Bridgestone_Potenza_Sport- (1)

Bridgestone zveřejňuje své závazky do roku 2030 v rámci iniciativy Bridgestone E8 Commitment

Bridgestone oznámil globální zahájení iniciativy Bridgestone E8 Commitment. Bridgestone se v ní zavazuje, že bude do roku 2030 podporovat realizaci trvale udržitelné společnosti. E8 vychází z vize společnosti Bridgestone poskytovat společnosti a zákazníkům přidanou hodnotu v podobě trvale udržitelných řešení. E8 shrnuje osm hodnot, díky nimž dojde v součinnosti se zaměstnanci, partnery a celou společností k trvale udržitelnému obchodnímu růstu a transformaci.

E8 také vytváří rámec pro pokračující evoluci společnosti na Bridgestone 3.01. Bridgestone se stane díky transformaci svého obchodního modelu lídrem v oblastech trvale udržitelné mobility a vyspělých řešení pro mobilitu.

Hodnoty Bridgestone E8

E8 zahrnuje osm závazků – Energy, Ecology, Efficiency, Extension, Economy, Emotion, Ease a Empowerment. Na jejich základě bude Bridgestone řídit své strategické priority, rozhodování a úsilí o trvalou udržitelnost ve všech oblastech svých obchodních a provozních činností.

Závazky „Energy“ a „Ecology“ se vztahují k jasným ekologickým cílům společnosti Bridgestone: dosáhnout uhlíkové neutrality, zpracovávat 100% trvale udržitelné materiály a a provozovat činnosti v lepším souladu s přírodou do roku 2050.

Přečtěte si také:   Automobilový průmysl se rychle mění a s těmito změnami jde ruku v ruce vývoj pneumatik pro elektrická vozidla

Závazky „Emotion“ a „Empowerment“ zrcadlí poznání, že trvalá udržitelnost se týká lidí i planety – počínaje vlastními zaměstnanci společnosti Bridgestone, jejich bezpečností a zdravím. Tato oblast však zahrnuje také lidská práva, diverzitu a inkluzi, pracovní podmínky a četné, rozmanité příspěvky společnosti Bridgestone k bezpečnější společnosti a zdravějším komunitám.

Společnost se v souladu se svým dosavadním úsilím o utváření trvale udržitelné budoucnosti mobility zavazuje vytvářet – a spoluvytvářet s partnery – příležitosti k celkovému rozšiřování („Extension“), zvyšování hospodárnosti („Efficiency“) a usnadňování („Ease“) mobility.

220107 bs e8 commitment logo rgb 1. Basic final

 

A nakonec ve svém závazku „Economy“ Bridgestone uznává důležitost maximalizace růstu a ekonomické hodnoty ze svého podnikání.

Laurent Dartoux, prezident a generální ředitel společnosti Bridgestone EMIA, k tomu poznamenal: „Žijeme ve znepokojující a pohnuté době – a to kvůli válce na Ukrajině a jejím tragickým důsledkům pro tak velké množství lidí a také kvůli klimatické krizi a vlivu, který má na naši planetu a na lidi i jejich živobytí na celém světě.“

Přečtěte si také:   Nová pneumatika Bridgestone Duravis Van pro rozvážkovou dopravu. Klade důraz na hospodárnost

A dodal: „Nyní nastává příhodná doba k tomu, abychom kromě obchodního růstu upřednostnili také sociální hodnoty a trvalou udržitelnost. Proto jsme s pocitem odhodlanosti a naléhavou potřebou jednat posílili závazky společnosti Bridgestone k trvale udržitelnému podnikání. Zveme všechny naše zaměstnance, partnery a zákazníky, aby se k nám při plnění našich závazků E8 připojili – a pomohli tak utvářet trvale udržitelnou budoucnost pro všechny.“

Trvalá udržitelnost je jádrem strategie společnosti Bridgestone

Iniciativa E8 je novým vyjádřením závazků společnosti Bridgestone, která již v uplynulých letech dosáhla značného pokroku v rozvoji podnikání, které stojí na principech trvalé udržitelnosti. Mezi dosavadní úspěchy patří snížení globálních emisí (všechny přímé emise z vlastních aktivit a nepřímé emise plynoucí z výroby elektrické energie, páry, tepla a chladu odebíraných od třetích stran) koncernu Bridgestone o 31 % do roku 2020 v porovnání s výchozím rokem 2011. Z obnovitelných zdrojů pochází již 100 % elektrické energie, kterou spotřebovávají evropské výrobní závody společnosti Bridgestone. Ta kromě toho také pokračuje v investicích do inovativních technologií pro trvale udržitelné pneumatiky, mezi něž patří například ENLITEN.

Bridgestone je rovněž významným podporovatelem elektrifikace mobility – v roce 2021 používalo pneumatiky Bridgestone pro prvovýbavu svých modelů 50 % z 10 největších výrobců elektromobilů na světě a 50 % z 10 nejprodávanějších elektricky poháněných modelů v Evropě bylo vybaveno pneumatikami Bridgestone. Bridgestone navíc nabízí řešení pro digitální správu vozového parku, WEBFLEET, které umožní zákazníkům snížit spotřebu paliva a související emise až o 25 %.

Přečtěte si také:   KTM ocenil Dunlop jako jednoho ze svých nejlepších dodavatelů

Snahy společnosti Bridgestone o trvalou udržitelnost jsou nezávisle ověřovány. V roce 2021 zařadila organizace EcoVadis společnost Bridgestone EMIA do kategorie Platinum, kam patří pouhé 1 % z 85 000 hodnocených podniků na celém světě. Společnost Bridgestone také nedávno obdržela – již popáté celkem a třetím rokem v řadě – nejvyšší hodnocení v prestižním žebříčku „Supplier Engagement Leader“ sestavovaném organizací CDP jako uznání jejího úsilí o trvalou udržitelnost v celém dodavatelském řetězci.

1 Bridgestone byl založen v roce 1931 (první fáze vývoje). V roce 1988 vstoupil do druhé fáze svého rozvoje fúzí se společností Firestone, díky níž vznikla globální společnost. Třetí fáze rozvoje, Bridgestone 3.0, byla zahájena v roce 2020 a souvisí s pokračující transformací obchodního modelu, která přinese vedoucí postavení v oblastech trvale udržitelné mobility a řešení pro mobilitu.