20220607_Hankook_Ventus_iON_S_new_summer_tyre_for_ecars_to_join_global_tyre_family_01

Hankook Ventus iON S – nová letní pneumatika pro elektromobily vstupuje do globální rodiny pneumatik

Výrobce prémiových pneumatik Hankook uvedl v květnu 2022 na trh pneumatiku Ventus iON S, první letní pneumatiku z nové produktové řady, která byla navržena speciálně pro elektromobily. Tímto krokem chce společnost Hankook z hlediska výběru pneumatik rozhodujícím způsobem přispět k urychlení přechodu na vozidla s nulovými emisemi. Tato letní pneumatika je průkopníkem nové, globální řady pneumatik „iON“ určené pro prémiové elektromobily, ke které se v září 2022 přidá také pneumatika Hankook Winter i*cept iON.

K vlastnostem nové pneumatiky patří snížený valivý odpor, extrémně nízká hlučnost při odvalování a vysoká nosnost. Pro řidiče elektromobilů to znamená větší dojezd na jedno nabití baterie a lepší jízdní vlastnosti oproti běžným pneumatikám. Kromě toho jsou nové produkty Hankook iON speciálně navrženy pro rychlý nástup vysokého točivého momentu, kterým se elektromobily vyznačují.

Bezpočet technických řešení pro specifické požadavky elektromobilů

Nová pneumatika Hankook Ventus iON S splňuje náročné každodenní požadavky kladené na pneumatiky pro elektromobily díky rozsáhlé sadě technických řešení. Společnost Hankook se musela vypořádat zejména s vyšší hmotností elektromobilů (vzhledem ke značné hmotnosti pohonných baterií), a to zvýšením nosnosti pneumatiky. Proti deformačním silám způsobeným obzvláště vysokým točivým momentem elektrických vozidel účinně působí mimo jiné ultraodolná aramidová vlákna. Mimořádnou odolnost a nižší opotřebení pneumatiky zajišťuje směs běhounu, která se vyznačuje vysokým podílem přírodní pryskyřice. Na mikroúrovni zvyšuje vysoký obsah oxidu křemičitého přilnavost na mokré vozovce tím, že působí proti vytváření nebezpečného vodního filmu mezi povrchem vozovky a pneumatikou. Další zvláštností nové směsi je vysoký podíl přírodních olejů. Díky tomu jsou produkty řady iON nejen celkově udržitelnější, ale přírodní oleje mají také pozitivní vliv na životnost běhounu. To znamená, že pro trvale udržitelnou výkonnost pneumatiky je zapotřebí méně materiálu, a úspora hmotnosti materiálu až o jeden kilogram na pneumatiku zároveň zlepšuje valivý odpor.

Přečtěte si také:   Pneumatiky Hankook s optimalizovaným valivým odporem na plně elektrickém SUV Škoda Enyaq iV

Jednou z mimořádných vlastností modelu Ventus iON S je optimalizovaná aerodynamika, která umožňuje využít potenciál pro lepší spotřebu a dojezd. Dezén pneumatiky je navržen tak, aby se snižoval odpor vzduchu, což platí i pro nápisy na bocích.

Dalším cílem vývoje bylo dosáhnout co nejtiššího chodu zejména proto, že odstranění hluku spalovacího motoru přitáhlo pozornost k hlučnosti pneumatiky. Nabývá tak na významu integrovaná technologie Hankook Sound Absorber™, která spolu s protihlukovým dezénem pneumatiky znatelně snižuje hladinu hluku uvnitř vozidla.

Certifikát TÜV SÜD: úspěšně zvládnutý konflikt cílů

Inženýři společnosti Hankook skvěle vyřešili konfliktní cíle minimalizace valivého odporu při zachování stejné kvality v ostatních důležitých výkonnostních kritériích. Potvrdila to i společnost TÜV SÜD v nezávislém srovnávacím testu s použitím konkurenčních výrobků z prémiového segmentu. Pneumatika Hankook Ventus iON S namontovaná na běžných prémiových elektromobilech je jednoznačně lepší, aniž by vykazovala slabiny v jiných důležitých kritériích.

Dosahuje také nejlepších hodnot brzdného účinku na mokru i na suchu. Kromě toho je také nejtišší pneumatikou v testu.

Velký potenciál pro snížení emisí CO2 v segmentu náhradních pneumatik

Speciální pneumatiky pro elektromobily nabývají na významu také v segmentu náhradních pneumatik. Podle prognóz informační služby IHS Markit poroste celosvětový podíl elektromobilů poháněných bateriemi na celkovém prodeji vozidel každoročně o 36,6 % ze současných 6,4 % na 29,5 % do roku 2028. Protože pneumatiky Hankook iON umožňují ujet více kilometrů na jedno nabití baterie ve srovnání se standardními pneumatikami, mohou také významně přispět ke snížení emisí CO2 ze silničního provozu.

Sanghoon Lee, prezident Hankook Tire Europe: „Představením pneumatiky Ventus iON S jako první pneumatiky nové řady naše společnost stále více zohledňuje rychle rostoucí poptávku po elektromobilech a s tím související potřebu vhodných pneumatik, a to i z hlediska jejich výměny.

Přečtěte si také:   Bridgestone Potenza Race je nová pneumatika, která se hodí na silnici i na závodní okruhy

Díky vylepšenému dojezdu na jedno nabití baterie pomůže tato nová generace pneumatik dále optimalizovat spotřebu elektromobilů při každodenním používání. S potěšením můžeme konstatovat, že to již potvrdily nezávislé instituce.“

Klaus Krause, vedoucí technického centra Hankook Tire Europe v Hannoveru: „Jsme obzvláště hrdí na to, že naše nová pneumatika Hankook Ventus iON S získala na energetickém štítku EU hodnocení A/A/A. Odpovídá to nejvyšší úrovni výkonnosti z hlediska valivého odporu, přilnavosti za mokra a hlučnosti pneumatik.“

Pneumatiky Hankook Ventus iON S jsou k dispozici v rozměrech 18 až 22 palců. Pneumatika Hankook Winter i*cept iON, určená pro zimní měsíce, bude následovat v září 2022. Pro severoamerický trh bude k dispozici také celoroční verze Hankook Ventus iON A. Další konkrétní návrhy dezénů se připravují.

Hankook_Ventus_iON_S_tabulka

Prolínání technologií v segmentu elektromobilového sportu a silničních vozidel

Vývojáři společnosti Hankook, která je jedním z předních světových výrobců originálního vybavení pro elektromobily prémiových značek, již mnohokrát prokázali své odborné znalosti v tomto náročném segmentu. Pneumatiky originálního vybavení od společnosti Hankook, které byly optimalizovány pro elektromobilitu, již používají Audi, BMW, Porsche, VW a další přední značky. Od sezóny 2022/2023 bude tento výrobce prémiových pneumatik prokazovat svou technickou odbornost, kterou získal v oblasti udržitelnosti a vysoce výkonné mobility, také jako dodavatel pro oblast elektromobilového sportu, a to na základě pověření od Mezinárodní automobilové federace (FIA).