2018-bmw-m5

Pirelli vyvinulo novou pneumatiku speciálně pro BMW M5. Umí kvílet a pískat na požádání

Když už si pořídíte ostré BMW, v tomto případě M5, určitě máte v plánu nějaké to pálení zadních pneumatik. Vždyť to auto je na to jako dělané, a to doslova. V nejnovější generaci dostalo poprvé pohon všech kol a k tomu BMW přidalo takzvaný „drift mód“, který dovolí zapálit gumy i opravdovým nemehlům. Ponechme stranou fakt, jestli to je nebo není dobře. Faktem je že všechna čtyři kola bude roztáčet motor V8 o objemu 4,4 litru, která nabídne výkon 441 kW/600 koní a maximálním točivý moment 750 Nm. Nějaké to zlobení doprovázené kouřem od pneumatik se tedy od M5 dá jistě očekávat.

Kde ale je kouř, nesmí chybět ječivé a pro některé ne moc příjemné kvílení pneumatik, které dává všem v okruhu několika set metrů jasně najevo, kdo jede. Se standardními pneumatikami není zase tak jednoduché tento zvuk vyloudit, ale Pirelli vyvinulo speciální směs, která píská na požádání. Jde o obutí z řady P Zero, která původně byla vyvíjena pro monoposty F1. Podle výrobce pneumatika podtrhne charakter vozu, nabídne skvělé přilnavé vlastnosti, ale zároveň její tajné složení nabídne pískání a kvílení na první sklouznutí.

Jen je dost možné, že půjde o lehce návykovou záležitost, a tak vzorek pneumatik bude ubývat raketovou rychlostí. A rozhodně nepůjde o úplně levnou pneumatiku… Ještě vám dlužíme důležité údaje pneumatiky. Pro BMW M5 byla zvolena vpředu guma s označením 275/35 ZR 20 (102Y) XL a vzadu 285/35 ZR 20 (105Y) XL.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho!