20210503_Hankook_Tire_announces_2021_Q1_financial_results

Hankook Tire zveřejňuje své finanční výsledky za 1. čtvrtletí roku 2021

Výrobce pneumatik Hankook dnes zveřejnil finanční výsledky společnosti za 1. čtvrtletí roku 2021. Konsolidované globální tržby se meziročně zvýšily o 12,6 % na 1,61 bilionů KRW (1 203 milionů EUR), a provozní zisk činil 186 miliard KRW (cca 138 milionů EUR), což je nárůst o 75,5 % v porovnání s předchozím rokem.

Vzhledem k tomu, že se globální trh zotavuje z dopadů pandemie, podnikání společnosti Hankook se od druhé poloviny roku 2020 též stabilně zotavuje. Tržby společnosti se stabilizovaly na několika hlavních trzích, mezi které patří Evropa, Severní Amerika a Čína, zejména v oblasti pneumatik větších rozměrů, tj. o rozměru 18 palců a více. Globální tržby pneumatik větších rozměrů činily 38 % celkových tržeb pneumatik, co jsou až 4procentní body v porovnání se stejným obdobím v loňském roce.

Tržby z prodeje náhradních pneumatik se též zvýšily, jak se zvyšovala poptávka v USA i v Evropě. V Číně se poptávka po náhradních pneumatikách obdobně zvýšila spolu s prodejem pneumatik jako originálního vybavení, které zrcadlí vzestup produkce automobilů. V Číně vzrostl prodej pneumatik větších rozměrů v porovnání s předchozím rokem o 13 procentních bodů na 40 %.

I přes zpomalení v loňském roce se Hankook nadále intenzivně věnuje svému závazku posilování své reputace prémiové značky. Společnost též dále posiluje svá partnerství s globálními výrobci automobilů, a zvyšuje tak počet kontraktů originální výbavy, což dokládá např. nedávné zapojení v dodávkách pneumatik s velmi vysokým výkonem Ventus S1 evo 3 pro Porsche 718 Boxster a Porsche Cayman. Hankook navíc aktivně rozšiřuje partnerství s výrobci elektromobilů, příkladem je smlouva o dodávce pneumatik pro první sportovní vysoce výkonný elektromobil Porsche Taycan, nebo např. NIO ES6 a EC6, vlajkové modely čínské rychle se rozvíjející značky elektromobilů.

Přečtěte si také:   Continental omezí počet nalepovacích štítků pneumatik na polovinu

V roce 2021 se bude Hankook snažit udržet růstový moment svých tržeb pneumatik větších rozměrů na hlavních trzích a uzavírat další partnerství dodávek pneumatik jako originální výbavy, a rozšířit tak své již solidní portfolio. Růst v sektoru pneumatik pro elektromobily bude též jedním z primárních zaměření, kde se bude společnost nadále snažit excelovat v inovacích pneumatik a dále vyvíjet budoucí technologie a řešení, díky kterým se představy spotřebitelů stanou realitou. Uprostřed tohoto růstu půjde Hankook dál za svým cílem stát se lídrem v oblasti technologií, který má pozitivní vliv na komunitu a životní prostředí z pozice prémiové značky.

Konsolidovaná účetní závěrka za 1. čtvrtletí 2021

(Jednotka: miliardy KRW)

1. čtvrtletí 2020

4. čtvrtletí 2020

1. čtvrtletí 2021

Tržby

1 435

1 766

1 616

Provozní zisk

106

227

186

(Jednotka: miliony USD)

1. čtvrtletí 2020

4. čtvrtletí 2020

1. čtvrtletí 2021

Tržby

1 202

1 578

1 451

Provozní zisk

88

202

167

(Jednotka: miliony EUR)

1. čtvrtletí 2020

4. čtvrtletí 2020

1. čtvrtletí 2021

Tržby

1 089

1 324

1 203

Provozní zisk

80

170

138

*Směnné kurzy:

1. čtvrtletí 2020

4. čtvrtletí 2020

1. čtvrtletí 2021

USD / KRW

1 193,60

1 118,53

1 113,62

EUR / KRW

1 316,58

1 333,42

1 342,55