Magazín

Hankook nadále pokračuje s plným nasazením ve své účasti na motoristickém sportu

DTM Lausitzring Test 2019, Klettwitz
Foto: Hoch Zwei

V letošní sezóně se mezi partnery Hankook řadí Evropský pohár formule Renault. Tato prestižní motoristická série bude probíhat o deseti víkendech na ikonických okruzích Formule 1 jako je Silverstone, Monza, Hockenheim nebo Monako. V této soutěži bude na pneumatikách Ventus Race jezdit 24 aut. Letos poprvé bude Hankook své prémiové pneumatiky Ventus Race dodávat i do série Belcar. V této motoristické sérii v Belgii a Nizozemí budou závodit vozy kategorie GT a cestovní vozy.

Na pneumatikách Ventus Race prémiového výrobce pneumatik se bude letos jezdit i italská série závodů MINI Challenge. Tato série legendárních vozů MINI zahrnuje šest závodů v Itálii, finálové klání se pojede 20. října v italské Monze. V souladu s mottem “Plnou rychlostí vpřed pro ženy“ vybavila společnost Hankook svými špičkovými závodními pneumatikami i nový šampionát pro ženy nazvaný Série W. Tato nová závodní série pro ženy se bude jezdit na šest kol a startuje exkluzivně v rámci programu DTM.

“Motoristický sport je důležitou součástí DNA firmy Hankook a DTM nám nabízí skvělou platformu, na které můžeme perfektně ukázat výkon našich špičkových pneumatik a naši odbornost na vrcholné mezinárodní úrovni,“ prohlásil Han-Jun Kim, ředitel Hankook Tire Europe. „Neustále se poohlížíme po zajímavých sériích a závodech, abychom je mohli pomocí našich prémiových produktů posunout dále. Partnerství s nově vzniklým šampionátem Série W pro ženy je pro nás obzvláště zajímavé. Jsme potěšeni, že můžeme být součástí této průkopnické práce na těchto závodech.“

Fanoušci s nadšením očekávají zahájení závodů DTM, které se budou tradičně konat na Hockenheimringu od 3. do 5. května. Pro nás jako pro prémiového výrobce pneumatik bude zahajovací kolo na ikonickém okruhu u Heidelbergu již devátou sezónou exkluzivity – jako dodavatele pneumatik pro bezesporu nejoblíbenější mezinárodní série cestovních vozů. “Jsme moc rádi, že máme po boku takového profesionálního a spolehlivého partnera dodávek pneumatik pro DTM jako je Hankook. Hankook je nadnárodní korporace a je jedním z největších výrobců pneumatik na světě. Hankook týmům dodává své moderní závodní pneumatiky, které jsou velmi bezpečné a umožňují řidičům překonávat své hranice. Tak by to mělo ve špičkovém motoristickém sportu být,“ řekl předseda ITR Gerhard Berger.

Přečtěte si také:   Hankook vybavuje plně elektrický Hyundai IONIQ 6 pneumatikami Ventus S1 evo 3 ev
DTM Lausitzring Test 2019, Klettwitz
Foto: Hoch Zwei

Značka Aston Martin se na startovním roštu závodů DTM po mnoha letech objeví v roli výrobce, který nepochází z Německa. Britský výrobce sportovních aut má řadu zkušeností v mezinárodním motoristickém sportu, a i v prvním roce slibuje, že bude velkým konkurentem vozům jako je Audi a BMW, které v DTM působí již mnoho let.

Pro Manfreda Sandbichlera je dlouhodobá a důvěryhodná spolupráce mezi firmou Hankook, DTM a výrobci vozidel základem, na kterém se dá zvládat zvýšená poptávka, která je novinkou pro všechny. “Vzhledem k tomu, že se auta významným způsobem mění, ale závodní pneumatiky Hankook letos zůstávají stejné, týmy inženýrů Hankook a výrobců budou muset spojit své síly a spolupracovat ještě intenzivněji, aby zajistily, že bude auto a závodní pneumatiky tvořit jednu celistvou jednotku. To se nám v minulosti velmi osvědčilo, proto věřím, že letošní sezóna DTM bude také skvělá a úspěšná i přes nové výzvy, “ řekl Sandbichler, ředitel Hankook Motorsport pro Evropu.

Hankook se bude potýkat s novými výzvami již po devátou sezónu DTM. Vozy DTM budou nově vybaveny čtyřválcovými dvoulitrovými turbo motory, které mají o 100 koní více než motory V8, které se používaly dříve. “Nyní máme zcela nový vůz s menší přítlačnou silou, větším zadním křídlem a novým turbo motorem, který má zcela odlišné výkonové charakteristiky, než měl model, který v DTM jezdil dříve. Výsledkem je to, že se nároky kladené na závodní pneumatiky Hankook kompletně změnily. Větší výkon znamená, že musíme počítat s větším prokluzováním kol, což může vést k tomu, že bude povrch pneumatiky přehřátý a bude to větší zátěž na styčnou plochu, než tomu bylo dříve. Abychom se tomu vyhnuli, bude muset řidič využít obrovskou sílu turbo motoru, který je o dost ostřejší než motor s atmosférickým sáním, kontrolovaněji a přiměřeněji. To klade ještě větší důraz na řidičské schopnosti, což je to, co chtějí fanoušci a diváci vidět především. Závodní pneumatiky Hankook budou tedy ještě důležitější a zajistí nám účast na zahájení sezóny na Hockenheimring, kde jistě nebude nouze o vzrušení a drama. Hockenheimring je jedním z nejnáročnějších okruhů DTM,“ řekl Thomas Baltes, inženýr Hankook odpovědný za závodní pneumatiky pro DTM.

Zatímco diváci a fanoušci si na závodní dráze užijí fascinující motoristický sport, je jasné, že výhody ze zapojení firmy Hankook do motoristického sportu budou mít i řidiči. Zkušenosti a data, která firma Hankook jako partner DTM za ta léta získala, dále využívá pro vývoj nových, vysoce výkonných silničních pneumatik – Ventus S evo 3. V jednom z největších nezávislých testů pneumatik, který zveřejnil německý automobilový časopis Auto Bild, se nová vlajková loď firmy Hankook umístila na předních pozicích žebříčku 53 testovaných značek, a získala tak okamžitě pozici na stupních vítězů.

Přečtěte si také:   Svolávací akce na pneumatiky: Continental, Gislaved a Platin
DTM Lausitzring Test 2019, Klettwitz
Foto: Hoch Zwei