Goodyear_Eagle_F1_SuperSport_ETCR

Goodyear vyvinul unikátní pneumatiky Eagle F1 SuperSport pro Pure ETCR

Společnost Goodyear představila na míru postavené závodní pneumatiky Eagle F1 SuperSport, na nichž budou jezdit všechny vozy v prvním seriálu závodů čistě elektrických cestovních vozů různých značek Pure ETCR.

Goodyear je nejen výhradním dodavatelem pneumatik, ale i zakládajícím členem nového zajímavého šampionátu. Unikátní závodní pneumatiky pro Pure ETCR jsou nejnovějším rozšířením řady Eagle F1 SuperSport značky Goodyear. Sdílejí řadu společných technologií se silničními pneumatikami Eagle F1 SuperSport, ale byly speciálně uzpůsobeny tak, aby co nejvíce zvýšily výkonnost převratných elektrických cestovních vozů Pure ETCR, které se letos utkají v prvních závodech.

Technologie silničních pneumatik jako základ pro pneumatiky závodní

Na míru postavené pneumatiky Goodyear Eagle F1 SuperSport ETCR mají podobný vzhled jako silniční pneumatiky, sdílejí stejnou filozofii i velkou část použitých technologií. Společné mají například technologie Power Shoulder a High Force Construction, které jsou klíčové pro maximální zvýšení výkonnosti jak silničních automobilů, tak i závodních vozů Pure ETCR o výkonu 500 kW/670 koní. Celá řada Eagle F1 SuperSport čerpá z rozsáhlých a hlubokých zkušeností společnosti Goodyear s motoristickým sportem v zájmu dosažení co nejvyšší výkonnosti vozidel na silnici, ale její přednosti nakonec našly uplatnění i v opačném směru. V tomto případě inovativní technologie silničních pneumatik posloužily jako základ čistě závodních pneumatik Pure ETCR.

Goodyear uvádí na trh novou řadu pneumatik pro výkonné automobily Eagle F1 SuperSport

Na silničních pneumatikách zlepšuje technologie Power Shoulder užitné vlastnosti v zatáčkách díky mohutnému uzavřenému vnějšímu dezénu, zatímco extra tuhá konstrukce boční stěny s technologií High Force Construction zlepšuje ovladatelnost a stabilitu jízdy. Obě technologie jsou u Eagle F1 SuperSport nepostradatelné i ve verzi Pure ETCR, ale byly pro účely závodů upraveny ještě dalším posílením vnějšího ramene. Výsledkem je jedinečná pneumatika, která nejvýkonnějším cestovním vozům světa poskytuje stabilitu i působivé užitné vlastnosti v zatáčkách.

Použití pneumatik s běhounem je na této úrovni motoristického sportu neobvyklé, ale umožňuje týmům Pure ETCR využívat stejné pneumatiky při jízdě na suchém i mokrém povrchu, místo obvyklého střídání hladkých (slick) pneumatik na suchu a pneumatik s běhounem za podmínek mokré jízdy. Díky využití jediné univerzální specifikaci pneumatik není nutné po celém světě distribuovat tři nebo čtyři různé specifikace, což je v souladu s plány společnosti Goodyear a Pure ETCR na udržitelný rozvoj.

Pure ETCR staví před výrobce pneumatik nutnost řešit celou řadu unikátních technických problémů ať už kvůli neobvyklému formátu závodů nebo enormnímu výkonu vozidel, která vycházejí ze silničních vozech všech výrobců a vzhledem se moc neliší od jejich čtyřdveřových hatchbacků a sedanů střední velikosti. Elektrická vozidla jsou také těžší než jejich protějšky s klasickým vznětovým nebo zážehovým motorem a navíc generují neuvěřitelný točivý moment. S výkonem až 500 kW jsou vozy Pure ETCR i jedněmi z nejsilnějších elektromobilů na závodní dráze.

Kvůli všem těmto mimořádným vlastnostem potřebují vozy Pure ETCR pneumatiky, které dokáží odolávat obrovskému zatížení a okamžitému přísunu hnací síly, ale současně také nabízejí vysokou přilnavost a dobrý záběr.

On-track zkušební program začíná tento týden

Po měsících vývoje a dolaďování vlastností pneumatik v laboratoři procházejí tento týden pneumatiky Eagle F1 SuperSport ve specifikaci Pure ETCR poprvé praktickou zkouškou na závodní dráze ve francouzském Alès.

Testy Pure ETCR nyní budou pokračovat v měsících zbývajících do prvních závodů, které se podle upraveného závodního kalendáře uskuteční v říjnu. Předváděcí akce a vlastní závody se v průběhu šesti říjnových a listopadových týdnů budou konat v Kodani (Dánsko), Goodwoodu (Spojené království), Aragónu (Španělsko) a Adrii (Itálie).

Přečtěte si také:   Continental a Forsa institut vypracovaly průzkum na téma „Pneumatika budoucnosti“. Měla by šetřit palivo

Bernd Seehafer, technický projektový manažer v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika, uvedl: „Při vývoji pneumatik Eagle F1 SuperSport pro Pure ETCR jsme čelili řadě výzev; v neposlední řadě kvůli omezené době na vývoj a obtížím v souvislosti s nemocí COVID-19 a nouzovým stavem. Výsledkem je však jedinečný a inovativní dezén, který plně koresponduje s charakteristikami výkonných elektrických cestovních vozů. Jsme hrdí na to, že tyto nové pneumatiky sdílejí tolik DNA a technologií s verzí Eagle F1 SuperSport pro silniční vozy. To, že je to vůbec možné, dokazuje, jaký přínos měly naše poznatky z motoristického sportu pro vývoj silničních pneumatik.“

Různé varianty pneumatik závodní řady Goodyear Eagle F1 SuperSport se používají v řadě prestižních a prestižních šampionátů, včetně FIA Poháru cestovních vozů WTCR, pro nějž Goodyear v této sezóně slouží jako výhradním dodavatel pneumatik. Promotérem této vrcholné závodní události pro vozy s benzínovými motory je Eurosport, který stojí i za Pure ETCR.