCAR v Balve v Severním Porýní-Westfálsku v Německu. Zde čeká 700 000 kol pro osobní vozidla až budou expedována našim obchodním partnerům po celé Evropě. To je naše vášeň.