Pneumatiky Nákladní pneumatiky

Dunlop uvádí na trh nákladní pneumatiky SP346 a SP446 o rozměru 17.5” a 19.5”

Dunlop SP 346

Značka Dunlop uvádí na trh novou řadu nákladních pneumatik na řízenou a hnanou nápravu lehkých nákladních vozidel s průměrem ráfku 17.5 a 19.5 palce. Série SP346 a SP446 byly zkonstruovány speciálně tak, aby nabídly vysoký kilometrový proběh, silný záběr a odolnost při jakémkoli použití. Nová řada se skládá z deseti pneumatik SP346 na řízené a deseti pneumatik SP446 na hnané nápravy vozidel, včetně modelů se stále častějšími alternativními pohony, jako jsou elektrická a hybridní vozidla.

Nové pneumatiky se vyznačují nejnovější technologií dezénu a robustní konstrukcí kostry a umožnují provozní všestrannost při menších provozních nákladech. Jejich hlavním přínosem je vysoký kilometrový proběh, který spolu s vysokým stupněm odolnosti v obtížných provozních podmínkách nebo extrémních klimatických situacích přispívá k prodloužení životnosti. Označení symbolem hory s trojitým vrcholem a symbolem sněhové vločky (3-Peak-Mountain-Snowflake; 3PMSF) na pneumatikách na řízené i hnané nápravy zaručuje plnou zimní kompatibilitu. Upravená hodnota valivého odporu zaručuje nízkou spotřebu.

Nové pneumatiky jsou vhodné i pro užitková vozidla s nově vyvíjenými technologiemi, jako je elektrický nebo hybridní pohon, jejichž točivý moment se liší od hodnot běžných u klasických lehkých užitkových vozidel.

Série SP346 a SP446 nahrazují řady SP344 a SP444. Jak pneumatiky SP346 na řízenou nápravu, tak i SP446 na hnanou nápravu obsahují po šesti rozměrech pro ráfky 17.5” a čtyřech pro 19.5”. Celkem se tak jedná o dvacet nových pneumatik.

„Nové řady Dunlop SP346 a SP446 17.5” a 19.5” doplňují úspěšnou řadu 22.5” a nabízejí vysoký kilometrový proběh, silnou trakci a odolnost při všech možných nasazeních včetně dálkové dopravy, regionální rozvážky a jízdy v podmínkách městské dopravy,” řekl Benjamin Willot, ředitel marketingu užitkových pneumatik v Evropě. „Nové pneumatiky nejenže provozovatele vozových parků zbavují starostí, ale jsou již dnes připraveny i na očekávané změny, jako přijetí přísnějších pravidel pro zimní pneumatiky a stále častější zavádění hybridních a elektrických vozidel. Pneumatiky SP346 a SP446 jsou tak připraveny na vše, co nás v budoucnu čeká.”

Pro ilustraci srovnání pneumatik nové generace 245/70R17.5 s předchozí řadou: zatímco tuhost běhounu je u SP346 výrazně vyšší, palivová účinnost, přilnavost za mokra a úroveň hlučnosti se u SP446 snížily z hodnoty E na D, z D na C a ze dvou vln na jednu.

Dunlop SP346 a SP446 17.5” a 19.5”: Základní údaje

Řada nákladních pneumatik SP346 a SP446 na řízenou a hnanou nápravu lehkých užitkových vozidel ve dvou sériích  s průměrem ráfku 17.5 a 19.5 palce  byla zkonstruovány speciálně tak, aby nabídla vysoký kilometrový proběh, silný záběr, spolehlivou provozuschopnost za všech povětrnostních podmínek a zvýšenou odolnost při jakémkoli použití. Nahrazuje pneumatiky řad SP344 a SP444.

Přečtěte si také:   Bridgestone zavádí do nové produktové řady pneumatik Ecopia pro dálkovou dopravu technologie ENLITEN, které vozovým parkům zvýší hospodárnost a sníží provozní náklady

Konstrukce

Řady SP346 a SP446 se vyznačují velmi robustní konstrukcí kostry, která je se svou vysokou odolností pro uživatele zárukou maximální jistoty. Hlavním rysem je silná pásová struktura a robustní oblast patky. Dezén pneumatik na řízenou nápravu je optimalizován v zájmu maximální odolnosti běhounu a přináší vynikající hodnotu kilometrového proběhu. Dezén hnané nápravy se dokáže vyrovnat s vysokou rozmanitostí různých přepravovaných nákladů. Prémiová směs běhounu pneumatik SP346 i SP446 přispívá ke zvýšení jejich výkonnosti.

Směsi

Použité běhounové směsi díky svému složení odolávají vysokému styčnému tlaku, při provozu se nepřehřívají a vyznačují se vysokou odolností vůči otěru, což se projevuje i v jejich vyšším kilometrovém proběhu1, nižší hodnotě valivého odporu a vysokém stupni odolnosti vůči mechanickému poškození v nepříznivých podmínkách provozu.

SP346 17.5” a 19.5” na řízenou nápravu

Pneumatiky SP346 spojují robustní dezén s vysokou hodnotou kilometrového proběhu a označením 3PMSF ve všech rozměrech. Běhoun všech pneumatik SP346 má pětižebrový dezén s výjimkou rozměrů 245/70R17.5” a 265/70R17.5, které mají žebra jen čtyři. Hlavním přínosem žebrového dezénu, který byl přizpůsoben požadavkům na rozsah dostupných rozměrů, je vysoký kilometrový potenciál a větší robustnost pneumatik. Široká žebra běhounu pomáhají rovnoměrně rozkládat tlak zatížení a udržovat konstantní stopu. Výsledný poměr netto-brutto umožnuje delší kilometrový proběh díky velkému objemu opotřebitelného běhounu.

Nový dezén běhounu se vyznačuje hustou sítí dezénových a příčných drážek. Příčné drážky zlepšují pružnost bloků běhounu a poskytují vysoký počet záběrových hran, zatímco klikatý dezén tvarových zámků pomáhá omezovat pohyb žeber. Dalším zajímavým rysem je multiradiální dezén ramenní drážky, který dále zvyšuje robustnost a prodlužuje životnost běhounu. Díky různému sklonu drážek se pneumatiky lépe zbavují kamínků; to snižuje riziko poškození kostry a zajišťuje dobrou protektorovatelnost.

SP446 17.5” a 19.5” na hnanou nápravu

Na rozdíl od předchozí generace jsou pneumatiky SP446 vybaveny běhounem se směrovým dezénem a dezénovými drážkami tvaru V s optimalizovaným sklonem. Drážky účinně odvádějí vodu, bláto a sníh a tvar V zvyšuje tuhost běhounu a odolnost vůči zatížení při vysokém točivém momentu. Výsledkem je rovněž lepší záběr a vyšší robustnost. Vysoký počet příčných drážek zvyšuje pružnost jednotlivých bloků běhounu a vytváří v jízdní stopě dodatek záběrových hran v zájmu zdokonaleného záběru třeba na zatvrdlém sněhu. To přináší vyšší přilnavost na nejrůznějších površích po celou dobu životnosti pneumatik a vynikající pohyblivost v zimním období.

Přečtěte si také:   Test letních pneumatik 215/55 R17 podle ADAC (2024)

Ramenní spojovníky zvyšují tuhost běhounu a zpevňují ramenní oblast. Přispívají k omezení pohyblivosti jednotlivých bloků, zamezují prokluzování a současně zvyšují odolnost žeber vůči roztržení při vystavení vysokému točivému momentu a zajišťují rovnoměrné opotřebovávání ramene.

Vysoký potenciál kilometrového proběhu, dobrá trakce a nižší valivý odpor jsou dány optimalizovanými výstupky v ose běhounu. Výstupky propojují jednotlivé bloky a snižují opotřebení běhounu, takže pneumatiky poskytují lepší trakci i v závěru své životnosti.

Pro ilustraci srovnání pneumatik nové generace 245/70R17.5 s předchozí řadou: zatímco tuhost běhounu je u SP346 výrazně vyšší, palivová účinnost, přilnavost za mokra a úroveň hlučnosti se u SP446 snížily z hodnoty E na D, z D na C a ze dvou vln na jednu.

Rozměry a dostupnost na trhu

Chybějící štítkové hodnoty nebyly k datu zveřejnění této zprávy ještě k dispozici.