Hankook získal za svou kampani #drivelikeawoman cenu Epica Award

Během loňského podzimu zahájili výrobce prémiových pneumatik Hankook a Švédská organizace pro bezpečnost v silničním provozu společnou kampaň pro zimní období se sloganem „Řiďte jako žena“ se záměrem upoutat pozornost všech řidičů a řidiček na klidné a bezpečné řízení. Veřejnost ve skandinávských zemích vnímala kampaň velmi intenzivně a navečer 16. listopadu v Berlíně během slavnostního udělování cen Mezinárodní soutěže reklam Epica Awards byla společnosti Hankook a reklamní agentuře Cheil Nordic udělena cena v kategorii Online kampaně pro automobilový průmysl.
­
­ ­ ­Výrobce pneumatik Hankook získal bronzovou cenu v Mezinárodní soutěži reklam Epica Awards za svoji informativní kampaň „Drive like a woman“ (Řid jako žena). Kampaň vedli společně Švédská nezisková organizace pro bezpečnost v silničním provozu a Hankook Tire Sweden, cílená na skutečnost, že ve věkové skupině 18-25 let způsobí dopravní nehodu na švédských silnicích převážně muži. Statistická vyhodnocení představují neúprosná fakta: Muži neřídí tak bezpečně jako ženy. Studie prokazují, že v porovnání s ženami muži riskují v silničním provozu mnohem častěji, při jízdě nedodržují dostatečný odstup od ostatních vozidel, čímž v znatelně ohrožují sebe a ostatní.

„Jsme velmi potěšeni, že jsme získali takovou prestižní cenu za kampaň, jejímž primárním záměrem bylo vytvořit větší povědomí o bezpečnosti v silničním provozu na švédských silnicích na základě skutečnosti, jakým stylem řídí muži, především mladí řidiči. Slogan kampaně byl úmyslně zvolen ve své provokativní podobě. Úspěšnost kampaně, kterou se nám podařilo oslovit více než 8 miliónů lidí, to potvrzuje. Doufáme, že díky tomu jsou švédské silnice nyní alespoň o trochu bezpečnější,“ řekla Christine Silfversparre, marketingová manažerka ve společnosti Hankook Tire Sweden.

Epica Award se ve světě řadí mezi nejvýznamnější a nejprestižnější soutěže reklam. V porotě působí žurnalisté z celosvětově nejdůležitějších sdělovacích prostředků, zaměřených na marketing a komunikaci. „Cena pro nás představuje motivaci, abychom pokračovali v našich aktivitách, zaměřených na zvyšování bezpečnosti v silničním provozu a upozorňování na předsudky. Pokud by se nám podařilo zamezit alespoň jedné dopravní nehodě tím, že oslovíme mladé řidiče povědomím o bezpečné jízdě, tak to už samo o sobě pro nás představuje velké vyznamenání,“ dodala Christine Silfversparre.

Tae Kyung Kim, výkonný ředitel reklamní agentury Cheil Nordic vysvětlil, že kampaň ‚Drive like a woman‘ spočívala na statistických průzkumech, dokládajících, že ženy v silničním provozu jednají mnohem bezpečněji, což vyvrací zažitý předsudek, že ženy řídí hůř než muži. Spot kampaně nejprve zažité předsudky zmiňuje, avšak nakonec ukáže pravou tvář reality. Pomocí filmu se podařilo oslovit širokou veřejnost navzdory skutečnosti, že rozpočet v reklamních a sdělovacích prostředcích byl nulový. Výrobce Hankook společně s agenturou NTF oslovili svým sdělením skandinávské sdělovací prostředky a sdělení kampaně šířili pomocí tiskových zpráv, v online prostředí a pomocí příspěvků v sociálních sítích.

„Jedná se o velmi provokativní sdělení, které u široké veřejnosti uspělo především díky náročné práci, vynaložené v oblasti PR a digitálních kanálů. Pro společnost Hankook, která je na švédském trhu stále relativním nováčkem a neznámou značkou, se pomocí této kampaně podařilo získat dobré povědomí u koncových spotřebitelů. Hankook tak mohl švédské veřejnosti představit nejen svoji roli jako významný hráč v automobilovém průmyslu, nýbrž také své priority vůči svým koncovým spotřebitelům, a sice svůj přínos pro bezpečnost v silničním provozu v podobě svých produktů a způsobu jejich uvedení na trhu,“ řekl Tae Kyung Kim, výkonný ředitel reklamní agentury Cheil Nordic.

Líbí se vám článek? Sdílejte ho!