
V letošní sezóně se mezi partnery Hankook řadí Evropský pohár formule Renault. Tato prestižní motoristická série bude probíhat o deseti víkendech na ikonických okruzích Formule 1 jako je Silverstone, Monza, Hockenheim nebo Monako. V této soutěži bude na pneumatikách Ventus Race jezdit 24 aut. Letos poprvé bude Hankook své prémiové pneumatiky Ventus Race dodávat i do série Belcar. V této motoristické sérii v Belgii a Nizozemí budou závodit vozy kategorie GT a cestovní vozy.
Na pneumatikách Ventus Race prémiového výrobce pneumatik se bude letos jezdit i italská série závodů MINI Challenge. Tato série legendárních vozů MINI zahrnuje šest závodů v Itálii, finálové klání se pojede 20. října v italské Monze. V souladu s mottem “Plnou rychlostí vpřed pro ženy“ vybavila společnost Hankook svými špičkovými závodními pneumatikami i nový šampionát pro ženy nazvaný Série W. Tato nová závodní série pro ženy se bude jezdit na šest kol a startuje exkluzivně v rámci programu DTM.
“Motoristický sport je důležitou součástí DNA firmy Hankook a DTM nám nabízí skvělou platformu, na které můžeme perfektně ukázat výkon našich špičkových pneumatik a naši odbornost na vrcholné mezinárodní úrovni,“ prohlásil Han-Jun Kim, ředitel Hankook Tire Europe. „Neustále se poohlížíme po zajímavých sériích a závodech, abychom je mohli pomocí našich prémiových produktů posunout dále. Partnerství s nově vzniklým šampionátem Série W pro ženy je pro nás obzvláště zajímavé. Jsme potěšeni, že můžeme být součástí této průkopnické práce na těchto závodech.“
Fanoušci s nadšením očekávají zahájení závodů DTM, které se budou tradičně konat na Hockenheimringu od 3. do 5. května. Pro nás jako pro prémiového výrobce pneumatik bude zahajovací kolo na ikonickém okruhu u Heidelbergu již devátou sezónou exkluzivity – jako dodavatele pneumatik pro bezesporu nejoblíbenější mezinárodní série cestovních vozů. “Jsme moc rádi, že máme po boku takového profesionálního a spolehlivého partnera dodávek pneumatik pro DTM jako je Hankook. Hankook je nadnárodní korporace a je jedním z největších výrobců pneumatik na světě. Hankook týmům dodává své moderní závodní pneumatiky, které jsou velmi bezpečné a umožňují řidičům překonávat své hranice. Tak by to mělo ve špičkovém motoristickém sportu být,“ řekl předseda ITR Gerhard Berger.

Značka Aston Martin se na startovním roštu závodů DTM po mnoha letech objeví v roli výrobce, který nepochází z Německa. Britský výrobce sportovních aut má řadu zkušeností v mezinárodním motoristickém sportu, a i v prvním roce slibuje, že bude velkým konkurentem vozům jako je Audi a BMW, které v DTM působí již mnoho let.
Pro Manfreda Sandbichlera je dlouhodobá a důvěryhodná spolupráce mezi firmou Hankook, DTM a výrobci vozidel základem, na kterém se dá zvládat zvýšená poptávka, která je novinkou pro všechny. “Vzhledem k tomu, že se auta významným způsobem mění, ale závodní pneumatiky Hankook letos zůstávají stejné, týmy inženýrů Hankook a výrobců budou muset spojit své síly a spolupracovat ještě intenzivněji, aby zajistily, že bude auto a závodní pneumatiky tvořit jednu celistvou jednotku. To se nám v minulosti velmi osvědčilo, proto věřím, že letošní sezóna DTM bude také skvělá a úspěšná i přes nové výzvy, “ řekl Sandbichler, ředitel Hankook Motorsport pro Evropu.
Hankook se bude potýkat s novými výzvami již po devátou sezónu DTM. Vozy DTM budou nově vybaveny čtyřválcovými dvoulitrovými turbo motory, které mají o 100 koní více než motory V8, které se používaly dříve. “Nyní máme zcela nový vůz s menší přítlačnou silou, větším zadním křídlem a novým turbo motorem, který má zcela odlišné výkonové charakteristiky, než měl model, který v DTM jezdil dříve. Výsledkem je to, že se nároky kladené na závodní pneumatiky Hankook kompletně změnily. Větší výkon znamená, že musíme počítat s větším prokluzováním kol, což může vést k tomu, že bude povrch pneumatiky přehřátý a bude to větší zátěž na styčnou plochu, než tomu bylo dříve. Abychom se tomu vyhnuli, bude muset řidič využít obrovskou sílu turbo motoru, který je o dost ostřejší než motor s atmosférickým sáním, kontrolovaněji a přiměřeněji. To klade ještě větší důraz na řidičské schopnosti, což je to, co chtějí fanoušci a diváci vidět především. Závodní pneumatiky Hankook budou tedy ještě důležitější a zajistí nám účast na zahájení sezóny na Hockenheimring, kde jistě nebude nouze o vzrušení a drama. Hockenheimring je jedním z nejnáročnějších okruhů DTM,“ řekl Thomas Baltes, inženýr Hankook odpovědný za závodní pneumatiky pro DTM.
Zatímco diváci a fanoušci si na závodní dráze užijí fascinující motoristický sport, je jasné, že výhody ze zapojení firmy Hankook do motoristického sportu budou mít i řidiči. Zkušenosti a data, která firma Hankook jako partner DTM za ta léta získala, dále využívá pro vývoj nových, vysoce výkonných silničních pneumatik – Ventus S evo 3. V jednom z největších nezávislých testů pneumatik, který zveřejnil německý automobilový časopis Auto Bild, se nová vlajková loď firmy Hankook umístila na předních pozicích žebříčku 53 testovaných značek, a získala tak okamžitě pozici na stupních vítězů.
